Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: AM00BK95-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.12.2021 - 01.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.01.2022 - 03.06.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Matkailun koulutus
Toteutukselle Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija osaa selittää strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa.
Opiskelija osaa selittää Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa, että kehittämisessä.
Opiskelija osaa selittää ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet.
Opiskelija osaa selittää hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.
Sisältö
Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta