Siirry suoraan sisältöön

Sosionomin ammattiin orientoiva harjoitteluLaajuus (10 op)

Tunnus: SO00CA37

Laajuus

10 op

Vastuuhenkilö

  • Maija Leinonen

Osaamistavoitteet

- Tutustuu itseään kiinnostavaan sosiaalialan tehtävään julkisella, yksityisellä tai järjestösektorilla siten, että opiskelijalle muodostuu kokonaiskuva työn ja tehtävän sisällöistä.
- Opiskelija harjoittelee asiakkaan kohtaamista ja ohjaamista käytännön tilanteissa.
- Tutustuu dokumentaation ja kirjaamisen käytänteisiin sosiaalialalla.
- Ymmärtää alan yksilön tietosuojaan ja yleiseen tietoturvallisuuteen liittyvät kysymykset.
- Tutustuu yksikön toimintaa ja työyhteisöä ohjaaviin ja sääteleviin suunnitelmiin ja ohjeistuksiin ja osaa nimetä työyksikkönsä tavoitteita ja toiminnan periaatteita.
- Hahmottaa omaa ihmiskäsitystään sosiaali- ja kasvatusalan ohjaajana ja löytää suuntaa omalle sosionomin uralle.

Lisäksi varhaiskasvatuksessa opiskelija:
- Tutustuu ja osallistuu aktiivisesti päivittäin lapsiryhmän ohjaamiseen.
- Tutustuu yksikön varhaiskasvatussuunnitelmaan ja muihin varhaiskasvatuksen toimintaa ohjaaviin suunnitelmiin, ohjeistuksiin ja säädöksiin.
- Osallistuu perheen kanssa tehtävään yhteistyöhön.
- Suunnittelee ja toteuttaa pienimuotoisen pedagogisen projektin lapsiryhmälle.

Sisältö

Alaa ohjaava lainsäädäntö, asiakkaan kohtaaminen, asiakkaan ohjaaminen, dokumentaatio, osallisuus, sosiaalialan / varhaiskasvatuksen menetelmät, tietoturva, eettinen toiminta, palveluohjaus, sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä, moniammatillisuus ja verkostotyö, sähköiset palvelut / digitaaliset oppimisympäristöt ja menetelmät, työyhteisön toimivuus

Ensimmäisen viikon aikana opiskelijalle hahmottuu työpäivän rakenne ja siinä olevat ja tapahtuvat keskeiset asiat ja tapahtumat. Opiskelija perehdytetään työn ja työyhteisön keskeisiin toimintatapoihin, ohjaistuksiin ja säädöksiin. Opiskelija on aktiivinen työhön ja työyhteisöön tutustuja.

Viikkojen 2 - 3 aikana opiskelija on aktiivisesti mukana osaavien ammattilaisten työssä. Hän havainnoi ammattilaisten työtä, sen keskeisiä tapahtumia sekä ammattilaisten ja asiakkaiden välistä vuorovaikutusta ja työssä käytettäviä menetelmiä. Opiskelija voi ottaa vastuuta osaamistasonsa mukaisesti työyhteisön tehtävistä.

Viikkojen 4 - 8 aikana opiskelija osallistuu työyhteisön työhön vastuullisten ammattilaisten ohjauksessa. Hän vahvistaa ymmärrystään työn käytänteistä ja menetelmistä. Hän osallistuu asiakkaiden ohjaamiseen arjessa sekä palveluissa. Hänelle muodostuu ymmärrys asiakastyön eri vaiheista palvelujen ohjeuksessa sekä asiakkaan arjen sujuvuuden tukemisessa. Hän tutustuu ja osallistuu työn / tehtävän kannalta keskeisiin sidosryhmiin ja moniammatillisten verkostojen toimintaan.

Lisätiedot

Ennen harjoittelua opiskelijalla tulee olla suoritettuna tai hyväksyttynä seuraavat opintojaksot, joiden avulla opiskelija pystyy hahmottaman sosiaali- ja kasvatusalan perustehtävää:
Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä 5 op (PO)
Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmäosaaminen 5 op (PO)
Varhaiskasvatuksen perusteet 5 op (AO)
Asiakkaan osallisuuden tukeminen 2 op (PO)

Harjoittelun kesto: 270 h eli noin 7,5 viikkoa (38,15h / vk)
Tuotos: harjoittelusta pidetään harjoittelupäiväkirjaa, joka on opiskelijan omaa toimintaa reflektoiva kirjallinen tai videotuotos.
Arviointi: hyväksytty / täydennettävä / hylätty

fi
Ilmoittautumisaika

24.11.2024 - 31.07.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Kaisa Kepanen
  • Jenni Korhonen
  • Maija Leinonen
Ryhmät
  • SOS24SB
    SOS24SB
  • SOS24SA
    SOS24SA
  • SOS24SC
    SOS24SC

Tavoitteet

- Tutustuu itseään kiinnostavaan sosiaalialan tehtävään julkisella, yksityisellä tai järjestösektorilla siten, että opiskelijalle muodostuu kokonaiskuva työn ja tehtävän sisällöistä.
- Opiskelija harjoittelee asiakkaan kohtaamista ja ohjaamista käytännön tilanteissa.
- Tutustuu dokumentaation ja kirjaamisen käytänteisiin sosiaalialalla.
- Ymmärtää alan yksilön tietosuojaan ja yleiseen tietoturvallisuuteen liittyvät kysymykset.
- Tutustuu yksikön toimintaa ja työyhteisöä ohjaaviin ja sääteleviin suunnitelmiin ja ohjeistuksiin ja osaa nimetä työyksikkönsä tavoitteita ja toiminnan periaatteita.
- Hahmottaa omaa ihmiskäsitystään sosiaali- ja kasvatusalan ohjaajana ja löytää suuntaa omalle sosionomin uralle.

Lisäksi varhaiskasvatuksessa opiskelija:
- Tutustuu ja osallistuu aktiivisesti päivittäin lapsiryhmän ohjaamiseen.
- Tutustuu yksikön varhaiskasvatussuunnitelmaan ja muihin varhaiskasvatuksen toimintaa ohjaaviin suunnitelmiin, ohjeistuksiin ja säädöksiin.
- Osallistuu perheen kanssa tehtävään yhteistyöhön.
- Suunnittelee ja toteuttaa pienimuotoisen pedagogisen projektin lapsiryhmälle.

Sisältö

Alaa ohjaava lainsäädäntö, asiakkaan kohtaaminen, asiakkaan ohjaaminen, dokumentaatio, osallisuus, sosiaalialan / varhaiskasvatuksen menetelmät, tietoturva, eettinen toiminta, palveluohjaus, sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä, moniammatillisuus ja verkostotyö, sähköiset palvelut / digitaaliset oppimisympäristöt ja menetelmät, työyhteisön toimivuus

Ensimmäisen viikon aikana opiskelijalle hahmottuu työpäivän rakenne ja siinä olevat ja tapahtuvat keskeiset asiat ja tapahtumat. Opiskelija perehdytetään työn ja työyhteisön keskeisiin toimintatapoihin, ohjaistuksiin ja säädöksiin. Opiskelija on aktiivinen työhön ja työyhteisöön tutustuja.

Viikkojen 2 - 3 aikana opiskelija on aktiivisesti mukana osaavien ammattilaisten työssä. Hän havainnoi ammattilaisten työtä, sen keskeisiä tapahtumia sekä ammattilaisten ja asiakkaiden välistä vuorovaikutusta ja työssä käytettäviä menetelmiä. Opiskelija voi ottaa vastuuta osaamistasonsa mukaisesti työyhteisön tehtävistä.

Viikkojen 4 - 8 aikana opiskelija osallistuu työyhteisön työhön vastuullisten ammattilaisten ohjauksessa. Hän vahvistaa ymmärrystään työn käytänteistä ja menetelmistä. Hän osallistuu asiakkaiden ohjaamiseen arjessa sekä palveluissa. Hänelle muodostuu ymmärrys asiakastyön eri vaiheista palvelujen ohjeuksessa sekä asiakkaan arjen sujuvuuden tukemisessa. Hän tutustuu ja osallistuu työn / tehtävän kannalta keskeisiin sidosryhmiin ja moniammatillisten verkostojen toimintaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Lisätiedot

Ennen harjoittelua opiskelijalla tulee olla suoritettuna tai hyväksyttynä seuraavat opintojaksot, joiden avulla opiskelija pystyy hahmottaman sosiaali- ja kasvatusalan perustehtävää:
Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä 5 op (PO)
Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmäosaaminen 5 op (PO)
Varhaiskasvatuksen perusteet 5 op (AO)
Asiakkaan osallisuuden tukeminen 2 op (PO)

Harjoittelun kesto: 270 h eli noin 7,5 viikkoa (38,15h / vk)
Tuotos: harjoittelusta pidetään harjoittelupäiväkirjaa, joka on opiskelijan omaa toimintaa reflektoiva kirjallinen tai videotuotos.
Arviointi: hyväksytty / täydennettävä / hylätty

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Kaisa Kepanen
  • Ullamaija Niskanen
  • Maija Leinonen
  • Jenni Korhonen
  • Veera Rinne
Ryhmät
  • SOS23SKuu
    SOS23SKuu
  • SOS23SB
    SOS23SB
  • SOS23SA
    SOS23SA

Tavoitteet

- Tutustuu itseään kiinnostavaan sosiaalialan tehtävään julkisella, yksityisellä tai järjestösektorilla siten, että opiskelijalle muodostuu kokonaiskuva työn ja tehtävän sisällöistä.
- Opiskelija harjoittelee asiakkaan kohtaamista ja ohjaamista käytännön tilanteissa.
- Tutustuu dokumentaation ja kirjaamisen käytänteisiin sosiaalialalla.
- Ymmärtää alan yksilön tietosuojaan ja yleiseen tietoturvallisuuteen liittyvät kysymykset.
- Tutustuu yksikön toimintaa ja työyhteisöä ohjaaviin ja sääteleviin suunnitelmiin ja ohjeistuksiin ja osaa nimetä työyksikkönsä tavoitteita ja toiminnan periaatteita.
- Hahmottaa omaa ihmiskäsitystään sosiaali- ja kasvatusalan ohjaajana ja löytää suuntaa omalle sosionomin uralle.

Lisäksi varhaiskasvatuksessa opiskelija:
- Tutustuu ja osallistuu aktiivisesti päivittäin lapsiryhmän ohjaamiseen.
- Tutustuu yksikön varhaiskasvatussuunnitelmaan ja muihin varhaiskasvatuksen toimintaa ohjaaviin suunnitelmiin, ohjeistuksiin ja säädöksiin.
- Osallistuu perheen kanssa tehtävään yhteistyöhön.
- Suunnittelee ja toteuttaa pienimuotoisen pedagogisen projektin lapsiryhmälle.

Sisältö

Alaa ohjaava lainsäädäntö, asiakkaan kohtaaminen, asiakkaan ohjaaminen, dokumentaatio, osallisuus, sosiaalialan / varhaiskasvatuksen menetelmät, tietoturva, eettinen toiminta, palveluohjaus, sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä, moniammatillisuus ja verkostotyö, sähköiset palvelut / digitaaliset oppimisympäristöt ja menetelmät, työyhteisön toimivuus

Ensimmäisen viikon aikana opiskelijalle hahmottuu työpäivän rakenne ja siinä olevat ja tapahtuvat keskeiset asiat ja tapahtumat. Opiskelija perehdytetään työn ja työyhteisön keskeisiin toimintatapoihin, ohjaistuksiin ja säädöksiin. Opiskelija on aktiivinen työhön ja työyhteisöön tutustuja.

