Käyttöliittymäsuunnittelu (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTWT229-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Niko Kinnunen
- Kiia Aihkisalo
- Ryhmät
-
TTK24SPTTK24SP
-
TTK24SPGTTK24SPG
-
TTK24SPOTTK24SPO
-
TTK24SPTTTK24SPT
- Opintojakso
- KTWT229
Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 25.08.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 01.09.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 08.09.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 15.09.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 22.09.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 29.09.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 06.10.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 20.10.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 27.10.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 03.11.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 10.11.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 17.11.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 24.11.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 01.12.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 08.12.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Ma 15.12.2025 klo 10:15 - 11:45 (1 t 30 min) |
Käyttöliittymäsuunnittelu KTWT229-3009 |
TI12L235
TI12L235 Pelilabra
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitteet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole palauttanut harjoitustöitä ja/tai ei osaa soveltaa vaadittua tietotaitoa.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin
Sisältö
Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus