Siirry suoraan sisältöön

Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR09-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2021 - 30.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Teknologiaosaamisen johtamisen koulutus
Liikunta-alan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Tietojenkäsittelyn ja liiketoimintaosaamisen koulutus
Matkailualan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettajat
Mervi Väisänen
Ryhmät
TTY20S
TTY20S
TLY20S
TLY20S
AYM20S
AYM20S
ALY20S
ALY20S
LYL20S
LYL20S
SJY20S
SJY20S
LYL20SKuu
LYL20SKuu
Opintojakso
YA00BR09
Toteutukselle YA00BR09-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Toteutustavat

Monimuoto-opetus
Verkkoluennot
Vierailijaluennot

Suoritustavat

Ennakkotehtävä
Online luennot
Lopputehtävät
Itsenäinen työskentely

Sisältö

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.

Siirry alkuun