Siirry suoraan sisältöön

TIETOJENKÄSITTELYN KOULUTUS PELIALA 2016: TTK16SP

Opetussuunitelman tunnus: TTK16SP

Tutkintonimike
Tradenomi (AMK)
Laajuus
210 op
Kesto
3.5 vuotta (210 op)
Aloituslukukausi
Syksy 2016
Opetuskieli
suomi

Kuvaus

Kajaanin ammattikorkeakoulussa Tietojärjestelmät osaamisalue muodostuu Tietojenkäsittelyn (tradenomi) ja Tieto- ja viestintätekniikan (insinööri) koulutusaloista ja se on osa CEMIS osaamiskeskusta, jonka yhtenä tavoitteena on koulutuksen, tutkimus- ja kehittämistoiminnan kilpailukyvyn, vetovoiman, laadun sekä vaikuttavuuden parantaminen. Tieto- ja viestintätekniikan ja Tietojenkäsittelyn opetuksellisissa sisällöissä on yhteneväisyyksiä, jotka tullaan toteuttamaan koulutusohjelmien välisinä yhteisinä opintoina.

SUUNTAUTUMISVAIHTOEHDOT
Opiskelijat valitaan ensimmäisen syksyn opintomenestyksen, näyttöjen, suuntautuneisuuden ja toiveiden perusteella datacenter -ratkaisujen tai pelialan suuntautumisvaihtoehtoihin.


Peliala
Pelialan syventäviksi opintokokonaisuuksiksi opiskelija voi valita seuraavia kokonaisuuksia: pelituotanto ja -suunnittelu, peligrafiikka tai peliohjelmointi. Peliohjelmoinnin opintojen kautta opiskelija saa valmiudet myös perinteiseen ohjelmointityöhön. Opiskelija saa valmiudet toimia esimerkiksi ohjelmistosuunnittelijana, peliohjelmoijana, pelisuunnittelijana, tuottajana, peligraafikkona tai kouluttajana.
Peliohjelmoinnin opintojen kautta opiskelija saa valmiudet myös perinteiseen ohjelmointityöhön.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2016-2017 2017-2018 2018-2019 2019-2020 Syksy 2016 Kevät 2017 Syksy 2017 Kevät 2018 Syksy 2018 Kevät 2019 Syksy 2019 1. / 2016 2. / 2016 3. / 2017 4. / 2017 1. / 2017 2. / 2017 3. / 2018 4. / 2018 1. / 2018 2. / 2018 3. / 2019 4. / 2019 1. / 2019 2. / 2019
TTK16Z1012
TEKEVÄ AMK

(Valitaan kaikki )

10
YYPOP01 Oppijana ammattikorkeakoulussa 2 2 2 2
YYPPR01 Projektitoiminta 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
YYPLI01 Liiketoimintaosaaminen 3 3 3 1.5 1.5
YYPSU01 Kokous- ja neuvottelutaito 2 2 2 2
TTK16Z1013
TIETOJÄRJESTELMÄOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

18
KTPT007 Tietoverkkojen perusteet 3 3 3 1.5 1.5
KTPT019 Tietokantojen perusteet 3 3 3 3
KTPT012 Organisaation tietoturva 3 3 3 1.5 1.5
KTPT023 Ohjelmoinnin perusteet 3 3 3 3
KTPT026 Olio-ohjelmoinnin perusteet 3 3 3 3
KTPT025 Algebra 3 3 3 1.5 1.5
TTK16Z1014
VIESTINTÄ- JA VUOROVAIKUTUSOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

18
KTPV016 Johdatus tietojenkäsittelyn opintoihin 2 2 1 1 1 1
KTPV015 Liikeviestintä 3 3 3 1.5 1.5
KTPV004 Viestintä ja esiintymistaito 3 3 3 1.5 1.5
KTAV002 Kouluttajakoulutus 3 3 3 1.5 1.5
KTAI003 Ajankohtaisseminaari ja asiakirjoittaminen 5 5 5 2.5 2.5
KTAI004 Tutkimustoiminta 2 2 2 1 1
TTK16Z1015
KANSAINVÄLISTYMISOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

