Siirry suoraan sisältöön

Svenska för sosionomer (3 op)

Toteutuksen tunnus: SO00CA22-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.09.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • Jaana Härkönen

Ryhmät

  • SOS21SA
    SOS21SA
  • SOS21SB
    SOS21SB
  • 01.09.2023 08:00 - 09:30, A_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 01.09.2023 10:00 - 11:30, B__Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 02.09.2023 08:00 - 09:30, A_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 02.09.2023 10:00 - 11:30, B_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 29.09.2023 10:00 - 14:00, A_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 29.09.2023 14:15 - 17:30, B_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 30.09.2023 10:00 - 13:00, A_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 30.09.2023 13:15 - 15:45, B_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 27.10.2023 08:00 - 09:30, B_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 27.10.2023 10:00 - 11:30, A_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 17.11.2023 08:00 - 11:30, B_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001
  • 18.11.2023 08:00 - 11:30, A_Svenska för sosionomer SO00CA22-3001

Tavoitteet

Opiskelija osaa viestiä ruotsiksi oman ammattialansa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa sekä pystyy käyttämään ruotsia oman ammattitaitonsa kehittämisessä.

Suositeltavat muut opinnot: Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

Sisältö

Sosiaalialan keskeinen sanasto; suullinen ja kirjallinen viestintä- ja vuorovaikutus; asiakkaan kohtaaminen

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssitentti: SOS21SA 17.11.2023 ja SOS21SB 18.11.2023
Uusinnat sovitaan opiskelijoiden kanssa

Sisällön jaksotus

Etenemissuunnitelma Moodlessa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vaativissa vuorovaikutustilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa rutiininomaisissa työtehtävissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen, 80% läsnäolo sekä kurssitehtävät, jotka arvioidaan joko asteikolla hyväksytty - hylätty tai 5 - 0.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vaativissa vuorovaikutustilanteissa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa rutiininomaisissa työtehtävissä.

Esitietovaatimukset

Edeltävä osaaminen: Eurooppalainen viitekehys B1

Lisätiedot

Kurssitehtävät määritellään toteutuskohtaisesti.