Viikkojen 2 - 3 aikana opiskelija on aktiivisesti mukana osaavien ammattilaisten työssä. Hän havainnoi ammattilaisten työtä, sen keskeisiä tapahtumia sekä ammattilaisten ja asiakkaiden välistä vuorovaikutusta ja työssä käytettäviä menetelmiä. Opiskelija voi ottaa vastuuta osaamistasonsa mukaisesti työyhteisön tehtävistä.

Viikkojen 4 - 8 aikana opiskelija osallistuu työyhteisön työhön vastuullisten ammattilaisten ohjauksessa. Hän vahvistaa ymmärrystään työn käytänteistä ja menetelmistä. Hän osallistuu asiakkaiden ohjaamiseen arjessa sekä palveluissa. Hänelle muodostuu ymmärrys asiakastyön eri vaiheista palvelujen ohjeuksessa sekä asiakkaan arjen sujuvuuden tukemisessa. Hän tutustuu ja osallistuu työn / tehtävän kannalta keskeisiin sidosryhmiin ja moniammatillisten verkostojen toimintaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Lisätiedot

Ennen harjoittelua opiskelijalla tulee olla suoritettuna tai hyväksyttynä seuraavat opintojaksot, joiden avulla opiskelija pystyy hahmottaman sosiaali- ja kasvatusalan perustehtävää:
Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä 5 op (PO)
Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmäosaaminen 5 op (PO)
Varhaiskasvatuksen perusteet 5 op (AO)
Asiakkaan osallisuuden tukeminen 2 op (PO)

Harjoittelun kesto: 270 h eli noin 7,5 viikkoa (38,15h / vk)
Tuotos: harjoittelusta pidetään harjoittelupäiväkirjaa, joka on opiskelijan omaa toimintaa reflektoiva kirjallinen tai videotuotos.
Arviointi: hyväksytty / täydennettävä / hylätty

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Maija Leinonen
  • Veera Rinne
Ryhmät
  • SOS22SB
    SOS22SB
  • SOS22SA
    SOS22SA

Tavoitteet

- Tutustuu itseään kiinnostavaan sosiaalialan tehtävään julkisella, yksityisellä tai järjestösektorilla siten, että opiskelijalle muodostuu kokonaiskuva työn ja tehtävän sisällöistä.
- Opiskelija harjoittelee asiakkaan kohtaamista ja ohjaamista käytännön tilanteissa.
- Tutustuu dokumentaation ja kirjaamisen käytänteisiin sosiaalialalla.
- Ymmärtää alan yksilön tietosuojaan ja yleiseen tietoturvallisuuteen liittyvät kysymykset.
- Tutustuu yksikön toimintaa ja työyhteisöä ohjaaviin ja sääteleviin suunnitelmiin ja ohjeistuksiin ja osaa nimetä työyksikkönsä tavoitteita ja toiminnan periaatteita.
- Hahmottaa omaa ihmiskäsitystään sosiaali- ja kasvatusalan ohjaajana ja löytää suuntaa omalle sosionomin uralle.

Lisäksi varhaiskasvatuksessa opiskelija:
- Tutustuu ja osallistuu aktiivisesti päivittäin lapsiryhmän ohjaamiseen.
- Tutustuu yksikön varhaiskasvatussuunnitelmaan ja muihin varhaiskasvatuksen toimintaa ohjaaviin suunnitelmiin, ohjeistuksiin ja säädöksiin.
- Osallistuu perheen kanssa tehtävään yhteistyöhön.
- Suunnittelee ja toteuttaa pienimuotoisen pedagogisen projektin lapsiryhmälle.

