Markkinoinnin strateginen kehittäminen (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX74-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
LLM21SLLM21S
- 26.01.2024 15:00 - 16:30, Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3003
- 24.02.2024 10:00 - 11:30, Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3003
- 22.03.2024 14:00 - 15:30, Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3003
- 26.04.2024 14:00 - 15:30, Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3003
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun periaatteet osana yrityksen liiketoimintastrategian kehittämistä.
Sisältö
Strateginen markkinointiajattelu ja sen osa-alueet
Markkinoinnin johtamisen tehtäväalueet ja liiketoiminnan kehittäminen
Brändi markkinoinnin strategisena osa-alueena
Innovatiivisuus ja asiakaslähtöisten toimintojen ja tuotteiden kehittäminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla strategisen markkinoinnin käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys aihealueeseen ja kyky soveltaa tietoa caseratkaisuissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Strategisen markkinoinnin käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä käsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.