Siirry suoraan sisältöön

Pelien tekoälyLaajuus (3 op)

Tunnus: TTAP012

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.

Sisältö

Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Mikko Romppainen
Ryhmät
  • TTV23SP
    TTV23SP

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.

Sisältö

Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Mikko Romppainen
Ryhmät
  • TTV22SP
    TTV22SP

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.

Sisältö

Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Mikko Romppainen
Ryhmät
  • TTV21SP
    TTV21SP

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.

Sisältö

Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Mikko Romppainen
Ryhmät
  • TTV20SP
    TTV20SP

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelien tekoälyssä yleisesti käytetyt tekniikat ja osaa soveltaa oppimaansa pelien kehityksessä.

Sisältö

Johdatus pelien tekoälyyn
Äärelliset tilakoneet
Polunetsintä
Hajautettu tekoäly ja parvitekniikat
Tilanneanalyysi ja päätöksentekoarkkitehtuurit
Oppiva tekoäly

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit