Kemian perusteetLaajuus (3 op)
Tunnus: TK00BW71
Laajuus
3 op
Vastuuhenkilö
- Arja Sirviö
Osaamistavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 21.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Kari Mikkola
Ryhmät
-
KKT24SRaaKKT24SRaa
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
10.03.2025 - 14.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Virpi Saastamoinen
Ryhmät
-
KKT24SKKT24S
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
11.03.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Virpi Saastamoinen
Ryhmät
-
KKT23SKKT23S
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
26.02.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Virpi Saastamoinen
Ryhmät
-
KKM23SKKM23S
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Kari Mikkola
Ryhmät
-
KKT22SKKT22S
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Kari Mikkola
Ryhmät
-
KKT22SRaaheKKT22SRaahe
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2022 - 25.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Laura Kivilompolo
Ryhmät
-
KKT21SKKT21S
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2022 - 25.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Laura Kivilompolo
- Arja Sirviö
Ryhmät
-
KKM21SKKM21S
Tavoitteet
Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.
Sisältö
Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %