Principles of TourismLaajuus (8 cr)
Code: AM00CS83
Credits
8 op
Teaching language
- Finnish
Objective
The student can explain the main concepts of tourism. The student knows the main features of the historical development of tourism. He/she can classify push and pull factors and identify the main tourist areas and pull factors of Kainuu, Finland and the world. The student will identify different segments of tourists and be able to classify tourists on the basis of theoretical models. The student is able to identify the main characteristics of tourism services. The student can explain the interconnection of tourism with other industries/organisations and the regional economic importance of tourism through the tourism cluster. The student will understand the importance of different levels of networks in tourism. They can internalise the key players and organisations in the tourism sector in Finland and abroad and know their main tasks. The student understands the importance of responsibility in the tourism industry. Understand the importance of tourism strategies.
Sisältö
Content
- Basic concept of tourism
- Motivational factors of tourism
- Starting areas, routes and target areas + push and pull factors as concepts
- Portrait of a tourist (tourist segments)
- Tourism products and services
- Responsibility and sustainable development in tourism
- Tourism cluster and regional economic effects
- The central organizations of tourism
- Tourism strategies
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää matkailutoimialan laaja-alaisena kokonaisuutena ja erilaisten organisaatioiden verkostona sekä osaa kuvailla toimijakentän välisiä suhteita. Hän osaa käyttää matkailun keskeisiä käsitteitä sujuvasti.
Opiskelija tunnistaa ja osaa laajasti kertoa erilaisista matkailijasegmenteistä ja matkailijoiden erilaisista motivaatioista. Opiskelija ymmärtää erilaisten matkailutuotteiden ja -palveluiden ja asiakassegmenttien suhteen sekä osaa analysoida ja kuvata moniulotteisesti tuotteiden ja palveluiden kohderyhmiä.
Opiskelija ymmärtää matkailun alueellisen kehittämisen eri tasot sekä osaa laajasti kertoa erilaisten kehittämisorganisaatioiden roolin sekä erityyppisten matkailustrategioiden merkityksen alan kehittämisen välineenä. Opiskelija ymmärtää tulevaisuusorientoituneen kehittämisotteen tärkeyden ja osaa analysoida matkailukentän ajankohtaisia ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia kiitettävästi erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Hän hankkii, käsittelee ja arvioi tietoa kotimaisista ja kansainvälisistä tietolähteistä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata matkailutoimialan laaja-alaisena kokonaisuutena ja erilaisten organisaatioiden verkostona sekä osaa kuvailla toimijakentän välisiä suhteita. Hän osaa käyttää matkailun keskeisiä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa ja osaa kertoa erilaisista matkailijasegmenteistä ja matkailijoiden erilaisista motivaatioista. Opiskelija osaa kuvata erilaisten matkailutuotteiden ja -palveluiden ja asiakassegmenttien suhteen sekä osaa kuvata moniulotteisesti tuotteiden ja palveluiden kohderyhmiä.
Opiskelija osaa kuvata matkailun alueellisen kehittämisen eri tasot sekä osaa kertoa erilaisten kehittämisorganisaatioiden roolin sekä erityyppisten matkailustrategioiden merkityksen alan kehittämisen välineenä. Opiskelija osaa kuvata tulevaisuusorientoituneen kehittämisotteen tärkeyden ja osaa analysoida matkailukentän ajankohtaisia ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia hyvin erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Hän hankkii ja käsittelee tietoa kotimaisista ja kansainvälisistä tietolähteistä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä kehittäen ryhmän toimintaa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvailla matkailutoimialan kokonaisuutena ja erilaisten organisaatioiden verkostona sekä osaa kuvailla toimijakentän välisiä suhteita. Hän osaa käyttää matkailun keskeisiä käsitteitä.
Opiskelija osaa kertoa erilaisista matkailijasegmenteistä ja matkailijoiden erilaisista motivaatioista. Opiskelija osaa kuvata erilaisten matkailutuotteiden ja -palveluiden ja asiakassegmenttien suhteen sekä osaa kuvata tuotteiden ja palveluiden kohderyhmiä.
Opiskelija osaa nimetä matkailun alueellisen kehittämisen eri tasot sekä osaa kertoa erilaisten kehittämisorganisaatioiden roolin sekä erityyppisten matkailustrategioiden merkityksen alan kehittämisessä. Opiskelija osaa kuvailla tulevaisuusorientoituneen kehittämisotteen tärkeyden ja osaa nimetä matkailukentän ajankohtaisia ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia tyydyttävästi erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Hän hankkii tietoa kotimaisista ja kansainvälisistä tietolähteistä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija ei saavuta opintojaksolle asetettuja tavoitteita.
Further information
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Enrollment
02.12.2024 - 31.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Number of ECTS credits allocated
8 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
Teachers
- Pasi Korhonen
- Mika Pietarinen
Groups
-
AMM25KAMM25K
Objective
The student can explain the main concepts of tourism. The student knows the main features of the historical development of tourism. He/she can classify push and pull factors and identify the main tourist areas and pull factors of Kainuu, Finland and the world. The student will identify different segments of tourists and be able to classify tourists on the basis of theoretical models. The student is able to identify the main characteristics of tourism services. The student can explain the interconnection of tourism with other industries/organisations and the regional economic importance of tourism through the tourism cluster. The student will understand the importance of different levels of networks in tourism. They can internalise the key players and organisations in the tourism sector in Finland and abroad and know their main tasks. The student understands the importance of responsibility in the tourism industry. Understand the importance of tourism strategies.
Sisältö
Content
- Basic concept of tourism
- Motivational factors of tourism
- Starting areas, routes and target areas + push and pull factors as concepts
- Portrait of a tourist (tourist segments)
- Tourism products and services
- Responsibility and sustainable development in tourism
- Tourism cluster and regional economic effects
- The central organizations of tourism
- Tourism strategies
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää matkailutoimialan laaja-alaisena kokonaisuutena ja erilaisten organisaatioiden verkostona sekä osaa kuvailla toimijakentän välisiä suhteita. Hän osaa käyttää matkailun keskeisiä käsitteitä sujuvasti.
Opiskelija tunnistaa ja osaa laajasti kertoa erilaisista matkailijasegmenteistä ja matkailijoiden erilaisista motivaatioista. Opiskelija ymmärtää erilaisten matkailutuotteiden ja -palveluiden ja asiakassegmenttien suhteen sekä osaa analysoida ja kuvata moniulotteisesti tuotteiden ja palveluiden kohderyhmiä.
Opiskelija ymmärtää matkailun alueellisen kehittämisen eri tasot sekä osaa laajasti kertoa erilaisten kehittämisorganisaatioiden roolin sekä erityyppisten matkailustrategioiden merkityksen alan kehittämisen välineenä. Opiskelija ymmärtää tulevaisuusorientoituneen kehittämisotteen tärkeyden ja osaa analysoida matkailukentän ajankohtaisia ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia kiitettävästi erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Hän hankkii, käsittelee ja arvioi tietoa kotimaisista ja kansainvälisistä tietolähteistä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata matkailutoimialan laaja-alaisena kokonaisuutena ja erilaisten organisaatioiden verkostona sekä osaa kuvailla toimijakentän välisiä suhteita. Hän osaa käyttää matkailun keskeisiä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa ja osaa kertoa erilaisista matkailijasegmenteistä ja matkailijoiden erilaisista motivaatioista. Opiskelija osaa kuvata erilaisten matkailutuotteiden ja -palveluiden ja asiakassegmenttien suhteen sekä osaa kuvata moniulotteisesti tuotteiden ja palveluiden kohderyhmiä.
Opiskelija osaa kuvata matkailun alueellisen kehittämisen eri tasot sekä osaa kertoa erilaisten kehittämisorganisaatioiden roolin sekä erityyppisten matkailustrategioiden merkityksen alan kehittämisen välineenä. Opiskelija osaa kuvata tulevaisuusorientoituneen kehittämisotteen tärkeyden ja osaa analysoida matkailukentän ajankohtaisia ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia hyvin erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Hän hankkii ja käsittelee tietoa kotimaisista ja kansainvälisistä tietolähteistä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä kehittäen ryhmän toimintaa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvailla matkailutoimialan kokonaisuutena ja erilaisten organisaatioiden verkostona sekä osaa kuvailla toimijakentän välisiä suhteita. Hän osaa käyttää matkailun keskeisiä käsitteitä.
Opiskelija osaa kertoa erilaisista matkailijasegmenteistä ja matkailijoiden erilaisista motivaatioista. Opiskelija osaa kuvata erilaisten matkailutuotteiden ja -palveluiden ja asiakassegmenttien suhteen sekä osaa kuvata tuotteiden ja palveluiden kohderyhmiä.
Opiskelija osaa nimetä matkailun alueellisen kehittämisen eri tasot sekä osaa kertoa erilaisten kehittämisorganisaatioiden roolin sekä erityyppisten matkailustrategioiden merkityksen alan kehittämisessä. Opiskelija osaa kuvailla tulevaisuusorientoituneen kehittämisotteen tärkeyden ja osaa nimetä matkailukentän ajankohtaisia ilmiöitä.
Opiskelija osaa toimia tyydyttävästi erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä. Hän hankkii tietoa kotimaisista ja kansainvälisistä tietolähteistä. Lisäksi hän osaa toimia ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija ei saavuta opintojaksolle asetettuja tavoitteita.
Further information
Ilmoitetaan opintojakson alussa.