Strateginen markkinointiajatteluLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00CW18
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiosaamisen roolin liiketoimintastrategian perustana, koko organisaation läpäisevänä ajattelutapana, ja tapana toteuttaa liiketoimintaa. Markkinoinnin strateginen rooli on yrityksen johdossa olevaa osaamista.
Opiskelija osaa analysoida yrityksen strategisia linjauksia ja päätöksiä sekä tunnistaa yrityksen menestykseen vaikuttavia tekijöitä strategisen markkinointiajattelun mukaisesti.
Sisältö
Strateginen markkinointiajattelu ja sen osa-alueet liiketoimintastrategiassa
Uusien mahdollisuuksien tunnistaminen
Markkinoiden ja toimintaympäristöjen tuntemus liiketoiminnan kehittämisessä
Kilpailuedut
Brändi strategian osana
Innovaatiot ja innovatiivisuus liiketoiminnassa
Asiakas- ja markkinalähtöinen liiketoiminnan kehitys
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa / Reppu-opintojaksolla.
Toteutustavat
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa
Suoritustavat
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa