Skip to main content

Change Management (5 cr)

Code: YA00BR11-3001

General information


Enrollment
20.08.2020 - 31.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.06.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Yrittäjyyden ja liiketoimintaosaamisen koulutus
Teachers
Jaana Lappalainen
Päivi Auno
Course
YA00BR11
No reservations found for realization YA00BR11-3001!

Objective

Opiskelija osaa esimiehenä ja johtajana johtaa ja toteuttaa muutoksia organisaatiossa huomioiden muutokselle asetettujen tavoitteiden saavuttaminen ja henkilöstön jaksaminen muutoksessa.

Opiskelija hallitsee viestinnän perusteet ja ymmärtää viestinnän merkityksen, keinot ja kanavat. Lisäksi hän osaa analysoida hyviä esimiesviestinnän käytänteitä ja haasteita johtamisen eri tilanteissa sekä osaa soveltaa viestinnän periaatteita työyhteisöviestinnän ja johtamisen näkökulmasta eri kohderyhmille.

Execution methods

Verkko-opetus

Accomplishment methods

Itsenäinen verkkoportfolio

Content

Muutos ilmiönä ja ihmisen toimintana
Muutoskyvykkyys ja -motivaatio
Muutoksen johtaminen ja viestintä
Muutoksen tuloksellinen läpivienti ja muutosprosessin jalkautus



Viestinnän perusteet, keinot ja kanavat
Viestinnän johtaminen, konfliktit ja haasteet
Viestinnän merkitys muutostilanteissa
Viestintä johtamisen tukena
Kriisiviestintä

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä 2 (Osittain pintaprosessoitu, osaava/toimintaa kuvaava)
Esseen tavoitteet ja sisältö
• Asiasisältö koostuu osittain teoreettisesta tiedosta, osin arkitiedosta
• Asiat on esitetty vain osin jäsennellysti ja loogisesti, mutta niissä on puutteita.
• Essee on rajattu mutta sisältö vastaa otsikkoa ja esseen tavoitteita vain osin.
Esseen rakenne ja kieli ja tyyli ja kriittisyys
• Essee on rakenteeltaan epälooginen ja se on kirjoitettu osin asiakirjoittamisen kielellä ja tyylillä.
Lähteiden käyttö (relevanttius ja monipuolisuus)
• Esseessä on käytetty relevantteja ja vieraskielisiä lähteitä niukasti. Tutkimuskirjallisuutta ei ole.
• Essee ei ole looginen ja on enemmän referaatti. Essee on pintapuolinen esitys asiasta.
Pohdinta
• Pohdintaa ja perusteluja on vähän ja pohdinta on pintapuolinen.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä 3 (Osittain syväprosessoitu, soveltava/osaava)
Esseen tavoitteet ja sisältö
• Asiasisältö koostuu osittain teoreettisesta tiedosta, osin arkitiedosta
• Asiat on esitetty jäsennellysti ja loogisesti, mutta niissä on joitain puutteita.
• Essee on selkeästi rajattu ja sisältö vastaa otsikkoa ja esseen tavoitteita melko hyvin.
Esseen rakenne ja kieli ja tyyli ja kriittisyys
• Essee on rakenteeltaan melko selkä ja se on kirjoitettu pääosin hyvällä ja melko sujuvalla asiakirjoittamisen kielellä ja tyylillä.
Lähteiden käyttö (relevanttius ja monipuolisuus)
• Esseessä on käytetty relevantteja ja vieraskielisiä lähteitä jonkin verran. Tutkimuskirjallisuutta on.
Pohdinta
• Pohdintaa ja perusteluja on vähän.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5 (korkean abstraktitason vastaus, kehittävä/syventävä)
Esseen tavoitteet ja sisältö
• Essee on selkeästi rajattu ja sisältö vastaa otsikkoa ja esseen tavoitteita.
• Asiasisältö on laaja-alainen ja teoreettinen tarkastelu moniulotteista
• Asiasisältö on erittäin hyvä ja korkeatasoinen (laadukas)
• Asiat on esitetty jäsennellysti ja loogisesti
Esseen rakenne ja kieli ja tyyli
• Essee on rakenteeltaan selkeä ja se on kirjoitettu hyvällä ja sujuvalla asiakirjoittamisen kielellä ja tyylillä.
Lähteiden käyttö
• Esseessä on käytetty relevantteja, vaativia ja myös vieraskielisiä lähteitä sekä tutkimuskirjallisuutta monipuolisesti ja kriittisesti.
Pohdinta
• Pohdinta on monipuolinen ja se on perusteltu.
• Reflektio on kyseenalaistavaa ja vaihtoehtoja esittävää

Go back to top of page