Pelien ja simulaatioiden fysiikkaaLaajuus (5 op)
Tunnus: TTPF009
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa
Sisältö
Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV22SPTTV22SP
Tavoitteet
Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa
Sisältö
Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV21SPTTV21SP
Tavoitteet
Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa
Sisältö
Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
02.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV20SPTTV20SP
Tavoitteet
Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa
Sisältö
Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.