Integrated Marketing Communication (5 cr)
Code: LT00BX65-3001
General information
Enrollment
01.12.2021 - 31.01.2022
Timing
01.08.2021 - 22.02.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Elina Jääskeläinen
Groups
-
LLM20SLLM20S
Objective
The student can plan, implement and assess different methods and channels of marketing communication, understands the meaning of integrated marketing communication and the effects of the aims, target groups, overall profitability and budget.
The student manages the methods and channels in digital marketing communication and can choose them according to the situation and aim. (S)he can produce publishable contents for different media and channels.
Content
Comprehensive planning of marketing communication
Methods and channels of marketing communication
Planning and implementation of a marketing campaign
Digital marketing communication
Digital media and channels
Location and time
Kevät lukukausi
Teaching methods
Lähitapaaminen
Verkko-opetus
Nauhoitetut verkkoluennot
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The student can apply the basic theories and concepts of marketing communication independently and use them logically and consistently.
The student can, on own initiative, choose the most appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in different areas of marketing communication
Assessment criteria, good (3)
The student can use and apply the basic theories and concepts of marketing communication logically and consistently.
The student can choose the most appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in in different areas of marketing communication.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student can use and apply the basic theories and concepts of marketing communication to some extent.
The student can choose appropriate methods, channels and theoretic backgrounds for a situation and apply them in different areas of marketing communication under guidance.
Assessment criteria, fail (0)
Opiskelija ei suorita opintojakson tehtäviä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa itsenäisesti käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä. Käsitteiden käyttö ja valintojen perustelu on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa oma-aloitteisesti valita tilanteeseen parhaiten sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot, kanavat ja teoriataustat sekä soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen parhaiten sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot, kanavat ja teoriataustat sekä soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa osittain käyttää ja soveltaa markkinointiviestinnän perusteorioita ja -käsitteitä.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot kanavat ja teoriataustat sekä ohjatusti soveltaa niitä eri markkinointiviestinnän osa-alueissa.