Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX68-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Liisa Mikkonen
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
AMA20SAMA20S
-
LLT20SMLLT20SM
Tavoitteet
Osaamistavoite:
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen ja ostokäyttäytymisen periaatteet osana kannattavaa liiketoimintaa.
Opiskelija tuntee sekä kuluttajan että organisaation ostopäätöksen tekemiseen vaikuttavat tekijät ja osaa analysoida ostopäätöksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä.
Sisältö
Kuluttajan päätöksentekoprosessi ja ostokäyttäytymispolku
Organisaation ostoprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät
Asiakaskokemusprosessin tunnistaminen
Asiakaskokemuksen kehittäminen, mittaaminen ja vaikutusten arviointi
Digiajan asiakaskokemus
Opetusmenetelmät
Teorialuennot, soveltavat tehtävät, tentti, itsenäinen tehtävä, ryhmätyö.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.