Siirry suoraan sisältöön

TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KOULUTUS PELITEKNOLOGIA 2025: TTV25SP

Tunnus: TTV25SP

Tutkinto:
Tekniikan ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Insinööri (AMK)

Laajuus:
240 op

Kesto:
4 vuotta (240 op)

Aloituslukukausi:
Syksy 2025

Opetuskieli:
suomi

Kuvaus

Insinöörikoulutukset johtavat tekniikan ammattikorkeakoulututkintoon, josta käytetään insinöörin (AMK) nimikettä. Opintojen laajuus on 240 opintopistettä. Opinnot kestävät noin 4 vuotta.

Tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutuksen suuntautumisena ovat peliteknologia ja älykkäät järjestelmät. Opiskelijat suuntautuvat ensimmäisen vuoden yhteisten opintojen jälkeen soveltuvuuden, taitojen ja opintomenestyksen perusteella. Opintoihin sisältyy 30 opintopisteen laajuinen harjoittelu, joka suoritetaan opiskeltavaan alaan liittyvissä tehtävissä yrityksissä tai yhteisöissä.

PELITEKNOLOGIA
Peliteknologian opinnoissa erikoistutaan ohjelmistosuunnitteluun ja opintojen pääpaino on pelimoottoreiden ja sulautettujen järjestelmien ohjelmoinnissa. Opiskelu on suurelta osin projektimuotoista. Projektiopinnoissa tehdään työelämälähtöisiä tai oman kiinnostuksen mukaisia peliprojekteja.

Lisätiedot

Peliteknologian koulutuksesta valmistuu ohjelmistoalan asiantuntijoita, jotka osaavat soveltaa osaamistaan pelialan lisäksi monilla muillakin teollisuuden aloilla. Opiskelijat saavat koulutuksessa valmiudet alan asiantuntijatehtäviin sekä yrittäjyyteen.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2025-2026 2026-2027 2027-2028 2028-2029 Syksy 2025 Kevät 2026 Syksy 2026 Kevät 2027 Syksy 2027 Kevät 2028 Syksy 2028 Kevät 2029 1. / 2025 2. / 2025 3. / 2026 4. / 2026 1. / 2026 2. / 2026 3. / 2027 4. / 2027 1. / 2027 2. / 2027 3. / 2028 4. / 2028 1. / 2028 2. / 2028 3. / 2029 4. / 2029
TTV25SP-1018
OPISKELUVALMIUDET

(Valitaan kaikki )

6
TT00CM42 Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen 3 1 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3 0.3
TT00CM43 Office kunnolla vauhtiin 3 3 3 1.5 1.5
TTV25SP-1019
TYÖELÄMÄN KIELI- JA VIESTINTÄTAIDOT

(Valitaan kaikki )

14
TT00CN21 Asiantuntijaviestintä 4 4 4 2 2
TT00CN34 English for Working life 3 3 3 1.5 1.5
TT00CC87 Technical English 4 4 4 2 2
TT00CN35 Svenska på jobbet 3 3 3 1.5 1.5
TTV25SP-1002
MATEMAATTIS-LUONNONTIETEELLISET OPINNOT

(Valitaan kaikki )

16
TTV25SP-1003
MATEMATIIKKA

(Valitaan kaikki )

10
TTPM007 Algebra 3 3 3 1.5 1.5
TTPM008 Geometria 3 3 3 1.5 1.5
TT00BS42 Differentiaali- ja integraalilaskenta 4 4 4 2 2
TTV25SP-1004
FYSIIKKA

(Valitaan kaikki )

6
TTPF006 Fysiikka 1 3 3 3 1.5 1.5
TT00BM00 Fysiikka 2 3 3 3 1.5 1.5
TTV25SP-1005
OHJELMOINTI

(Valitaan kaikki )

9
TTAO006 Ohjelmoinnin perusteet 3 3 3 3
TTAO007 Olio-ohjelmoinnin perusteet 3 3 3 1.5 1.5
TTAE007 Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus 3 3 3 1.5 1.5
TTV25SP-1006
ÄLYKÄS TEKNOLOGIA

(Valitaan kaikki )

