Skip to main content

Media Planning (5 cr)

Code: LT00BX66-3002

General information


Enrollment
01.04.2022 - 31.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Elina Jääskeläinen
Groups
LLT21SM
LLT21SM
Course
LT00BX66
No reservations found for realization LT00BX66-3002!

Objective

Opiskelija saavuttaa visuaalisen viestinnän ja mediasuunnittelun perustiedot ja -taidot. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation viestintämateriaaleja ja mediasisältöjä toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Opiskelija osaa visuaalisen suunnittelut perusteorian ja oppii käyttämään valittuja kuvankäsittely-, videoeditointi ja taitto-ohjelmia.

Content

Digitaalinen mediatila, aineiston suunnittelu ja tuottaminen
Luettavuus ja typografinen suunnittelu
Sommittelu, kuvitus ja visuaaliset ilmaisutekijät
Mielikuvien luominen markkinointiviestinnässä
Painokelpoinen visuaalinen julkaisu
PhotoShop- ja InDesign -ohjelmat

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yritysviestinnän materiaaleja toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Tuntiharjoitukset ja lopputehtävä ovat sekä teknisesti että visuaalisesti erittäin hyvin toteutettuja ja osoittavat opiskelijan käyttävän eri ohjelmistoja sujuvasti ja pystyvän luoviin oivaltaviin ratkaisuihin. Opiskelija on valmis jatkuvasti kehittämään itseään kaikilla osa-alueilla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yritysviestinnän materiaaleja toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Tuntiharjoitukset ja lopputehtävä ovat teknisesti hyvin toteutettuja ja osoittavat opiskelijan pystyvän visuaalisesti luoviin ratkaisuihin. Opiskelija hallitsee eri osa-alueet ja ohjelmistot melko itsenäisesti ja osaa soveltaa ja hyödyntää niitä mediasisältöjen luomisessa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yritysviestinnän materiaaleja toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Tuntiharjoitukset ja lopputehtävä ovat sekä teknisesti että visuaalisesti tyydyttävän hyvin toteutettuja. Opiskelija hallitsee jotkut osa-alueet paremmin kuin toiset.

Objective

Opiskelija saavuttaa visuaalisen viestinnän ja mediasuunnittelun perustiedot ja -taidot. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation viestintämateriaaleja ja mediasisältöjä toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Opiskelija osaa visuaalisen suunnittelut perusteorian ja oppii käyttämään valittuja kuvankäsittely-, videoeditointi ja taitto-ohjelmia.

Execution methods

Ei verkkototeutusta. Ahotointi mahdollista, mikäli Adobe CC ohjelmaperheen käyttö sujuvaa (Premiere, InDesign, PhotoShop)

Accomplishment methods

InDesign, PhotoShop ja Premiere -ohjelmistot
Itsenäinen opiskelu ja toimeksiantojen toteutus yhteistyössä Sisällöntuotanto-opintojakson kanssa.
Oman oppimisen arviointi, vertaisarviointi

Content

Digitaalinen mediatila, aineiston suunnittelu ja tuottaminen
Luettavuus ja typografinen suunnittelu
Sommittelu, kuvitus ja visuaaliset ilmaisutekijät
Mielikuvien luominen markkinointiviestinnässä
Painokelpoinen visuaalinen julkaisu
PhotoShop- ja InDesign -ohjelmat

Go back to top of page