Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX71-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.04.2022 - 31.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija tuntee kansainvälisen liiketoiminnan erityispiirteet ja haasteet
Opiskelija tunnistaa tuotteiden ja palvelujen markkinamahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla.
Opiskelija osaa tehdä asiakastarpeita vastaavia kehittämis- ja toteuttamisratkaisuja ja arvioida niiden kannattavuusvaikutuksia
Opiskelija hallitsee tuotteen / palvelun lanseerauksen valitulle kohdemarkkinalle.
Toteutustavat
Saatavilla opintojakson Moodlessa.
Suoritustavat
Luennot, harjoitustehtävät, tentti.
Sisältö
Ulkomaan kaupan merkitys Suomen kansantaloudelle
Globaalin toimintaympäristön haasteet yritykselle ja globaalit markkinapaikat
Yrityksen kansainvälistymisen polut ja kansainvälistymisstrategia
Markkinatiedon analysointi ja hyödyntäminen
Kaupallistamisen suunnittelu: kilpailukeinojen kokonaisvaltainen hyödyntäminen
Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu
Oppimateriaalit
Saatavilla opintojakson Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Saatavilla opintojakson Moodlessa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Saatavilla opintojakson Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Saatavilla opintojakson Moodlessa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tehtävien taso on vielä kuvaileva ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa ja analysoinnissa on puutteita.
Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tehtävientekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tehtävien tekemisessä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvia manetelmiä.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tehtävissä tehdyt ratkaisut.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamistaan.
Opiskelija osoittaa tehtävien laatimisessa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Opintojaksolle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti