Pelien tekoälyLaajuus (3 op)
Tunnus: TTAP012
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.
Sisältö
Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV23SPTTV23SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.
Sisältö
Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV22SPTTV22SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.
Sisältö
Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV21SPTTV21SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.
Sisältö
Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV20SPTTV20SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.
Sisältö
Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit