Siirry suoraan sisältöön

Vårdsvenska (3 op)

Toteutuksen tunnus: SH00BS60-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 20.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Iina Korhonen
  • Jaana Härkönen

Ryhmät

  • SMM22K2
    SMM22K2
  • SMM22K1
    SMM22K1

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä- ja vuorovaikutus
Asiakkaan/ potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää toisin sanoin ja korvata sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä.
Opiskelija osaa kertoa sujuvasti ja monipuolisesti koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (esim. raportointi, hoitoneuvottelut, potilasohjeet, puhelinkeskustelut, sähköpostit, CV).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa kertoa suhteellisen selkeästi koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
Opiskelija osaa viestiä melko selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (esim. raportointi, potilasohjeet, puhelinkeskustelut, sähköpostit, CV).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi ja lyhyesti koulutuksestaan, harjoittelustaan ja työkokemuksestaan.
Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (esim. raportointi, potilasohjeet, puhelinkeskustelut, sähköpostit, CV).

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vaativissa vuorovaikutustilanteissa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa rutiininomaisissa työtehtävissä.

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitekehys B1