Strateginen markkinointiLaajuus (4 op)
Tunnus: KLVY087
Laajuus
4 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen
markkinointiajattelun periaatteet osana yrityksen liiketoimintastrategian kehittämistä.
Sisältö
Strategisen markkinoinnin osa-alueet
Toimintaprosessien koordinointi
Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakaslähtöisten toimintojen ja tuotteiden kehittäminen
Brandiajattelu ja -viestintä markkinoinnin strategisena osa-alueena
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla strategisen markkinoinnin käsitteiden ja elementtien sisältöjä on monipuolisesti ja asiantuntevasti.
Opiskelija kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä yritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelijan strategisen markkinoinnin käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan esimerkkitehtäviä ja -tilanteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista.
Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.