Sisältö

Alaa ohjaava lainsäädäntö, asiakkaan kohtaaminen, asiakkaan ohjaaminen, dokumentaatio, osallisuus, sosiaalialan / varhaiskasvatuksen menetelmät, tietoturva, eettinen toiminta, palveluohjaus, sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä, moniammatillisuus ja verkostotyö, sähköiset palvelut / digitaaliset oppimisympäristöt ja menetelmät, työyhteisön toimivuus

Ensimmäisen viikon aikana opiskelijalle hahmottuu työpäivän rakenne ja siinä olevat ja tapahtuvat keskeiset asiat ja tapahtumat. Opiskelija perehdytetään työn ja työyhteisön keskeisiin toimintatapoihin, ohjaistuksiin ja säädöksiin. Opiskelija on aktiivinen työhön ja työyhteisöön tutustuja.

Viikkojen 2 - 3 aikana opiskelija on aktiivisesti mukana osaavien ammattilaisten työssä. Hän havainnoi ammattilaisten työtä, sen keskeisiä tapahtumia sekä ammattilaisten ja asiakkaiden välistä vuorovaikutusta ja työssä käytettäviä menetelmiä. Opiskelija voi ottaa vastuuta osaamistasonsa mukaisesti työyhteisön tehtävistä.

Viikkojen 4 - 8 aikana opiskelija osallistuu työyhteisön työhön vastuullisten ammattilaisten ohjauksessa. Hän vahvistaa ymmärrystään työn käytänteistä ja menetelmistä. Hän osallistuu asiakkaiden ohjaamiseen arjessa sekä palveluissa. Hänelle muodostuu ymmärrys asiakastyön eri vaiheista palvelujen ohjeuksessa sekä asiakkaan arjen sujuvuuden tukemisessa. Hän tutustuu ja osallistuu työn / tehtävän kannalta keskeisiin sidosryhmiin ja moniammatillisten verkostojen toimintaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Lisätiedot

Ennen harjoittelua opiskelijalla tulee olla suoritettuna tai hyväksyttynä seuraavat opintojaksot, joiden avulla opiskelija pystyy hahmottaman sosiaali- ja kasvatusalan perustehtävää:
Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä 5 op (PO)
Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmäosaaminen 5 op (PO)
Varhaiskasvatuksen perusteet 5 op (AO)
Asiakkaan osallisuuden tukeminen 2 op (PO)

Harjoittelun kesto: 270 h eli noin 7,5 viikkoa (38,15h / vk)
Tuotos: harjoittelusta pidetään harjoittelupäiväkirjaa, joka on opiskelijan omaa toimintaa reflektoiva kirjallinen tai videotuotos.
Arviointi: hyväksytty / täydennettävä / hylätty

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Anne Lukkari
  • Matti Heikkinen
Ryhmät
  • SOS21SA
    SOS21SA
  • SOS21SB
    SOS21SB

Tavoitteet

- Tutustuu itseään kiinnostavaan sosiaalialan tehtävään julkisella, yksityisellä tai järjestösektorilla siten, että opiskelijalle muodostuu kokonaiskuva työn ja tehtävän sisällöistä.
- Opiskelija harjoittelee asiakkaan kohtaamista ja ohjaamista käytännön tilanteissa.
- Tutustuu dokumentaation ja kirjaamisen käytänteisiin sosiaalialalla.
- Ymmärtää alan yksilön tietosuojaan ja yleiseen tietoturvallisuuteen liittyvät kysymykset.
- Tutustuu yksikön toimintaa ja työyhteisöä ohjaaviin ja sääteleviin suunnitelmiin ja ohjeistuksiin ja osaa nimetä työyksikkönsä tavoitteita ja toiminnan periaatteita.
- Hahmottaa omaa ihmiskäsitystään sosiaali- ja kasvatusalan ohjaajana ja löytää suuntaa omalle sosionomin uralle.

Lisäksi varhaiskasvatuksessa opiskelija:
- Tutustuu ja osallistuu aktiivisesti päivittäin lapsiryhmän ohjaamiseen.
- Tutustuu yksikön varhaiskasvatussuunnitelmaan ja muihin varhaiskasvatuksen toimintaa ohjaaviin suunnitelmiin, ohjeistuksiin ja säädöksiin.
- Osallistuu perheen kanssa tehtävään yhteistyöhön.
- Suunnittelee ja toteuttaa pienimuotoisen pedagogisen projektin lapsiryhmälle.

