Media Planning (5 cr)
Code: LT00BX66-3002
General information
- Enrollment
-
01.04.2022 - 31.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Objective
Opiskelija saavuttaa visuaalisen viestinnän ja mediasuunnittelun perustiedot ja -taidot. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation viestintämateriaaleja ja mediasisältöjä toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Opiskelija osaa visuaalisen suunnittelut perusteorian ja oppii käyttämään valittuja kuvankäsittely-, videoeditointi ja taitto-ohjelmia.
Content
Digitaalinen mediatila, aineiston suunnittelu ja tuottaminen
Luettavuus ja typografinen suunnittelu
Sommittelu, kuvitus ja visuaaliset ilmaisutekijät
Mielikuvien luominen markkinointiviestinnässä
Painokelpoinen visuaalinen julkaisu
PhotoShop- ja InDesign -ohjelmat
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yritysviestinnän materiaaleja toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Tuntiharjoitukset ja lopputehtävä ovat sekä teknisesti että visuaalisesti erittäin hyvin toteutettuja ja osoittavat opiskelijan käyttävän eri ohjelmistoja sujuvasti ja pystyvän luoviin oivaltaviin ratkaisuihin. Opiskelija on valmis jatkuvasti kehittämään itseään kaikilla osa-alueilla.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yritysviestinnän materiaaleja toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Tuntiharjoitukset ja lopputehtävä ovat teknisesti hyvin toteutettuja ja osoittavat opiskelijan pystyvän visuaalisesti luoviin ratkaisuihin. Opiskelija hallitsee eri osa-alueet ja ohjelmistot melko itsenäisesti ja osaa soveltaa ja hyödyntää niitä mediasisältöjen luomisessa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yritysviestinnän materiaaleja toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Tuntiharjoitukset ja lopputehtävä ovat sekä teknisesti että visuaalisesti tyydyttävän hyvin toteutettuja. Opiskelija hallitsee jotkut osa-alueet paremmin kuin toiset.
Objective
Opiskelija saavuttaa visuaalisen viestinnän ja mediasuunnittelun perustiedot ja -taidot. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation viestintämateriaaleja ja mediasisältöjä toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Opiskelija osaa visuaalisen suunnittelut perusteorian ja oppii käyttämään valittuja kuvankäsittely-, videoeditointi ja taitto-ohjelmia.
Execution methods
Ei verkkototeutusta. Ahotointi mahdollista, mikäli Adobe CC ohjelmaperheen käyttö sujuvaa (Premiere, InDesign, PhotoShop)
Accomplishment methods
InDesign, PhotoShop ja Premiere -ohjelmistot
Itsenäinen opiskelu ja toimeksiantojen toteutus yhteistyössä Sisällöntuotanto-opintojakson kanssa.
Oman oppimisen arviointi, vertaisarviointi
Content
Digitaalinen mediatila, aineiston suunnittelu ja tuottaminen
Luettavuus ja typografinen suunnittelu
Sommittelu, kuvitus ja visuaaliset ilmaisutekijät
Mielikuvien luominen markkinointiviestinnässä
Painokelpoinen visuaalinen julkaisu
PhotoShop- ja InDesign -ohjelmat