Ryhmäliikunta (4 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BY34-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kaisa Loikkanen
Ryhmät
-
ALM21K2ALM21K2
-
ALM21KALM21K
Tavoitteet
Opiskelija osaa kehittää elämyksellisiä ryhmäliikuntatuotteita.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida ryhmäliikuntatunteja. Opiskelija osaa perustella toimintaansa teorian kautta.
Opiskelija tuntee ryhmäliikuntaympäristöihin liittyviä liiketoiminnan periaatteita sekä ryhmäliikunnan erilaisia ilmiöitä.
Sisältö
Ryhmäliikunnan eri muodot (mm. askellus, lihaskunto, sisäpyöräily, vesitreeni)
Musiikin käyttö liikunnassa
Ryhmäliikunta osana liiketoimintaa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kehittää asiantuntevasti elämyksellisiä ja monipuolisia ryhmäliikuntatuotteita.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida kriittisesti ja taitavasti ryhmäliikuntatunteja. Opiskelija perustelee toimintaansa teoriaan pohjautuen. Opiskelija osaa kiitettävästi kuvailla liiketoiminnan periaatteita ryhmäliikuntaympäristöissä ja analysoida kriittisesti ryhmäliikunnan ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kehittää monipuolisia ryhmäliikuntatuotteita.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida hyvin ryhmäliikuntatunteja. Opiskelija perustelee toimintaansa. Opiskelija osaa hyvin kuvailla liiketoiminnan periaatteita ryhmäliikuntaympäristöissä ja analysoida ryhmäliikunnan ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia hyvin erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kehittää tyydyttävästi monipuolisia ryhmäliikuntatuotteita.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tyydyttävästi ryhmäliikuntatunteja. Opiskelija ei osaa perustella toimintaansa. Opiskelija osaa tyydyttävästi kuvailla liiketoiminnan periaatteita ryhmäliikuntaympäristöissä ja analysoida ryhmäliikunnan ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee ryhmäliikuntatuotteet ja niiden tunnuspiirteet hyvin ja osaa suunnitella asiakaslähtöisiä ryhmäliikuntatuotteita.
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla ryhmäliikunnan perusskeleita sekä soveltaa niitä monipuolisesti erilaisiksi sarjoiksi.
Opiskelija osaa ohjata ryhmäliikunnan eri muotoja sujuvasti ja selkeästi ja perustella toimintaansa.
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti eri välineitä ryhmäliikunnassa.
Opiskelija osaa hyödyntää vesiliikuntaa ryhmäliikuntamuotona hyvin ja veden ominaisuuksien hyödyntäminen näkyy hyvin vesiliikunnan ohjaamisessa.
Opiskelija tunnistaa erilaisia liiketoiminnan muotoja ryhmäliikunnan toimintaympäristössä ja osaa soveltaa ja kehittää omaa toimintaansa liiketoiminnan näkökulmasta.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelijaa tuntee joitakin ryhmäliikuntatuotteita ja niiden tunnuspiirteitä. Opiskelija osaa suunnitella ryhmäliikuntatuotteita.
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla ryhmäliikunnan perusaskeleita ja tehdä niistä sarjoja.
Opiskelija osaa ohjata ryhmäliikunnan eri muotoja ja perustella toimintaansa.
Opiskelija osaa käyttää eri välineitä ryhmäliikunnassa.
Opiskelija osaa hyödyntää vesiliikuntaa ryhmäliikuntatuotteena ja veden ominaisuuksien hyödyntäminen näkyy vesiliikunnan ohjaamisessa.
Opiskelija tuntee useita liiketoiminnan eri muotoja ryhmäliikunnan toimintaympäristössä.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa nimetä joitakin ryhmäliikuntatuotteita.
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla joitakin ryhmäliikuntamuotojen perusaskeleita ja tehdä niistä yksinkertaisia sarjoja.
Opiskelija osaa ohjata helppoja ryhmäliikunnan eri muotoja.
Opiskelija osaa käyttää joitakin välineitä ryhmäliikunnassa.
Opiskelija tuntee vesiliikunnan ryhmäliikuntatuotteena, mutta ei osaa hyödyntää veden ominaisuuksia vesiliikunnan ohjaamisessa.
Opiskelija tuntee muutamia liiketoiminnan eri muotoja ryhmäliikunnan toimintaympäristöissä.