Skip to main content

EKO04VS25DIAK Sustainable management and leadership in diverse contexts (5cr)

Code: C-02623-EKO0405Y23S-3002

General information


Enrollment
03.03.2025 - 24.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 16.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
Diaconia University of Applied Sciences, Diakin yhteinen toteutus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10

Unfortunately, no reservations were found for the realization EKO04VS25DIAK Sustainable management and leadership in diverse contexts C-02623-EKO0405Y23S-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

Opiskelija osaa • opiskelija osaa soveltaa ekososiaalisuuteen liittyvää teoreettista käsitteistöä sekä työorientaatiota käytäntöön • opiskelija osaa suunnitella, arvioida ja kehittää organisaation tai yhteisön kestävyyden eri ulottuvuuksia • opiskelija osaa kehittää omaa ammattialaansa huomioiden kestävän kehityksen ulottuvuudet (hyvinvointi, ympäristö, talous) • opiskelija osaa lisätä omalla ammattialallaan tietoisuutta ympäristöihin vaikuttavista ja kestämättömistä rakenteista sekä osallistuu paikalliseen ja globaaliin keskusteluun kestävän kehityksen teemoihin liittyen

Location and time

Opetus toteutuu verkossa.

Materials

Keskeistä kirjallisuutta (muu materiaali opetuksen yhteydessä): Boetto, H. (2017). A Transformative Eco-Social Model: Challenging Modernist Assumptions in Social Work. The British Journal of Social Work, 47(1), 48–67. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcw149 Jäntti, A., & Peltomaa, J. (2024). Kestävyys kuntajohtamisessa: Analyysi Suomen 21 suurimman kaupungin kuntastrategioista. Focus Localis, 52(1). https://journal.fi/focuslocalis/article/view/136148 Mayer, M., Manu, S., Siltanen, K., Nurminen, M., Talvitie, J., Haanpää, S., & Smith, C. (2020). Ilmastonmuutos ja sosiaali- ja terveyssektori. PDF-dokumentti. Suomen Sosiaali ja terveys ry. Helsinki. Saatavissa: https://www.soste.fi/wp-content/uploads/2020/06/SOSTE-julkaisu-2020-Ilmastonmuutos-ja-sosiaali-ja-terveyssektori.pdf [viitattu 14.3. 2022]. Nieminen, A. (toim.). (2023). Yritysten muutoskyvykkyys – kohti sosiaalista ja taloudellista kestävyyttä. Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://www.theseus.fi/handle/10024/818198 -[> tässä useampi artikkeli, jotka voisivat sopia kurssiin sisällysluettelo: https://diak.finna.fi/Record/diana.122487?sid=4771336700#toc ] Pulkki, J., Wulff, P., Iivonen, S., Alanko, L., Alhola, K., Frilander, O., Hiilamo, H., Meriläinen, P., NIssinen, A., Savolainen, H., Suomalainen, E., & Setälä, L. (2023). Ekologisesti kestävä sosiaali- ja terveydenhuolto: Selvitys kansallisesta tavoitteesta ja ohjausmekanismeista. https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/165113 Toikkanen, J., Paananen, R., & Ahosola, N. (10.4.2024). Kestävää työelämää hyvinvointia lisäämällä. Dialogi. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024040915587

Teaching methods

• Lehtoreiden ja asiantuntijoiden luennot / vuorovaikutteinen opetus • Työpaja tai vastaavaa aihepiiriin monipuolisesti johdattavaa työskentelyä • Oppimistehtävä ryhmissä ekososiaalisesta johtamisesta yhteiskunnan eri sektoreilla • Oppimistehtävien opponointi yksilötehtävänä • Webinaarit

Employer connections

Oppimistehtävään liittyy ekososiaalisen johtamisen tarkastelua eri sektoreilla. Tämän yhteydessä on mahdollista höydyntää tai kehittää työelämäyhteyksiä tai luoda niitä.

Completion alternatives

Opintojakso on suunniteltu toteutettavaksi yhteisten oppimistilanteiden yhteydessä. Voit kuitenkin tiedustella vastuuopettajalta mahdollisuutta suorittaa oppimistehtävän itsenäisesti.

Go back to top of page