Skip to main content

Finnish/Business Communication Skills (5 cr)

Code: BY00BX39-3018

General information


Enrollment
01.01.2021 - 30.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 25.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Bachelor’s Degree in Tourism
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Kirsi Huotari
Päivi Dahl
Groups
ALM21K
ALM21K
ALM21K2
ALM21K2
Course
BY00BX39
No reservations found for realization BY00BX39-3018!

Evaluation scale

0 - 5

Content scheduling

2,5 op / opettaja Kirsi Huotari:
Viestinnän ja vuorovaikutuksen perusteet
Vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot, ryhmäviestintä

2,5 op / opettaja Päivi Dahl:
Kirjallinen ja suullinen viestintä
Opiskeluiden ja työelämän suullisen viestinnän tilanteet (esitykset, puheet).
Työelämän keskeiset asiatekstit (asiakirjastandardi, liikekirjeet, kokous- ja neuvotteluasiakirjat, työnhakuasiakirjat).
Hyvän asiatekstin laadinta ja ominaisuudet (esseet, raportit, mallipohjat, kielenhuolto).
Lähdeviitteiden käyttö ja lähdeluettelon laadinta osana omaa kirjoittamista.

Objective

The student recognizes different communication situations as well as documents and spoken presentations relating to them. (S)he can express him/herself clearly and in a target oriented way in communication situations in speaking and writing. The student acquires and assesses field related information critically and applies it in new situations.

Parts:
Speech Communication 2 cr
Meeting and Negotiation Skills 1 cr
Written Communication 2 cr

Execution methods

Contact teaching. In multi-form implementation every other month lectures will be held via Teams. There is no possibility to join to the contact teaching remotely.

Accomplishment methods

This course includes lectures, pair- and group work, independent work and assignments. The course requires 135 hours of student's own work.
In order to pass the course the student has to accomplish these:

Part 1: Speech Communication 2 cr
1. My communication habits and styles -reflection
2. Video about organizational communication
3. Speech
Part 2: Meeting and Negotiation Skills 1 cr
4. My roles in communicational groups -reflection
5. Meeting skills -group work / Exam: Meeting and Negotiation Skills
6. Day groups: Practice meeting and feedback
Part 3: Written Communication 2 cr
7. Business letters
8. Essay
9. Day groups: Report of the working life period

The more detailed plan can be read in implementation plan.

Content

Basics of communication and interaction.

Spoken communication situations, preparation and implementation: presentations, meetings, negotiations, speeches, intensive listening techniques.

Central business documents: meeting and negotiation documents, business letters, employment search documents.

Formal writing and properties of a good document (essays, summaries, reports, abstracts).

Use of source references and drawing up a bibliography.

Other formal writing and technical instructions for it (reference technique, bibliography, templates).

Location and time

Lähiopetus Kajaanissa / etäopetus Teamsissa

Materials

Ilmoitetaan opintojaksolla

Teaching methods

Kontaktiopetus: lähiopetus tai teams-opetus verkossa
oppimistehtävät
ryhmätyöt
raportti

Employer connections

Vuorovaikutus: oppimistehtävä (1 op) on mahdollista suorittaa työelämässä.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 135 h (sis. lähi- ja etäopetusta sekä itsenäistä työskentelyä)

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has reached the learning objectives and can produce adequate documents and deliver an average presentation.

Assessment criteria, good (3)

The student has reached the learning objectives and can produce accurate documents and deliver a successful presentation.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the learning objectives and can produce publishable documents using versatile professional concepts and deliver an assertive presentation.

Further information

Vuorovaikutus:
AHOT/muut hyväksiluvut: Lähi- ja etäopetustunnit kuuluvat aina kaikille ryhmäytymisen vuoksi, niistä ei voi saada hyväksilukuja. Muutoin hyväksiluvut (esim. oppimistehtävät) katsotaan aina tapauskohtaisesti.

Katso tuntien ajankohdat ryhmän työjärjestyksestä. Aloitustunnin läsnäolovelvollisuus on 100%. Läsnäolovelvollisuus muutoin yleisesti 80% (poikkeukset ilmoitetaan opintojakson aloitustunnilla).

Go back to top of page