Siirry suoraan sisältöön

MyyntiosaaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00CM65

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Suomeksi
Opiskelija ymmärtää viestinnän, vuorovaikutuksen ja asiakaspsykologian merkityksen asiakassuhteiden hoidossa ja tuloksellisessa myyntityössä. Hän osaa analysoida myyntineuvotteluja ja kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa myyntineuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa kuvata myyntiprosessin etenemisen vaiheet ja myyntityön suunnittelun ja johtamisen osa-alueet. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa asiantuntijapalveluiden myyntiä ja asiakassuhteita tukevia toimenpiteitä.

Sisältö

Viestintä- ja vuorovaikutustaidot myyntineuvotteluissa, asiakassuhdetyössä ja asiakasneuvotteluissa
Myyntityön eettisyys
Myyntineuvottelun vaiheet ja B to B myyntineuvottelut
Myynnin tehostaminen ja myyntityössä kehittyminen
Myynninedistäminen (SP) ja suhdetoiminta (PR) myynnin tehostamisessa
Myynnin suunnittelu ja organisointi osana myynnin esihenkilötyötä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan käsitteiden käyttö on monipuolista ja asiantuntevaa.
Opiskelija kykenee analysoimaan kriittisesti ja analyyttisesti käytännön myyntitilanteiden onnistumista, sekä reflektoimaan omaa oppimistaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Suomeksi
Opiskelija osaa käyttää aihealueen käsitteitä johdonmukaisesti ja loogisesti.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa teoreettista tietoa käytännön myyntitehtävissä, kehittää omaa toimintaansa ja valita parhaiten soveltuvat myynnin edistämiskeinot sekä arvioida eri keinojen käyttökelpoisuutta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan myyntiprosessin etenemisen ja -vaiheiden sisällöt.
Opiskelija osaa kuvata asiakassuhteiden merkityksen ja myynninedistämisen keinot myynnin tukena.