Siirry suoraan sisältöön

Business English (3 op)

Toteutuksen tunnus: TT00BJ74-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Marjaana Seppi

Ryhmät

  • TTK20SPRaahe
    TTK20SPRaahe

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata suomalaista koulutusta ja hän osaa kertoa työstä, työpaikasta ja työtehtävistä ja yrityksen toimintaympäristöstä ja yrittämisestä laajemmalti osana yhteiskuntaa.

Sisältö

Omasta koulutuksesta ja osaamisesta kertominen, työhaastattelu esim. pitching-tyyliin. Kirjallinen tuottaminen esim. työhakemus ja CV, kysely, tarjouspyyntö, tarjous, reklamaatio ja sen vastine, lehdistötiedote. Kokous- ja neuvottelutaidot, esimiestaidot monikulttuurisessa työyhteisössä. Yrityksen toimintaympäristö, yritysmuodot, kuvaajat, rahoitus. Työnkuvaukset, yrityksen osastot ja ihmiset, työmarkkinasuhteet.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti yritystoimintaan liittyvää sanastoa ja käsitteitä.
Opiskelija osaa valmistella ja pitää vakuuttavan ja jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen sekä pystyy vastaamaan yleisön tekemiin kysymyksiin spontaanisti ja perustellen mielipiteitään.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää yritystoimintaan liittyvää keskeistä sanastoa ja käsitteitä.
Opiskelija osaa valmistella ja pitää selkeän esityksen tarvittavine materiaaleineen sekä vastata yleisön kysymyksiin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää yritystoimintaan liittyvää sanastoa ja käsitteitä sekä pystyy käyttämään niitä suppeasti. Opiskelija kykenee pitämään tutusta aiheesta yksinkertaisen esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen sekä pyrkii huomioimaan yleisön esityksen eri vaiheissa.

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitekehys taitotaso B2; Lähtötasotesti ja Build up Your English -kurssi tarvittaessa