Online Distribution Cgannels and E-commerce Business (5 cr)
Code: LT00BX72-3002
General information
Enrollment
30.03.2021 - 31.12.2022
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Elina Jääskeläinen
Groups
-
LLT20SMLLT20SM
Objective
Student can:
- Identify key trends and changes in digital business models
- Understand the specifics and earnings logic of different digital platforms and services
- Choose a suitable sales channel and understand the possibilities of e-commerce
- Evaluate the sales and availability of multi-channel as part of the company's business
- Design digital channels that support sales growth and apply digital marketing methods
Content
* Electronic sales channels
• Multi-channel sales, communications, and customer service
• Ecommerce strategy
• Ecommerce platforms
• Marketing automation
• Digital marketing
Location and time
Lähiopetus
Markkinoinnin suuntautumisvaihtoehto 3vsk.
Materials
Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Teaching methods
Lähiopetus
Verkkoluennot
Tuntitehtävät
Projektityö
Opintojakson tavoite:
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
- uses and analyzes digital business concepts in a comprehensive and consistent way
- realistically evaluates various e-sales tools and channels
- develops a comprehensive, reliable, and comprehensive e-commerce and digital marketing development plan
- analyzes and applies new information and be able to justify the use of different data sources
Assessment criteria, good (3)
- uses and exploits concepts related to digital business in a fairly consistent way
- evaluates e-sales tools and channels quite comprehensively
- draws up a fairly comprehensive and comprehensive plan for the development of e-commerce and digital marketing.
- analyzes and applies the information provided and be able to justify the use of different data sources
Assessment criteria, satisfactory (1)
- makes somewhat consistent use of digital business concepts
- understands the use of e-sales tools and channels
- develops a concise plan for the development of e-commerce and digital marketing.
- applies the information provided and justify the use of different sources of information
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä