Myynti- ja varausprosessit matkailualallaLaajuus (3 op)
Tunnus: AM00CS93
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa matkailupalvelujen myynti- ja varausprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Hän osaa matkailuyrityksen monikanavaisen myyntityön käytännön toteutuksen. Opiskelija hallitsee matkailualan kannalta keskeiset myynti- ja varausratkaisut, erityisesti digitaalisten kanavien hyödyntäminen.
Sisältö
- Matkailupalvelujen myyntiprosessit ja myynnin johtaminen
- Myyntityön analytiikka ja tuloksellisuus
- Matkailupalvelujen myynti- ja jakelukanavat sekä toimijat
- Matkailun digitaaliset myynti- ja varausratkaisut
- Monikanavamyynti eri asiakasprofiileille (B2B & B2C)
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa asiantuntevasti ja laaja-alaisesti matkailupalvelujen myynti- ja varausprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti matkailualan kannalta keskeiset myynti- ja varausratkaisut sekä monikanavaisen myyntityön käytännön toteutuksen. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa asiantuntevasti kuvailla matkailupalvelujen myynti- ja varausprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailualan kannalta keskeiset myynti- ja varausratkaisut sekä monikanavaisen myyntityön käytännön toteutuksen. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvailla matkailupalvelujen myynti- ja varausprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvailla matkailualan kannalta keskeiset myynti- ja varausratkaisut sekä monikanavaisen myyntityön käytännön toteutuksen. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ei saavuta opintojaksolle asetettuja tavoitteita