Siirry suoraan sisältöön

Strateginen markkinointiajatteluLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LT00CW18

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiosaamisen roolin liiketoimintastrategian perustana, koko organisaation läpäisevänä ajattelutapana, ja tapana toteuttaa liiketoimintaa. Markkinoinnin strateginen rooli on yrityksen johdossa olevaa osaamista.

Opiskelija osaa analysoida yrityksen strategisia linjauksia ja päätöksiä sekä tunnistaa yrityksen menestykseen vaikuttavia tekijöitä strategisen markkinointiajattelun mukaisesti.

Sisältö

Strateginen markkinointiajattelu ja sen osa-alueet liiketoimintastrategiassa
Uusien mahdollisuuksien tunnistaminen
Markkinoiden ja toimintaympäristöjen tuntemus liiketoiminnan kehittämisessä
Kilpailuedut
Brändi strategian osana
Innovaatiot ja innovatiivisuus liiketoiminnassa
Asiakas- ja markkinalähtöinen liiketoiminnan kehitys

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa / Reppu-opintojaksolla.

Toteutustavat

Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa

Suoritustavat

Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa

Siirry alkuun