Sisältö

Alaa ohjaava lainsäädäntö, asiakkaan kohtaaminen, asiakkaan ohjaaminen, dokumentaatio, osallisuus, sosiaalialan / varhaiskasvatuksen menetelmät, tietoturva, eettinen toiminta, palveluohjaus, sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä, moniammatillisuus ja verkostotyö, sähköiset palvelut / digitaaliset oppimisympäristöt ja menetelmät, työyhteisön toimivuus

Ensimmäisen viikon aikana opiskelijalle hahmottuu työpäivän rakenne ja siinä olevat ja tapahtuvat keskeiset asiat ja tapahtumat. Opiskelija perehdytetään työn ja työyhteisön keskeisiin toimintatapoihin, ohjaistuksiin ja säädöksiin. Opiskelija on aktiivinen työhön ja työyhteisöön tutustuja.

Viikkojen 2 - 3 aikana opiskelija on aktiivisesti mukana osaavien ammattilaisten työssä. Hän havainnoi ammattilaisten työtä, sen keskeisiä tapahtumia sekä ammattilaisten ja asiakkaiden välistä vuorovaikutusta ja työssä käytettäviä menetelmiä. Opiskelija voi ottaa vastuuta osaamistasonsa mukaisesti työyhteisön tehtävistä.

Viikkojen 4 - 8 aikana opiskelija osallistuu työyhteisön työhön vastuullisten ammattilaisten ohjauksessa. Hän vahvistaa ymmärrystään työn käytänteistä ja menetelmistä. Hän osallistuu asiakkaiden ohjaamiseen arjessa sekä palveluissa. Hänelle muodostuu ymmärrys asiakastyön eri vaiheista palvelujen ohjeuksessa sekä asiakkaan arjen sujuvuuden tukemisessa. Hän tutustuu ja osallistuu työn / tehtävän kannalta keskeisiin sidosryhmiin ja moniammatillisten verkostojen toimintaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijan tulee huolehtia seuraavista asioista ennen harjoittelua:

1) rikostaustaotteen tilaaminen oikeusrekisterikeskuksesta (huom. ei saa olla yli 6 kk vanha harjoittelun alkaessa), mikäli harjoittelupaikassa työskennellään alaikäisten kanssa

2) harjoittelupaikkaan liittyvään lakisääteiseen suunnitelmaan tutustuminen (mm. soveltuva suunnitelma/strategia-asiakirja, kuten varhaiskasvatussuunnitelma, lasten ja nuorten hyvinvointisuunnitelma, kotouttamisohjelma, suunnitelma ikääntyneen väestön tukemiseksi (sosiaalialan harjoittelu)

3) rokotussuojan varmistaminen (ks. YTHS:n verkkosivut, https://www.yths.fi/palvelut/tartuntatautien-ehkaisy/tartuntatauti-ja-rokotusohjeistus/rokotusohjeet/).

Arviointiasteikko

0 - 5

Lisätiedot

Ennen harjoittelua opiskelijalla tulee olla suoritettuna tai hyväksyttynä seuraavat opintojaksot, joiden avulla opiskelija pystyy hahmottaman sosiaali- ja kasvatusalan perustehtävää:
Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä 5 op (PO)
Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmäosaaminen 5 op (PO)
Varhaiskasvatuksen perusteet 5 op (AO)
Asiakkaan osallisuuden tukeminen 2 op (PO)

Harjoittelun kesto: 270 h eli noin 7,5 viikkoa (38,15h / vk)
Tuotos: harjoittelusta pidetään harjoittelupäiväkirjaa, joka on opiskelijan omaa toimintaa reflektoiva kirjallinen tai videotuotos.
Arviointi: hyväksytty / täydennettävä / hylätty