BrändistrategiaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00CF24
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää, miten brändityö toimii yrityksen strategisena työkaluna. Opiskelija oppii identifioimaan, analysoimaan ja ratkaisemaan brändäykseen liittyviä tehtäviä ja tavoitteita. Hänelle kehittyy kyky vertailla ja hyödyntää bränditeorioita ja teoreettisia viitekehyksiä käytännönläheisesti linkitettyinä tiettyihin brändäyksen tavoitteisiin.
Sisältö
Brändien symboliset ja kulttuuriset merkitykset
Brändi-identiteetti, brändi-imago, brändilupaus, brändipääoma
Brändinrakentamisen prosessit ja mallit
Brändistrategian luominen ja brändijohtaminen
Brändäyksen vaikuttavuuden mittaaminen
Nykyiset trendit, megatrendit ja käytänteet brändityössä
Oppimateriaalit
Soveltuvin osin:
Keller (2019) Strategic Brand Management: building, measuring and managing brand equity. Pearson.
Muut Repussa osoitetut oppimateriaalit.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla brändistrategian käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys asiaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Brandistrategian käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.
Toteutustavat
Lähiopetus
Suoritustavat
Lopputehtävä 40 %
Ryhmätyöt 50 %
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tuntitehtävät. 10%
Opintojakso edellyttää opiskelijalta 135 h työtä = 5 op.