Siirry suoraan sisältöön

2D Character DesignLaajuus (3 op)

Tunnus: KTVP032

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.

Sisältö

Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

On läsnä, palauttaa tehtävät.

fi
Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Englanti
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK23SPG
    TTK23SPG

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.

Sisältö

Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.

Opetusmenetelmät

Opetus koostuu luennoista, demonstraatioista, työpajoista ja itsenäisestä työskenteltystä. Lähiopetus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on 3op = 81 tuntia
9 oppituntia = 18 tuntia
3 työpajaa = 6 tuntia
1 palautesessio = 2h
itsenäinen työskentely= 55 tuntia

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On läsnä, palauttaa tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu pisteisiin. Kaikki kirjalliset tehtävät ja suunnittelutehtävät ovat pakollisia, joten esimerkiksi vain suunnittelutehtävien palauttaminen ei riitä.

Arvosana-asteikko on 0-5, katso pisteet alla:

90-100 pistettä = 5
80-89 pistettä = 4
70-79 pistettä = 3
60-69 pistettä = 2
50-59 pistettä = 1
alle 50 pistettä = Hylätty

Esitietovaatimukset

Basics of 2D Game Graphics

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK22SPGRaahe
    TTK22SPGRaahe

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.

Sisältö

Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On läsnä, palauttaa tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.

Esitietovaatimukset

Basics of 2D Game Graphics

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Nick Sweetman
Ryhmät
  • TTK22SPG
    TTK22SPG

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.

Sisältö

Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On läsnä, palauttaa tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.

Esitietovaatimukset

Basics of 2D Game Graphics

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK21SPRaahe
    TTK21SPRaahe
  • TTK21SPGRaa
    TTK21SPGRaa

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.

Sisältö

Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On läsnä, palauttaa tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.

Esitietovaatimukset

Basics of 2D Game Graphics

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Tommi Helin
Ryhmät
  • TTK21SPG
    TTK21SPG

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.

Sisältö

Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On läsnä, palauttaa tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.

Esitietovaatimukset

Basics of 2D Game Graphics