Tapahtumien järjestäminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BM90-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2021 - 30.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2021 - 20.09.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Opettajat
- Päivi Dahl
- Helka Leimu-Pelkonen
- Opintojakso
- AL00BM90
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija osaa raportoida liikunta- ja urheilutapahtumien järjestämisen sekä tulkita niiden merkitystä liikuntamatkailun näkökulmasta. Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.
Sisältö
Teema: tapahtumatuotanto
Tapahtumien taloudellinen, tekninen ja sisällöllinen tuotanto
Tapahtumat liikuntamatkailutuotteena, tapahtumaliiketoiminta ja aluetaloudellinen merkitys
Liikunta- ja urheilutapahtumien ekosysteemi
Turvallisuussuunnittelu
Teema: asiakassuuntainen markkinointi
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Markkinoinnin kilpailukeinovalikoima
Myynti ja asiakassuhdeajattelu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja kykenee selittämään asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija tarvitsee ohjausta ratkaisujen löytämisessä ja kykenee tarkastelemaan konkreettisella tasolla markkinointiympäristöä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, itsenäistä ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja kriittistä pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ilmoitetaan opintojakson alussa