32
TT00BL28 Teknologiapaja 1 5 5 5 2.5 2.5
TT00BM02 Digitaalitekniikka 3 3 3 1.5 1.5
TT00BB42 Digitaalitekniikka laboraatiot 2 2 2 1 1
TT00BM03 Projektiopinnot 1 5 5 5 2.5 2.5
TT00BM04 Mikrokontrolleritekniikka 5 5 5 2.5 2.5
TT00BB45 Analogiaelektroniikan perusteet 2 2 2 1 1
TT00BB46 C++ ohjelmointi 4 4 4 2 2
YY00BD89 Liiketoimintaosaamisen perusteet 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE20 Järjestelmä- ja käyttöliittymäsuunnittelu 3 3 3 1.5 1.5
TTV25SP-1007
PELIMOOTTORIT

(Valitaan kaikki )

26
TT00BT69 C++ ohjelmointi 2 2 2 2 1 1
TTAE009 Pelituotannon perusteet 3 3 3 3
TTAE008 Johdanto pelimoottoriohjelmointiin 3 3 3 3
TTAN011 Grafiikkamoottorin ohjelmointi 3 3 3 3
TTAN013 Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games 3 3 3 1.5 1.5
TTAN014 Tietorakenteet ja algoritmit 3 3 3 3
TT00BB52 Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CG43 Peliteknologian projekti 1 6 6 6 3 3
TTV25SP-1008
PELITEKNOLOGIAN ASIANTUNTIJUUS

(Valitaan kaikki )

27
TTAN012 Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TTAP013 Peliohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TTAP012 Pelien tekoäly 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE21 Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille 5 5 5 2.5 2.5
TT00CE22 Matematiikan ja fysiikan soveltaminen pelimoottoreissa 3 3 3 1.5 1.5
TT00CG44 Peliteknologian projekti 2 10 10 10 5 5
TTV25SP-1009
PELITEKNOLOGIAN SOVELTAMINEN

(Valitaan kaikki )

35
TTVG002 Hyötypelien tekniikat ja sovellukset 3 3 3 3
TTAW004 Verkkopelien ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE23 Qt-käyttöliittymäohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE24 Simulaattoritekniikat ja -sovellukset 5 5 5 2.5 2.5
TT00CE26 Python-ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE27 Koneoppimisen perusteet 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE35 Linux-ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CG45 Peliteknologian projekti 3 6 6 6 3 3
TT00CT36 Peliteknologian projekti 4 6 6 6 3 3
TTV25SP-1010
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT

(Valitaan yksi )

10
TTV25SP-1011
PELITEKNOLOGIAN SYVENTÄVÄT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
TT00CB38 Peliteknologia I 5 5 5 2.5 2.5
TT00CB39 Peliteknologia II 5 5 5 2.5 2.5
TT00CB40 Peliteknologia III 5 5 5 2.5 2.5
TTV25SP-1012
ÄLYKKÄÄT JÄRJESTELMÄT

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
TT00BZ68 Embedded Python Programming - H2C 5
TT00BW60 Web-sovelluskehitys 5
TT00CB44 Linux OS 5
TTV25SP-1013
TEKOÄLY JA DATA-ANALYTIIKKA

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
TT00BR26 Syventävä verkkokurssi 1 3
TT00BR27 Syventävä verkkokurssi 2 3
TT00BR28 Syventävä verkkokurssi 3 3
TT00BR29 Syventävä verkkokurssi 4 3
TT00BS18 Syventävä verkkokurssi 5 3
TTV25SP-1015
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
TT00BE12 Pelikulttuuri 3
KTVP011 Game Design I 3
KTVP014 Game Design II 3
KTVP012 Level Design 3
TT00BF58 Game Design Research and Workshop 3
KTVP024 Analyyttinen pelisuunnittelu 3
TT00CE33 Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut 3
TT00BW54 ICT-kesäprojekti I 5
TT00BW56 ICT-kesäprojekti II 5
TT00BW57 ICT-kesäprojekti III 5
TYW137 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I 10
KTWT228 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen 15
TT00BD83 International Game Development Studies 1 15
TT00CD96 Johdatus supertietokoneisiin 1
LT00BS01 Tekoälyn (AI) perusteet 2
TTV25SP-1016
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki )

30
TTHH001 Harjoittelu 30 30 30 15 15
TTV25SP-1020
TYÖELÄMÄN TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTAIDOT

(Valitaan kaikki )

20
TT00CM44 Kehittämis- ja tutkimustoiminta 5 5 5 2.5 2.5
TT00CS51 Opinnäytetyö 15
Yhteensä 240 61 61 63 30 30.5 30.5 30.5 30.5 33.5 29.5 30 0 16.8 13.8 15.3 15.3 18.3 12.3 15.3 15.3 18.3 15.3 14.8 14.8 15 15 0 0

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

TTV17SP_2017_kompetenssit

1.Matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen

-kykenee loogis?matemaattiseen ajatteluun
-osaa soveltaa matemaattisia periaatteita, menetelmiä ja työkaluja sekä fysiikan lainalaisuuksia teknisessä ongelmanratkaisussa

Pelien tekoäly
Harjoittelu
2.Laitetekninen osaaminen

-tuntee sähkötekniikan ja elektroniikan perusteet
-tuntee tietokoneen laitearkkitehtuurin ja ydinkomponenttien toimintaperiaatteen
-ymmärtää sulautettujen järjestelmien roolin digitalisaation mahdollistajina

Harjoittelu
3.Tietoverkko-osaaminen

-ymmärtää IP-pohjaisten tietoverkkojen ja niiden aktiivilaitteiden toiminnan
-osaa toteuttaa ja ylläpitää yksinkertaisia verkkoja
-ymmärtää tietoturvan merkityksen ja tunnistaa keskeiset tietoturvaan liittyvät uhkatekijät

Harjoittelu
4.Ohjelmistotekninen osaaminen

-ymmärtää ohjelmoinnin logiikan, osaa tulkita ohjelmakoodia ja hyödyntää ohjelmointia ongelmanratkaisussa
-tuntee oliosuunnittelun ja -ohjelmoinnin perusteet
-hallitsee tietokantojen suunnittelun ja toteutuksen perusteet
-ymmärtää käytettävyyden periaatteita ja osaa toteuttaa käyttöliittymiä

Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin
Grafiikkamoottorin ohjelmointi
Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games
Tietorakenteet ja algoritmit
Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi
Peliohjelmointi
Pelien tekoäly
Hyötypelien tekniikat ja sovellukset
Verkkopelien ohjelmointi
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Harjoittelu
5.ICT-liiketoimintaosaaminen

-tuntee kannattavan liiketoiminnan edellytykset sekä taloudellisen suunnittelun ja ohjauksen tärkeimmät työkalut
-ymmärtää ICT-alan arvotuotantoketjun sekä oman panoksensa merkityksen osana yrityksen toiminnan kannattavuutta

Liiketoimintaosaamisen perusteet
Pelituotannon perusteet
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Harjoittelu
6.ICT-sovellusalan osaaminen

-tuntee oman sovellusalansa teoreettiseen perustan
-osaa etsiä, tarkastella kriittisesti sekä yhdistellä ja soveltaa alansa viimeisintä teknistä tietämystä
-ymmärtää ICT:n ja oman sovellusalansa merkityksen yhteiskunnan ja organisaatioiden kehityksen
mahdollistajana
-osaa hyödyntää alan uusia teknologioita nopeasti ja soveltaa niitä luovasti työelämässä
-huomioi toiminnassaan kestävän kehityksen periaatteet

Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin
Grafiikkamoottorin ohjelmointi
Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi
Peliohjelmointi
Pelien tekoäly
Hyötypelien tekniikat ja sovellukset
Verkkopelien ohjelmointi
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Harjoittelu
Luokittelemattomat
Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen
Office kunnolla vauhtiin
Asiantuntijaviestintä
English for Working life
Technical English
Svenska på jobbet
Algebra
Geometria
Differentiaali- ja integraalilaskenta
Fysiikka 1
Fysiikka 2
Teknologiapaja 1
Digitaalitekniikka
Digitaalitekniikka laboraatiot
Projektiopinnot 1
Mikrokontrolleritekniikka
Analogiaelektroniikan perusteet
C++ ohjelmointi
Järjestelmä- ja käyttöliittymäsuunnittelu
C++ ohjelmointi 2
Peliteknologian projekti 1
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille
Matematiikan ja fysiikan soveltaminen pelimoottoreissa
Peliteknologian projekti 2
Qt-käyttöliittymäohjelmointi
Simulaattoritekniikat ja -sovellukset
Python-ohjelmointi
Koneoppimisen perusteet
Linux-ohjelmointi
Peliteknologian projekti 3
Peliteknologian projekti 4
Peliteknologia I
Peliteknologia II
Peliteknologia III
Embedded Python Programming - H2C
Web-sovelluskehitys
Linux OS
Syventävä verkkokurssi 1
Syventävä verkkokurssi 2
Syventävä verkkokurssi 3
Syventävä verkkokurssi 4
Syventävä verkkokurssi 5
Pelikulttuuri
Game Design I
Game Design II
Level Design
Game Design Research and Workshop
Analyyttinen pelisuunnittelu
Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut
ICT-kesäprojekti I
ICT-kesäprojekti II
ICT-kesäprojekti III
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen
International Game Development Studies 1
Johdatus supertietokoneisiin
Tekoälyn (AI) perusteet
Kehittämis- ja tutkimustoiminta
Opinnäytetyö

2022_KAMK_Yhteiset Kompetenssit

Suositus ammattikorkeakoulujen yhteisistä kompetensseista ja niiden soveltamisesta.

1.Oppimaan oppiminen

Valmistuva opiskelija tunnistaa osaamisensa ja oppimistapojensa vahvuuksia ja kehityskohteita sekä hyödyntää oppimisessaan yhteisöllisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksia.
- arvioi ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan erilaisissa oppimisympäristöissä.
- osaa hankkia, kriittisesti arvioida sekä tarkoituksenmukaisesti soveltaa oman alansa
kansallista ja kansainvälistä tietoperustaa ja käytäntöjä.
- ottaa vastuuta myös ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta

Kehittämis- ja tutkimustoiminta
2.Työelämässä toimiminen

Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä
- osaa toimia rakentavasti työyhteisössä ja edistää omaa ja työyhteisön hyvinvointia.
- osaa toimia ammatillisesti työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.
- hyödyntää teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia omassa työssään.
- ymmärtää muuttuvan työelämän kompleksisuuden ja omaa resilienssiä muuttuvissa
työelämän tilanteissa.
- omaa valmiudet yrittäjämäiseen toimintatapaan

Ei liitettyjä opintojaksoja

3.Eettisyys

Valmistuva opiskelija toimii ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteet.
- kykenee vastaamaan omasta toiminnastaan ja sen seurauksista ja reflektoimaan niitä alansa ammattieettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti.
- ottaa toiset huomioon ja edistää tasa?arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta.
- huomioi toiminnassaan moninaisuuden ja saavutettavuuden toteutumista.
- ymmärtää hyvän tieteellisen käytännön periaatteet ja toimii niiden mukaisesti.
- kykenee eettisiin arvoihin perustuvaan yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen.

Ei liitettyjä opintojaksoja

4.Kestävä kehitys

Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä.

- osaa käyttää omaan alaansa liittyvää tietoa kestävien ratkaisujen ja toimintamallien
etsimiseen, käyttöönottamiseen ja vakiinnuttamiseen.
- ymmärtää kestävyyshaasteita, niiden keskinäisiä riippuvuuksia sekä asioiden ja
ongelmien monia näkökulmia.

Ei liitettyjä opintojaksoja

5.Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Valmistuva opiskelija osaa toimia monikulttuurisissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja verkostoissa.

- tuntee oman kulttuuritaustansa vaikutuksia toimintaansa ja osaa kehittää
monikulttuurisuutta huomioivia toimintatapoja työyhteisössään.
- osaa seurata ja hyödyntää oman alansa kansainvälistä kehitystä työssään.
- kykenee kansainväliseen viestintään työtehtävissään

Ei liitettyjä opintojaksoja

6.Ennakoiva kehittäminen

Valmistuva opiskelija osaa kehittää oman alan tulevaisuutta ennakoivia ratkaisuja soveltaen olemassa olevaa tietoa sekä tutkimus-ja kehittämismenetelmiä.
- ratkaisee ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
- osaa työskennellä projekteissa yhteistyössä eri alojen toimijoiden kanssa.
- osaa soveltaa kehittämisessä alan olemassa olevaa tietoa ja hyödyntää tutkimus- ja
kehittämismenetelmiä.
- osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja oman
alansa tulevaisuutta ennakoiden.

Kehittämis- ja tutkimustoiminta
Luokittelemattomat
Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen
Office kunnolla vauhtiin
Asiantuntijaviestintä
English for Working life
Technical English
Svenska på jobbet
Algebra
Geometria
Differentiaali- ja integraalilaskenta
Fysiikka 1
Fysiikka 2
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus
Teknologiapaja 1
Digitaalitekniikka
Digitaalitekniikka laboraatiot
Projektiopinnot 1
Mikrokontrolleritekniikka
Analogiaelektroniikan perusteet
C++ ohjelmointi
Liiketoimintaosaamisen perusteet
Järjestelmä- ja käyttöliittymäsuunnittelu
C++ ohjelmointi 2
Pelituotannon perusteet
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin
Grafiikkamoottorin ohjelmointi
Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games
Tietorakenteet ja algoritmit
Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi
Peliteknologian projekti 1
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi
Peliohjelmointi
Pelien tekoäly
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille
Matematiikan ja fysiikan soveltaminen pelimoottoreissa
Peliteknologian projekti 2
Hyötypelien tekniikat ja sovellukset
Verkkopelien ohjelmointi
Qt-käyttöliittymäohjelmointi
Simulaattoritekniikat ja -sovellukset
Python-ohjelmointi
Koneoppimisen perusteet
Linux-ohjelmointi
Peliteknologian projekti 3
Peliteknologian projekti 4
Peliteknologia I
Peliteknologia II
Peliteknologia III
Embedded Python Programming - H2C
Web-sovelluskehitys
Linux OS
Syventävä verkkokurssi 1
Syventävä verkkokurssi 2
Syventävä verkkokurssi 3
Syventävä verkkokurssi 4
Syventävä verkkokurssi 5
Pelikulttuuri
Game Design I
Game Design II
Level Design
Game Design Research and Workshop
Analyyttinen pelisuunnittelu
Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut
ICT-kesäprojekti I
ICT-kesäprojekti II
ICT-kesäprojekti III
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen
International Game Development Studies 1
Johdatus supertietokoneisiin
Tekoälyn (AI) perusteet
Harjoittelu
Opinnäytetyö

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
TTV25SP-1018
OPISKELUVALMIUDET

(Valitaan kaikki)

6
TT00CM42 Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen 3
TT00CM43 Office kunnolla vauhtiin 3
TTV25SP-1019
TYÖELÄMÄN KIELI- JA VIESTINTÄTAIDOT

(Valitaan kaikki)

14
TT00CN21 Asiantuntijaviestintä 4
TT00CN34 English for Working life 3
TT00CC87 Technical English 4
TT00CN35 Svenska på jobbet 3
TTV25SP-1002
MATEMAATTIS-LUONNONTIETEELLISET OPINNOT

(Valitaan kaikki)

16
TTV25SP-1003
MATEMATIIKKA

(Valitaan kaikki)

10
TTPM007 Algebra 3
TTPM008 Geometria 3
TT00BS42 Differentiaali- ja integraalilaskenta 4
TTV25SP-1004
FYSIIKKA

(Valitaan kaikki)

6
TTPF006 Fysiikka 1 3
TT00BM00 Fysiikka 2 3
TTV25SP-1005
OHJELMOINTI

(Valitaan kaikki)

9
TTAO006 Ohjelmoinnin perusteet 3
TTAO007 Olio-ohjelmoinnin perusteet 3
TTAE007 Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus 3
TTV25SP-1006
ÄLYKÄS TEKNOLOGIA

(Valitaan kaikki)

