Research and Development (5 cr)
Code: AM00BL01-3002
General information
Enrollment
02.07.2021 - 31.07.2021
Timing
01.01.2022 - 02.06.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
Teachers
- Aki Kortelainen
Groups
-
AMM20KAMM20K
Objective
Opiskelijalla on asiantuntijaksi oppimisen perusvalmiudet erilaisten tutkimus- ja kehittämishankkeiden tekemiseksi ja hän ymmärtää niiden merkityksen ammatillisen osaamisen kehittymisessä. Lisäksi opiskelija osaa arvioida tutkimus- ja kehittämistyön avulla tuotettua tietoa kriittisesti.
Content
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat
Laadullinen tutkimusprosessi
Määrällinen tutkimusprosessi
Tuotteistamisprosessi
Tutkimusaineiston analyysi ja tulkinta
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija käyttää asiantuntevasti ja monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti valmiita tutkimuksia.
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja tutkimus- ja kehittämisprosesseissa.
Opiskelija osaa analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa soveltaa kriittisesti eettisiä periaatteita toiminnassaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata tutkimus- ja kehittämistoiminnan eri prosessit ja perustella niihin liittyvät ratkaisut.
Opiskelija osaa analysoida valmiin tutkimuksen.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja tutkimus- ja kehittämistyöhön hankkimansa tiedon perusteella.
Opiskelija osaa osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa perustella toimintansa eettisten periaatteiden mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa käyttää asianmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata pääpiirteissään tutkimus- ja kehittämistoiminnan yleisprosessin.
Opiskelija osaa tehdä yhteenvedon valmiista tutkimuksesta.
Opiskelija osaa suunnitella tarkoituksenmukaisesti tutkimusprosessiin liittyvän/liittyvien menetelmien toteutuksen, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa ohjattuna käyttää asianmukaisesti tutkimus- ja kehittämismenetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa vastuun omasta toiminnastaan sekä ottaa muut ryhmän jäsenet huomioon.
Assessment criteria, excellent (5)
The students use research and development concepts expertly and extensively, being able to analyse and critically assess existing research. They are able to analyse, compare, combine and select knowledge and present alternative practices in research and development processes. (The students are able to analyse, reflect upon and critically assess their own competence). They work independently, responsibly, and with initiative. They can work in groups to promote and develop the group’s activities in order to achieve common goals. They are able to critically apply ethical principles in everything that they do.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The students use key research and development concepts consistently. They are able to describe the various research and development processes and justify related solutions. They can analyse an existing piece of research. The students are able to select appropriate practice for research and development work based on acquired knowledge. (The students are able to reflect upon and critically assess their own competence). They work independently and responsibly, being able to work in a group to obtain the group’s common goals. The students are able to justify their work according to ethical principles.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to use key research and development concepts appropriately. They are able to describe the general process of research and development. They are able to summarise an existing piece of research. The students are able to plan the implementation of methods linked to a research process appropriately, though they may lack confidence in their work. They can use research and development methods under supervision. The students are able to work in a group, taking responsibility for their own actions and taking into account the other group members.