14
KTPV012 Basics of ICT English 3 3 3 1.5 1.5
KTPV014 Basics of Business English 2 2 2 1 1
KTPV009 ICT English I 3 3 3 1.5 1.5
KTPV011 ICT English II 3 3 3 1.5 1.5
KTAV006 IT-svenska 3 3 3 1.5 1.5
TTK16Z1016
PELIALAN PERUSOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

28
KTAD031 WWW ja Internet 2 2 2 1 1
KTAD030 Peliohjelmointi I 4 4 4 4
KTAD032 Basics of 2D Game Graphics 3 3 3 3
KTAD033 Pelituotannon perusteet 3 3 3 3
KTAD034 Introduction to 3D modeling 3 3 3 1.5 1.5
KTAD035 Pelisuunnittelun perusteet 3 3 3 3
KTAD036 Games in Cloud 4 4 4 2 2
KTAD041 Projektiopinnot 1 - 2D peli 6 6 6 6
TTK16Z1017
PELIALAN PROJEKTIOPINNOT

(Valitaan kaikki )

20
KTAD044 Projektiopinnot 4 - 3D-peli mobiililaitteelle 6 6 6 3 3
KTAD045 Projektiopinnot 5 - 3D-peli mobiililaitteelle 7 7 7 3.5 3.5
KTAD046 Projektiopinnot 6 - Asiakasprojekti 7 7 7 3.5 3.5
TTK16Z1018
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT

(Valitaan yksi )

42 - 60
TTK16Z1019
PELIGRAFIIKKA

(Valitaan kaikki )

42
TTK16Z1020
GAME GRAPHICS COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP030 2D Animation 3 3 3 1.5 1.5
KTVP031 2D Background Design 3 3 3 1.5 1.5
KTVP032 2D Character Design 3 3 3 1.5 1.5
KTVP033 3D Modeling and Texturing I 3 3 3 1.5 1.5
KTVP034 Vector Graphics 3 3 3 1.5 1.5
KTAD042 Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle 6 6 6 3 3
TTK16Z1021
SPECIALISED GAME GRAPHICS COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP040 3D Animation 3 3 3 1.5 1.5
KTVP041 3D Character Modeling 3 3 3 1.5 1.5
KTVP042 3D Modeling and Texturing II 3 3 3 1.5 1.5
KTVP043 3D Modeling and Texturing III 3 3 3 1.5 1.5
KTVP044 Portfolio Practice 3 3 3 1.5 1.5
KTAD043 Projektiopinnot 3 - 3D-peli 6 6 6 3 3
TTK16Z1022
PELITUOTANTO JA -SUUNNITTELU

(Valitaan kaikki )

42
TTK16Z1023
GAME PRODUCTION AND DESIGN COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP011 Game Design I 3 3 3 1.5 1.5
KTVP012 Level Design 3 3 3 1.5 1.5
KTVP013 Continuation Course in Game Production 3 3 3 1.5 1.5
KTVP014 Game Design II 3 3 3 1.5 1.5
KTVP015 Basics of Game Business 3 3 3 1.5 1.5
KTAD042 Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle 6 6 6 3 3
TTK16Z1024
SYVENTÄVÄ PELITUOTANTO- JA SUUNNITTELUOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

21
KTVP020 Continuation Course in Game Business 3 3 3 1.5 1.5
KTVP021 Introduction to Management Accounting 3 3 3 1.5 1.5
KTVP023 Legal issues in IPR 3 3 3 1.5 1.5
KTVP024 Analyyttinen pelisuunnittelu 3 3 3 1.5 1.5
KTAD043 Projektiopinnot 3 - 3D-peli 6 6 6 3 3
TT00BD29 Game Production and Leadership KTWT183 3 3 3 1.5 1.5
TTK16Z1025
PELIOHJELMOINTI

(Valitaan kaikki )

42
TTK16Z1026
GAME PROGRAMMING COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP050 Programming C++ 3 3 3 1.5 1.5
KTVP051 Physics 1 3 3 3 1.5 1.5
KTVP052 Continuation Course in Programming C++ 3 3 3 1.5 1.5
KTVP053 Mathematics for Game Programmers 3 3 3 1.5 1.5
KTVP054 Data Structures and Algorithms 3 3 3 1.5 1.5
KTAD042 Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle 6 6 6 3 3
TTK16Z1027
SYVENTÄVÄ PELIOHJELMOINTIOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

21
KTVP060 Programming Mobile Games 3 3 3 1.5 1.5
KTVP061 Game Programming II 3 3 3 1.5 1.5
KTVP062 Artificial Intelligence in Games 3 3 3 1.5 1.5
KTVP063 Tietokantaohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
KTVS030 Verkkopelien ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
KTAD043 Projektiopinnot 3 - 3D-peli 6 6 6 3 3
TTK16Z1028
INTERNATIONAL GAME DEVELOPMENT STUDIES

(Valitaan kaikki )

60
TTK16Z1029
GAME DEVELOPMENT STUDIES

(Valitaan kaikki )

30
TT00BB31 Game Development Studies 30
TTK16Z1030
SPECIALISED INTERNATIONAL GAME DEVELOPMENT COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

30
TT00BB32 Specialised Game Development Studies 30
TTK16Z1031
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
KTWT089 Art Foundation Skills 5 5 5 2.5 2.5
KTWT062 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I 10 10 10 5 5
KTWT063 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II 10 10 10 5 5
KTWT113 KVM ja XenServer virtualisointi 4
KTWT090 Life Drawing 5 5 5 2.5 2.5
KTWT019 Organisaation tietoturvallisuus 3
KTWT115 Peliäänet ja äänenkäsittely 3
KTWT114 VMware ympäristön hallinta 3
KTWT070 Build up Your English 3 3 3 1.5 1.5
KTWT071 Bygg upp din svenska 3 3 3 1.5 1.5
KTWT081 Digitaalinen kuvankäsittely 3
TYW165 Tietojenkäsittelyn perusteet 2
KTWT091 Teknologiapaja 4 4 4 2 2
TTK16Z1032
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki )

15
KTOO001 Opinnäytetyö 15 15 15 7.5 7.5
TTK16Z1033
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki )

30
KTHH001 Harjoittelu 30 30 30 15 15
Yhteensä 210 80 158 59 22 39.5 40.5 70 88 29 30 22 17.5 22 22.5 18 35 35 44 44 14.5 14.5 15 15 11 11

yhteiset kompetenssit,AMK

Osaamisen kuvaus, ammattikorkeakoulututkinto

1. OPPIMISEN TAIDOT

•osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan
•osaa hankkia, käsitellä ja arvioida tietoa kriittisesti
•kykenee ottamaan vastuuta ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta

Oppijana ammattikorkeakoulussa
Projektitoiminta
Kokous- ja neuvottelutaito
Johdatus tietojenkäsittelyn opintoihin
2. EETTINEN OSAAMINEN

•kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista
•osaa toimia alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
•osaa ottaa erilaiset toimijat huomioon työskentelyssään
•osaa soveltaa tasa-arvoisuuden periaatteita
•osaa soveltaa kestävän kehityksen periaatteita
•kykenee vaikuttamaan yhteiskunnallisesti osaamistaan hyödyntäen ja eettisiin arvoihin perustuen

Oppijana ammattikorkeakoulussa
Projektitoiminta
Liiketoimintaosaaminen
Kokous- ja neuvottelutaito
Johdatus tietojenkäsittelyn opintoihin
Tutkimustoiminta
3. TYÖYHTEISÖOSAAMINEN

•osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia
•osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
•osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa oman alansa tehtävissä
•kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa
•osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa
•kykenee työn johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä
•omaa valmiuksia yrittäjyyteen

Oppijana ammattikorkeakoulussa
Projektitoiminta
Liiketoimintaosaaminen
Kokous- ja neuvottelutaito
Organisaation tietoturva
Liikeviestintä
Viestintä ja esiintymistaito
Kouluttajakoulutus
Ajankohtaisseminaari ja asiakirjoittaminen
Projektiopinnot 1 - 2D peli
Projektiopinnot 4 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 5 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 6 - Asiakasprojekti
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Teknologiapaja
Harjoittelu
4. INNOVAATIO-OSAAMINEN

•kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen
•osaa työskennellä projekteissa
•osaa toteuttaa tutkimus- ja kehittämishankkeita soveltaen alan olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä
•osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja

Oppijana ammattikorkeakoulussa
Projektitoiminta
Liiketoimintaosaaminen
Kokous- ja neuvottelutaito
Projektiopinnot 1 - 2D peli
Projektiopinnot 4 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 5 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 6 - Asiakasprojekti
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II
Teknologiapaja
Opinnäytetyö
5. KANSAINVÄLISTYMISOSAAMINEN

•omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kielitaidon
•kykenee monikulttuuriseen yhteistyöhön
•osaa ottaa työssään huomioon alansa kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia

Basics of ICT English
Basics of Business English
ICT English I
ICT English II
IT-svenska
Game Development Studies
Specialised Game Development Studies
Build up Your English
Bygg upp din svenska
Luokittelemattomat
Tietoverkkojen perusteet
Tietokantojen perusteet
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Algebra
WWW ja Internet
Peliohjelmointi I
Basics of 2D Game Graphics
Pelituotannon perusteet
Introduction to 3D modeling
Pelisuunnittelun perusteet
Games in Cloud
2D Animation
2D Background Design
2D Character Design
3D Modeling and Texturing I
Vector Graphics
3D Animation
3D Character Modeling
3D Modeling and Texturing II
3D Modeling and Texturing III
Portfolio Practice
Game Design I
Level Design
Continuation Course in Game Production
Game Design II
Basics of Game Business
Continuation Course in Game Business
Introduction to Management Accounting
Legal issues in IPR
Analyyttinen pelisuunnittelu
Game Production and Leadership KTWT183
Programming C++
Physics 1
Continuation Course in Programming C++
Mathematics for Game Programmers
Data Structures and Algorithms
Programming Mobile Games
Game Programming II
Artificial Intelligence in Games
Tietokantaohjelmointi
Verkkopelien ohjelmointi
Art Foundation Skills
KVM ja XenServer virtualisointi
Life Drawing
Organisaation tietoturvallisuus
Peliäänet ja äänenkäsittely
VMware ympäristön hallinta
Digitaalinen kuvankäsittely
Tietojenkäsittelyn perusteet

Opintotyyppi_AMK

1. Perusopinnot
Oppijana ammattikorkeakoulussa
Projektitoiminta
Liiketoimintaosaaminen
Kokous- ja neuvottelutaito
Tietoverkkojen perusteet
Tietokantojen perusteet
Organisaation tietoturva
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Algebra
Johdatus tietojenkäsittelyn opintoihin
Liikeviestintä
Viestintä ja esiintymistaito
Kouluttajakoulutus
Ajankohtaisseminaari ja asiakirjoittaminen
Tutkimustoiminta
Basics of ICT English
Basics of Business English
ICT English I
ICT English II
IT-svenska
2. Ammattiopinnot
WWW ja Internet
Peliohjelmointi I
Basics of 2D Game Graphics
Pelituotannon perusteet
Introduction to 3D modeling
Pelisuunnittelun perusteet
Games in Cloud
Projektiopinnot 1 - 2D peli
Projektiopinnot 4 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 5 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 6 - Asiakasprojekti
3. Vaihtoehtoiset ammattiopinnot
2D Animation
2D Background Design
2D Character Design
3D Modeling and Texturing I
Vector Graphics
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
3D Animation
3D Character Modeling
3D Modeling and Texturing II
3D Modeling and Texturing III
Portfolio Practice
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Game Design I
Level Design
Continuation Course in Game Production
Game Design II
Basics of Game Business
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Continuation Course in Game Business
Introduction to Management Accounting
Legal issues in IPR
Analyyttinen pelisuunnittelu
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Game Production and Leadership KTWT183
Programming C++
Physics 1
Continuation Course in Programming C++
Mathematics for Game Programmers
Data Structures and Algorithms
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Programming Mobile Games
Game Programming II
Artificial Intelligence in Games
Tietokantaohjelmointi
Verkkopelien ohjelmointi
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Game Development Studies
Specialised Game Development Studies
4. Harjoittelu
Harjoittelu
5. Opinnäytetyö
Opinnäytetyö
6. Vapaasti valittavat opinnot
Art Foundation Skills
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II
KVM ja XenServer virtualisointi
Life Drawing
Organisaation tietoturvallisuus
Peliäänet ja äänenkäsittely
VMware ympäristön hallinta
Build up Your English
Bygg upp din svenska
Digitaalinen kuvankäsittely
Tietojenkäsittelyn perusteet
Teknologiapaja
Luokittelemattomat

TTK_kompetenssit

Tietojenkäsittelyn koulutus

1. Tietojärjestelmäosaaminen

Tavoitteena on, että tradenomi
•ymmärtää tietojärjestelmät kokonaisuutena ja niiden tuottamis-,
hankinta- ja käyttöönottoprosessin sekä tiedonhallinnan periaatteet toiminnan kehittämisen näkökulmasta
•osaa määritellä, suunnitella ja testata ohjelmiston,tietokannan ja käyttöliittymän ottaen huomioon tietoturvan
•osaa ohjelmoida
•osaa dokumentoida ja tulkita dokumentteja esimerkiksi ylläpitäessään ohjelmistoja
•osaa suunnitella ja toteuttaa koulutuksen.

Tietoverkkojen perusteet
Tietokantojen perusteet
Organisaation tietoturva
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Algebra
WWW ja Internet
3D Animation
3D Character Modeling
3D Modeling and Texturing II
3D Modeling and Texturing III
Portfolio Practice
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Programming C++
Physics 1
Continuation Course in Programming C++
Mathematics for Game Programmers
Data Structures and Algorithms
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Programming Mobile Games
Game Programming II
Artificial Intelligence in Games
Tietokantaohjelmointi
Verkkopelien ohjelmointi
Tietojenkäsittelyn perusteet
2. ICT-infrastruktuuri-osaaminen

Tavoitteena on, että tradenomi
•ymmärtää tietoverkon eri komponenttien (laite- ja ohjelmistokomponentit) merkityksen ja toiminta- periaatteet
•osaa hyödyntää tietoverkkoja eri komponentteineen ratkaisuja tehdessään
•osaa rakentaa ja ylläpitää tietoverkkojen perusratkaisuja
•osaa ottaa tietoturvan huomioon organisaation ICT- infrastruktuuriratkaisussa.

Ei liitettyjä opintojaksoja

3. ICT-projektiosaaminen

Tavoitteena on, että tradenomi
•ymmärtää erilaisten ICT-projektien luonteen ja projektitoiminnan kokonaisuuden organisaatiossa
•ymmärtää systemaattisen toimintatavan merkityksen projektityössä ja osaa toimia ICT-projektissa vastuullisesti
•osaa käyttää ja soveltaa ICT-projektien suunnittelun ja hallinnan menetelmiä
•osaa tunnistaa ICT-projektitoiminnan riskejä ja varautua niihin.

Kouluttajakoulutus
Ajankohtaisseminaari ja asiakirjoittaminen
Projektiopinnot 1 - 2D peli
Projektiopinnot 4 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 5 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 6 - Asiakasprojekti
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II
Teknologiapaja
4. Liiketoimintaosaaminen

Tavoitteena on, että tradenomi
•ymmärtää liiketoiminnan keskeiset prosessit ja toiminnot
•ymmärtää tietotekniikan merkityksen osana organisaation toimintaa ja sen roolin toiminnan kehittämisessä
•osaa kehittää liiketoiminnan prosesseja ja etsiä tukea ratkaisuihin tietotekniikasta
•ymmärtää sopimusten, tarjousten, lisenssien ja tekijänoikeuksien merkityksen omassa työssään
•osaa palvella asiakasta

Pelituotannon perusteet
Continuation Course in Game Production
Basics of Game Business
Continuation Course in Game Business
Introduction to Management Accounting
Legal issues in IPR
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II
5. ICT-erikoisosaaminen

Tavoitteena on, että tradenomi
•osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan jollakin ICT:n osa-alueella sekä analysoida, arvioida ja kehittää toimintaa tällä alueella.

Peliohjelmointi I
Basics of 2D Game Graphics
Pelituotannon perusteet
Introduction to 3D modeling
Pelisuunnittelun perusteet
Games in Cloud
Projektiopinnot 1 - 2D peli
Projektiopinnot 4 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 5 - 3D-peli mobiililaitteelle
Projektiopinnot 6 - Asiakasprojekti
2D Animation
2D Background Design
2D Character Design
3D Modeling and Texturing I
Vector Graphics
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
3D Animation
3D Character Modeling
3D Modeling and Texturing II
3D Modeling and Texturing III
Portfolio Practice
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Game Design I
Level Design
Continuation Course in Game Production
Game Design II
Basics of Game Business
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Continuation Course in Game Business
Introduction to Management Accounting
Legal issues in IPR
Analyyttinen pelisuunnittelu
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Programming C++
Physics 1
Continuation Course in Programming C++
Mathematics for Game Programmers
Data Structures and Algorithms
Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle
Game Programming II
Artificial Intelligence in Games
Tietokantaohjelmointi
Verkkopelien ohjelmointi
Projektiopinnot 3 - 3D-peli
Game Development Studies
Specialised Game Development Studies
Art Foundation Skills
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II
KVM ja XenServer virtualisointi
Life Drawing
Organisaation tietoturvallisuus
Peliäänet ja äänenkäsittely
VMware ympäristön hallinta
Digitaalinen kuvankäsittely
Teknologiapaja
Opinnäytetyö
Harjoittelu
Luokittelemattomat
Oppijana ammattikorkeakoulussa
Projektitoiminta
Liiketoimintaosaaminen
Kokous- ja neuvottelutaito
Johdatus tietojenkäsittelyn opintoihin
Liikeviestintä
Viestintä ja esiintymistaito
Tutkimustoiminta
Basics of ICT English
Basics of Business English
ICT English I
ICT English II
IT-svenska
Game Production and Leadership KTWT183
Build up Your English
Bygg upp din svenska

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
TTK16Z1012
TEKEVÄ AMK

(Valitaan kaikki )

10
YYPOP01 Oppijana ammattikorkeakoulussa 2
YYPPR01 Projektitoiminta 3
YYPLI01 Liiketoimintaosaaminen 3
YYPSU01 Kokous- ja neuvottelutaito 2
TTK16Z1013
TIETOJÄRJESTELMÄOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

18
KTPT007 Tietoverkkojen perusteet 3
KTPT019 Tietokantojen perusteet 3
KTPT012 Organisaation tietoturva 3
KTPT023 Ohjelmoinnin perusteet 3
KTPT026 Olio-ohjelmoinnin perusteet 3
KTPT025 Algebra 3
TTK16Z1014
VIESTINTÄ- JA VUOROVAIKUTUSOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

18
KTPV016 Johdatus tietojenkäsittelyn opintoihin 2
KTPV015 Liikeviestintä 3
KTPV004 Viestintä ja esiintymistaito 3
KTAV002 Kouluttajakoulutus 3
KTAI003 Ajankohtaisseminaari ja asiakirjoittaminen 5
KTAI004 Tutkimustoiminta 2
TTK16Z1015
KANSAINVÄLISTYMISOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

14
KTPV012 Basics of ICT English 3
KTPV014 Basics of Business English 2
KTPV009 ICT English I 3
KTPV011 ICT English II 3
KTAV006 IT-svenska 3
TTK16Z1016
PELIALAN PERUSOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

28
KTAD031 WWW ja Internet 2
KTAD030 Peliohjelmointi I 4
KTAD032 Basics of 2D Game Graphics 3
KTAD033 Pelituotannon perusteet 3
KTAD034 Introduction to 3D modeling 3
KTAD035 Pelisuunnittelun perusteet 3
KTAD036 Games in Cloud 4
KTAD041 Projektiopinnot 1 - 2D peli 6
TTK16Z1017
PELIALAN PROJEKTIOPINNOT

(Valitaan kaikki )

