Lasta odottavien perheiden ja synnyttäneiden terveydenhoitajatyöLaajuus (3 op)
Tunnus: SHVU004
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta
Sisältö
- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
- Eeva Kähkönen
Ryhmät
-
SHT22SSHT22S
Tavoitteet
valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta
Sisältö
- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki
Oppimateriaalit
THL:n NEUKO -tietokannasta äitiysneuvolan osuus sekä muu opettajan osoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Opetus teams-yhteyksillä. Tunneille ennakkotehtävät sekä aktiivinen osallistuminen opetuksessa.
Läsnäolovelvotteiset harjoitustunnit (1 pv).
Itsenäiset tehtävät Reppu-ympäristössä.
Ryhmätyöskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opetukseen voi joko osallistua tai opiskella asiat itsenäisesti.
Käytännön harjoitustunnille läsnäolovelvoite.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = 81 tuntia.
Opetusta 16 tuntia
Harjoituksia 6 tuntia.
Itsenäiset tehtävät sekä ryhmätehtävä.
Tentti.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Numeraalinen arviointi perustuun tentin arviointiin sekä erilliseen yksilötehtävään.
Lisäksi opintojakson suoritukseen kuuluu ryhmätehtävä, osallistuminen harjoitustunneille sekä verkkotehtävien tekeminen Reppu-ympäristössä ja nämä arvioidaa hyväksytty/täydennettävä.
Esitietovaatimukset
Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
0.5 op
Toteutustapa
84 % Lähiopetus, 16 % Etäopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
- Eeva Kähkönen
Ryhmät
-
SHT21SSHT21S
Tavoitteet
valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta
Sisältö
- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki
Aika ja paikka
10.01.2024 12.30 - 15.45 Lähiopetus (voi osallistua myös teams:ssä)
17.01.2024 08.00 - 11.15 TEAMS
18.01.2024 12.30 - 15.45 Lähiopetus
22.01.2024 12.30 - 15.45 TEAMS
31.01.2024 08.00 - 15.45 Harjoitukset lähiopetuksena.
05.02.2024 12.30 - 15.45 Harjoitukset lähiopetuksena.
21.2.2024 8.-11.15 Tentti
Oppimateriaalit
THL:n NEUKO -tietokannasta äitiysneuvolan osuus sekä muu opettajan osoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Opetus reaaliaikaisena lähiopetuksena luokassa ja teams:ssa, harjoitustunnit, itsenäiset tehtävät verkossa Reppu-ympäristössä sekä pienryhmätehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti 21.2.24, uusintamahdollisuudet 14.3 ja 4.4.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = 81 tuntia.
Opetusta 16 tuntia
Harjoituksia 12 tuntia.
Itsenäiset tehtävät sekä kaksi ryhmätehtävää.
Tentti.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Numeraalinen arviointi tentin perusteella. Tentissä kaksi kysymystä, toinen soveltava kysymys tehdään pareittain ja toinen kysymys yksilötehtävänä.
Uusintatentti yksilötenttinä.
Lisäksi opintojakson suoritukseen kuuluu kaksi ryhmätehtävää, osallistuminen harjoitustunneille sekä verkkotehtävien tekeminen Reppu-ympäristössä ja nämä arvioidaa hyväksytty/täydennettävä.
Esitietovaatimukset
Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
- Eeva Kähkönen
Ryhmät
-
SHT20SSHT20S
Tavoitteet
valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta
Sisältö
- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali verkossa
Opetusmenetelmät
Teams- ja lähiopetustunnit
Harjoitustunnit lähiopetuksena
Pienryhmätehtävät
Ennakko- ja välitehtävät opetustunneille moodlessa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti parintenttinä 27.2.23 klo 8-11
Uusintamahdollisuudet (yksilötenttinä) 16.3 ja 4.4.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 tuntia
Sisällön jaksotus
10.01.2023 10.00 - 11.30 Opintojakson aloitus (sis. infon), teams -etäyhteydellä
16.01.2023 12.30 - 15.45 Etätunti (teams)
23.01.2023 12.30 - 14.00 Etätunti (teams)
24.01.2023 12.30 - 16.00 Lähiopetus koululla
30.01.2023 08.00 - 11.30 Etätunti (teams)
06.02.2023 08.00 - 14.45 Harjoitustunnit koululla + sisältää th-opintojen lääkelaskut klo 8-8.30
20.02.2023 12.30 - 15.45 Simulaatio/harjoitustunti koululla + lääkelaskujen uusintamahdollisuus 16.-16.30
27.02.2023 08.00 - 11.00 Tentti + lääkelaskujen uusitamahdollisuus 11.-11.30
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson numeraalinen arviointi perustuu tentistä saatuun numeroon
Lisäksi opintojakson suoritus velvoittaa 100 % läsnäoloa harjoitustunnilla, 80% läsnäoloa etä- ja lähiopetustunneilla sekä opettajan osoittamien tehtävien tekemistä.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Esitietovaatimukset
Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Rissanen
Ryhmät
-
SHT19SSHT19S
Tavoitteet
valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liit-tyvissä asioissa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveyden, hyvinvoinnin ja voimavarojen seurannan ja vahvistamisen yhteistyössä perheen kanssa
- arvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessa
- synnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa osallisuutta
Sisältö
- Äitiyshuollon palvelujärjestelmä
- Perhesuunnittelu, seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Perhevalmennus, vanhemmuu-teen, äitiyteen, isyyteen ja pari-suhteeseen tukeminen
- Lasta odottavan ja lapsivuode-aikaisen äidin ja perheen ter-veystarkastukset, seulontatut-kimukset, terveysneuvonta ja ohjaus
- Raskauden riskitekijät ja niiden tunnistaminen sekä hoitoonoh-jaus, erityisen tuen ja seurannan tarve
- Synnytyksen kulku, äkillinen synnytys
- Varhainen vuorovaikutus ja tuki
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa valita ja arvioida kriittisesti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella.
Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja terveydenhoitajatyön toimintatapoja.
Opiskelija soveltaa tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Opiskelija käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti terveydenhoitajatyön menetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon.
Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Esitietovaatimukset
Pääsääntöisesti aikaisemmat perus- ja ammattiopinnot suoritettu