KäyttöliittymäsuunnitteluLaajuus (3 op)
Tunnus: KTWT229
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Niko Kinnunen
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK24SPTTK24SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitteet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole palauttanut harjoitustöitä ja/tai ei osaa soveltaa vaadittua tietotaitoa.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Niko Kinnunen
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK23SPOTTK23SPO
-
TTK23SPTTTK23SPT
-
TTK23SPGTTK23SPG
-
TTK23SPTTK23SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitteet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu pisteisiin. Kaikki kirjalliset tehtävät ja suunnittelutehtävät ovat pakollisia, joten esimerkiksi vain suunnittelutehtävien palauttaminen ei riitä.
Arvosana-asteikko on 0-5, katso pisteet alla:
90-100 pistettä = 5
80-89 pistettä = 4
70-79 pistettä = 3
60-69 pistettä = 2
50-59 pistettä = 1
alle 50 pistettä = Hylätty
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole palauttanut harjoitustöitä ja/tai ei osaa soveltaa vaadittua tietotaitoa.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Janne Remes
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK22SPGRaaheTTK22SPGRaahe
-
TTK22SPTRaaheTTK22SPTRaahe
-
TTK22SPORaaheTTK22SPORaahe
-
TTK22SPRaaheTTK22SPRaahe
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Niko Kinnunen
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK22SPTTTK22SPT
-
TTK22SPOTTK22SPO
-
TTK22SPGTTK22SPG
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Janne Remes
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK21SPTRaaTTK21SPTRaa
-
TTK21SPRaaheTTK21SPRaahe
-
TTK21SPORaaTTK21SPORaa
-
TTK21SPGRaaTTK21SPGRaa
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Niko Kinnunen
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK21SPGTTK21SPG
-
TTK21SPTTTK21SPT
-
TTK21SPOTTK21SPO
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.