20
KTAD044 Projektiopinnot 4 - 3D-peli mobiililaitteelle 6
KTAD045 Projektiopinnot 5 - 3D-peli mobiililaitteelle 7
KTAD046 Projektiopinnot 6 - Asiakasprojekti 7
TTK16Z1018
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT

(Valitaan yksi )

42 - 60
TTK16Z1019
PELIGRAFIIKKA

(Valitaan kaikki )

42
TTK16Z1020
GAME GRAPHICS COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP030 2D Animation 3
KTVP031 2D Background Design 3
KTVP032 2D Character Design 3
KTVP033 3D Modeling and Texturing I 3
KTVP034 Vector Graphics 3
KTAD042 Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle 6
TTK16Z1021
SPECIALISED GAME GRAPHICS COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP040 3D Animation 3
KTVP041 3D Character Modeling 3
KTVP042 3D Modeling and Texturing II 3
KTVP043 3D Modeling and Texturing III 3
KTVP044 Portfolio Practice 3
KTAD043 Projektiopinnot 3 - 3D-peli 6
TTK16Z1022
PELITUOTANTO JA -SUUNNITTELU

(Valitaan kaikki )

42
TTK16Z1023
GAME PRODUCTION AND DESIGN COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP011 Game Design I 3
KTVP012 Level Design 3
KTVP013 Continuation Course in Game Production 3
KTVP014 Game Design II 3
KTVP015 Basics of Game Business 3
KTAD042 Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle 6
TTK16Z1024
SYVENTÄVÄ PELITUOTANTO- JA SUUNNITTELUOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

21
KTVP020 Continuation Course in Game Business 3
KTVP021 Introduction to Management Accounting 3
KTVP023 Legal issues in IPR 3
KTVP024 Analyyttinen pelisuunnittelu 3
KTAD043 Projektiopinnot 3 - 3D-peli 6
TT00BD29 Game Production and Leadership KTWT183 3
TTK16Z1025
PELIOHJELMOINTI

(Valitaan kaikki )

42
TTK16Z1026
GAME PROGRAMMING COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

21
KTVP050 Programming C++ 3
KTVP051 Physics 1 3
KTVP052 Continuation Course in Programming C++ 3
KTVP053 Mathematics for Game Programmers 3
KTVP054 Data Structures and Algorithms 3
KTAD042 Projektiopinnot 2 - 2D peli mobiililaitteelle 6
TTK16Z1027
SYVENTÄVÄ PELIOHJELMOINTIOSAAMINEN

(Valitaan kaikki )

21
KTVP060 Programming Mobile Games 3
KTVP061 Game Programming II 3
KTVP062 Artificial Intelligence in Games 3
KTVP063 Tietokantaohjelmointi 3
KTVS030 Verkkopelien ohjelmointi 3
KTAD043 Projektiopinnot 3 - 3D-peli 6
TTK16Z1028
INTERNATIONAL GAME DEVELOPMENT STUDIES

(Valitaan kaikki )

60
TTK16Z1029
GAME DEVELOPMENT STUDIES

(Valitaan kaikki )

30
TT00BB31 Game Development Studies 30
TTK16Z1030
SPECIALISED INTERNATIONAL GAME DEVELOPMENT COMPETENCE

(Valitaan kaikki )

30
TT00BB32 Specialised Game Development Studies 30
TTK16Z1031
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15 )

15
KTWT089 Art Foundation Skills 5
KTWT062 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I 10
KTWT063 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II 10
KTWT113 KVM ja XenServer virtualisointi 4
KTWT090 Life Drawing 5
KTWT019 Organisaation tietoturvallisuus 3
KTWT115 Peliäänet ja äänenkäsittely 3
KTWT114 VMware ympäristön hallinta 3
KTWT070 Build up Your English 3
KTWT071 Bygg upp din svenska 3
KTWT081 Digitaalinen kuvankäsittely 3
TYW165 Tietojenkäsittelyn perusteet 2
KTWT091 Teknologiapaja 4
TTK16Z1032
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki )

15
KTOO001 Opinnäytetyö 15
TTK16Z1033
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki )

30
KTHH001 Harjoittelu 30

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Siirry alkuun