Siirry suoraan sisältöön

Lasta odottavien perheiden ja synnyttäneiden terveydenhoitajatyöLaajuus (3 op)

Tunnus: SHVU004

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta

Sisältö

- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
  • Eeva Kähkönen
Ryhmät
  • SHT22S
    SHT22S

Tavoitteet

valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta

Sisältö

- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki

Oppimateriaalit

THL:n NEUKO -tietokannasta äitiysneuvolan osuus sekä muu opettajan osoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Opetus teams-yhteyksillä. Tunneille ennakkotehtävät sekä aktiivinen osallistuminen opetuksessa.
Läsnäolovelvotteiset harjoitustunnit (8 h).
Itsenäiset tehtävät Reppu-ympäristössä.
Ryhmätyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opetukseen voi joko osallistua tai opiskella asiat itsenäisesti.
Käytännön harjoitustunnille läsnäolovelvoite.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op = 81 tuntia.
Opetusta 16 tuntia
Harjoituksia 8 tuntia.
Itsenäiset tehtävät sekä ryhmätehtävä.
Tentti.

Sisällön jaksotus

15.01.2025 08.00 - 11.15 Opintojakson info + opetus
20.01.2025 12.15 - 15.30 Teams opetus
27.01.2025 12.15 - 15.30 Teams opetus
03.02.2025 08.00 - 11.15 Teams opetus
19.02.2025 08.00 - 15.30 Harjoitukset
20.02.2025 08.00 - 11.15 Tentti. Uusintatentit yksilötentteinä 13.3. ja 3.4.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Numeraalinen arviointi perustuun tentin arviointiin.

Lisäksi opintojakson suoritukseen kuuluu ryhmätehtävä, osallistuminen harjoitustunneille sekä verkkotehtävien tekeminen Reppu-ympäristössä ja nämä arvioidaa hyväksytty/täydennettävä.

Esitietovaatimukset

Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

0.5 op

Toteutustapa

84 % Lähiopetus, 16 % Etäopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
  • Eeva Kähkönen
Ryhmät
  • SHT21S
    SHT21S

Tavoitteet

valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta

Sisältö

- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki

Aika ja paikka

10.01.2024 12.30 - 15.45 Lähiopetus (voi osallistua myös teams:ssä)
17.01.2024 08.00 - 11.15 TEAMS
18.01.2024 12.30 - 15.45 Lähiopetus
22.01.2024 12.30 - 15.45 TEAMS
31.01.2024 08.00 - 15.45 Harjoitukset lähiopetuksena.
05.02.2024 12.30 - 15.45 Harjoitukset lähiopetuksena.

21.2.2024 8.-11.15 Tentti

Oppimateriaalit

THL:n NEUKO -tietokannasta äitiysneuvolan osuus sekä muu opettajan osoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Opetus reaaliaikaisena lähiopetuksena luokassa ja teams:ssa, harjoitustunnit, itsenäiset tehtävät verkossa Reppu-ympäristössä sekä pienryhmätehtävät.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti 21.2.24, uusintamahdollisuudet 14.3 ja 4.4.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op = 81 tuntia.
Opetusta 16 tuntia
Harjoituksia 12 tuntia.
Itsenäiset tehtävät sekä kaksi ryhmätehtävää.
Tentti.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Numeraalinen arviointi tentin perusteella. Tentissä kaksi kysymystä, toinen soveltava kysymys tehdään pareittain ja toinen kysymys yksilötehtävänä.
Uusintatentti yksilötenttinä.
Lisäksi opintojakson suoritukseen kuuluu kaksi ryhmätehtävää, osallistuminen harjoitustunneille sekä verkkotehtävien tekeminen Reppu-ympäristössä ja nämä arvioidaa hyväksytty/täydennettävä.

Esitietovaatimukset

Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
  • Eeva Kähkönen
Ryhmät
  • SHT20S
    SHT20S

Tavoitteet

valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta

Sisältö

- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki

Oppimateriaalit

Opettajan osoittama materiaali verkossa

Opetusmenetelmät

Teams- ja lähiopetustunnit
Harjoitustunnit lähiopetuksena
Pienryhmätehtävät
Ennakko- ja välitehtävät opetustunneille moodlessa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti parintenttinä 27.2.23 klo 8-11

Uusintamahdollisuudet (yksilötenttinä) 16.3 ja 4.4.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 tuntia

Sisällön jaksotus

10.01.2023 10.00 - 11.30 Opintojakson aloitus (sis. infon), teams -etäyhteydellä
16.01.2023 12.30 - 15.45 Etätunti (teams)
23.01.2023 12.30 - 14.00 Etätunti (teams)
24.01.2023 12.30 - 16.00 Lähiopetus koululla
30.01.2023 08.00 - 11.30 Etätunti (teams)
06.02.2023 08.00 - 14.45 Harjoitustunnit koululla + sisältää th-opintojen lääkelaskut klo 8-8.30
20.02.2023 12.30 - 15.45 Simulaatio/harjoitustunti koululla + lääkelaskujen uusintamahdollisuus 16.-16.30
27.02.2023 08.00 - 11.00 Tentti + lääkelaskujen uusitamahdollisuus 11.-11.30

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson numeraalinen arviointi perustuu tentistä saatuun numeroon

Lisäksi opintojakson suoritus velvoittaa 100 % läsnäoloa harjoitustunnilla, 80% läsnäoloa etä- ja lähiopetustunneilla sekä opettajan osoittamien tehtävien tekemistä.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Esitietovaatimukset

Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
  • Tiina Rissanen
Ryhmät
  • SHT19S
    SHT19S

Tavoitteet

valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta

Sisältö

- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Esitietovaatimukset

Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu