Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumien järjestäminen ja markkinointi (5op)

Toteutuksen tunnus: AL00BM90-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.08.2020 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettajat
Päivi Dahl
Helka Leimu-Pelkonen
Opintojakso
AL00BM90

Toteutukselle Tapahtumien järjestäminen ja markkinointi AL00BM90-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Sisällön jaksotus

Tapahtumien järjestäminen (3 op), opettaja Helka Leimu-Pelkonen

Tapahtumien markkinointi (2 op), opettaja Päivi Dahl

Tavoitteet

Opiskelija osaa raportoida liikunta- ja urheilutapahtumien järjestämisen sekä tulkita niiden merkitystä liikuntamatkailun näkökulmasta. Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.

Sisältö

Teema: tapahtumatuotanto
Tapahtumien taloudellinen, tekninen ja sisällöllinen tuotanto
Tapahtumat liikuntamatkailutuotteena, tapahtumaliiketoiminta ja aluetaloudellinen merkitys
Liikunta- ja urheilutapahtumien ekosysteemi
Turvallisuussuunnittelu

Teema: asiakassuuntainen markkinointi
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Markkinoinnin kilpailukeinovalikoima
Myynti ja asiakassuhdeajattelu

Opetusmenetelmät

Itseopiskelu sekä
kontaktiopetus: lähiopetus ja/tai teams-opetus.
ryhmätyöt ja oppimistehtävät
raportti / essee

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja kykenee selittämään asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija tarvitsee ohjausta ratkaisujen löytämisessä ja kykenee tarkastelemaan konkreettisella tasolla markkinointiympäristöä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, itsenäistä ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja kriittistä pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Siirry alkuun