Skip to main content

Practical Training (Orientation) (5cr)

Code: SH00BL41-3004

General information


Enrollment
19.08.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Nursing
Teachers
Tiina Rissanen
Liisa Kemppainen
Jaana Kemppainen
Riitta Sievänen
Course
SH00BL41

Unfortunately, no reservations were found for the realization Practical Training (Orientation) SH00BL41-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

The students will be able to use the most common auxiliary devices for moving patients. They will be able to ensure that the patient is clean, dressed and gets enough rest. The students will be able to help the patients to eat and can treat patients suffering from constipation. The students will be proficient in carrying out intermittent and indwelling catheterization and treating urinary incontinence.

Content

Daily basic care:
- skin care
- helping with washing and getting dressed
- mouth and teeth care
- foot care
- ergonomics for nurses and ergonomic interventions
- helping a patient to move
- auxiliary devices used in basic care

Location and time

20.2.2020 8-8.45 infotunti kaikille.
harjoittelun info harjoitteluun menijöille (ei lähihoitajat)
Ohjatut harjoitukset:
2.4.2020 klo 12-16 K2B Tiina Rissanen
3.4.2020 klo 12-16 K2C Tiina Rissanen
23.4.2020 klo 10-14 K1A Riitta Sievänen
klo 14.15-17.45 K1A Tiina Rissanen
klo 14.15.17.45 K2C Riitta Sievänen
29.4.2020 klo 12-16 K2B Riitta Sievänen

Materials

Rautava-Nurmi, H. ym. ( 2016 ) Hoitotyön taidot ja toiminnot. Tai SanomaPro., osittain
- Luku 10 Päivittäiset toiminnot, osat: Ihon perushoito. Hoitoympäristön puhtaudesta ja turvallisuudesta huolehtiminen. Peseytymisessä ja pukeutumisessa avustaminen. Suun ja hampaiden hoito. Jalkojen hoito.
-Luku 12 Ravitsemus, osat: Nenä-mahaletkun laitto ja letkuruokinta. Ravitseminen mahalaukkuavanteen kautta.
- Luku 13 Erittäminen, osat: Ulostaminen, ummetuspotilaan hoito
Virtsaaminen, virtsateiden kerta- ja kestokatetroinnit sekä virtsanpidätyskyvyttömyyden hoito (pois kappaleet: Virtsan tarkkailu ja virtsan kemialliset perustutkimukset)
- Lisäksi itsenäisesti opiskeltavaksi:
Luku 9 Aktiviteetti, osat: Uni- valvetilan seuranta, uneen ja lepoon liittyvät ongelmat ja unta edistävä toiminta
Luku12 Ravitsemus, osa Ruokailun järjestäminen
Luku 13, Erittäminen, osa Ripuloivan potilaan hoito

Teaching methods

EI LÄHIHOITAJAT ja ne, joilla EI ole hyväksilukua AHOTOINNILLA
Ohjatut harjoitustunnit (0,5 op) + tietotesti ja ohjattu harjoittelu harjoitteluyksikössä (4,5 op).
-----
LÄHIHOITAJAT:
Ohjattu harjoittelu harjoitteluyksikössä (4,5 op=3 vk) on mahdollista hyväksilukea suoraan täyttämällä sähköinen AHOT –lomake. Lisäksi opiskelijan tulee suorittaa hyväksytysti näyttötesti.

Employer connections

Harjoittelu asiakastyössä 4,5 op

Exam schedules

LÄHIHOITAJA:

Hylättyä näyttötestiä ei voi uusia.
Hylätty näyttötesti--> opiskelija osallistuu harjoitustunneille
----
EI LÄHIHOITAJA:
Tietotesti ensimmäisillä harjoitustunneilla. Tietotestin voi uusia kerran harjoitustuntien päätteeksi. Tämän jälkeen uusinta erikseen sovittuna aikana. 100% osallistuminen harjoitustunneille.

Completion alternatives

LÄHIHOITAJAT:
Ohjattu harjoittelu harjoitteluyksikössä (4,5 op=3 vk) on mahdollista hyväksilukea suoraan täyttämällä sähköinen AHOT –lomake. Lisäksi opiskelijan tulee suorittaa hyväksytysti tietotesti ja näyttökoe.

Student workload

Itsenäinen opiskelu: 11h
Harjoitustunnit: 8 h
Kliininen seminaari: 2 h
Ohjattu harjoittelu 4,5 op. Harjoittelun viikkotuntimäärä: 38 h 15 min. eli yht. 114h 45 min.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students recognize patients'/customers own assets and strengths
They are able to name factors affecting patient safety
The students are able to name social and healthcare services that supports customers/patients' strengths and resources
The students treat elderly customers/patients with respect and dignity
The students plan and carry out basic nursing interventions under supervision

Assessment criteria, good (3)

The students are able to support customers'/patients' own strengths and resources
The students are able to explain factors that affect patient safety
The students are able to give examples of the importance of social and healthcare services in supporting the resources and assets of patients/customers
The students are able to work according to professional ethical principles with elderly people
The students are able to plan and carry out semi-independently basic nursing interventions supporting the resources and assets of patients/customers

Assessment criteria, excellent (5)

The students are able to make use of the customer's/patient's own assets in customer oriented nursing
The students are are aware of factors effecting patient safety and use safe working methods with patients
The students are able to present social and health services that support customers'/patients' own assets and resources
The students are able to give reasons for their work in line with ethical principles
The students are able to plan and carry out nursing interventions in a customer oriented manner

Go back to top of page