32
TT00BL28 Teknologiapaja 1 5
TT00BM02 Digitaalitekniikka 3
TT00BB42 Digitaalitekniikka laboraatiot 2
TT00BM03 Projektiopinnot 1 5
TT00BM04 Mikrokontrolleritekniikka 5
TT00BB45 Analogiaelektroniikan perusteet 2
TT00BB46 C++ ohjelmointi 4
YY00BD89 Liiketoimintaosaamisen perusteet 3
TT00CE20 Järjestelmä- ja käyttöliittymäsuunnittelu 3
TTV25SP-1007
PELIMOOTTORIT

(Valitaan kaikki)

26
TT00BT69 C++ ohjelmointi 2 2
TTAE009 Pelituotannon perusteet 3
TTAE008 Johdanto pelimoottoriohjelmointiin 3
TTAN011 Grafiikkamoottorin ohjelmointi 3
TTAN013 Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games 3
TTAN014 Tietorakenteet ja algoritmit 3
TT00BB52 Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi 3
TT00CG43 Peliteknologian projekti 1 6
TTV25SP-1008
PELITEKNOLOGIAN ASIANTUNTIJUUS

(Valitaan kaikki)

27
TTAN012 Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi 3
TTAP013 Peliohjelmointi 3
TTAP012 Pelien tekoäly 3
TT00CE21 Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille 5
TT00CE22 Matematiikan ja fysiikan soveltaminen pelimoottoreissa 3
TT00CG44 Peliteknologian projekti 2 10
TTV25SP-1009
PELITEKNOLOGIAN SOVELTAMINEN

(Valitaan kaikki)

35
TTVG002 Hyötypelien tekniikat ja sovellukset 3
TTAW004 Verkkopelien ohjelmointi 3
TT00CE23 Qt-käyttöliittymäohjelmointi 3
TT00CE24 Simulaattoritekniikat ja -sovellukset 5
TT00CE26 Python-ohjelmointi 3
TT00CE27 Koneoppimisen perusteet 3
TT00CE35 Linux-ohjelmointi 3
TT00CG45 Peliteknologian projekti 3 6
TT00CT36 Peliteknologian projekti 4 6
TTV25SP-1010
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT

(Valitaan yksi)

10
TTV25SP-1011
PELITEKNOLOGIAN SYVENTÄVÄT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
TT00CB38 Peliteknologia I 5
TT00CB39 Peliteknologia II 5
TT00CB40 Peliteknologia III 5
TTV25SP-1012
ÄLYKKÄÄT JÄRJESTELMÄT

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
TT00BZ68 Embedded Python Programming - H2C 5
TT00BW60 Web-sovelluskehitys 5
TT00CB44 Linux OS 5
TTV25SP-1013
TEKOÄLY JA DATA-ANALYTIIKKA

(Valitaan opintopisteitä: 10)

10
TT00BR26 Syventävä verkkokurssi 1 3
TT00BR27 Syventävä verkkokurssi 2 3
TT00BR28 Syventävä verkkokurssi 3 3
TT00BR29 Syventävä verkkokurssi 4 3
TT00BS18 Syventävä verkkokurssi 5 3
TTV25SP-1015
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
TT00BE12 Pelikulttuuri 3
KTVP011 Game Design I 3
KTVP014 Game Design II 3
KTVP012 Level Design 3
TT00BF58 Game Design Research and Workshop 3
KTVP024 Analyyttinen pelisuunnittelu 3
TT00CE33 Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut 3
TT00BW54 ICT-kesäprojekti I 5
TT00BW56 ICT-kesäprojekti II 5
TT00BW57 ICT-kesäprojekti III 5
TYW137 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I 10
KTWT228 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen 15
TT00BD83 International Game Development Studies 1 15
TT00CD96 Johdatus supertietokoneisiin 1
LT00BS01 Tekoälyn (AI) perusteet 2
TTV25SP-1016
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki)

30
TTHH001 Harjoittelu 30
TTV25SP-1020
TYÖELÄMÄN TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTAIDOT

(Valitaan kaikki)

20
TT00CM44 Kehittämis- ja tutkimustoiminta 5
TT00CS51 Opinnäytetyö 15