Siirry suoraan sisältöön

Tarinallistaminen matkailutuotteiden kehittämisessäLaajuus (2 op)

Tunnus: AM00CT04

Laajuus

2 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerronnan elementtejä sekä tarinallistamista liiketoiminnan tehostamiskeinona.

Sisältö

- Tarinaelementit ja draaman kaari tarinoissa
- Vaikuttava ja elämyksellinen tarinankerronta
- Asiakkaan tarinapolku
- Tarinallisuus palvelutapahtuman tehosteena
- Tarinankerronnan hyöty liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi hyväksytty - hylätty.

Arvioinnissa hyväksytyn suorituksen raja on 70 % tehtävistä oikein.
Hyväksytty: Opiskelija tunnistaa tarinaelementit ja tietää draaman kaaren pääperiaatteet ja osaa hyödyntää niitä suunnitellessaan palveluliiketoimintaa. Opiskelija ymmärtää tarinallistamisen vaikuttavuuden periaatteet ja osaa suunnitella palvelutapahtuman tarinankerronnan avulla, sekä tunnistaa tarinallistamisen hyödyn liiketoiminnan kehittämisessä.

Hylätty: Opiskelija ei suoriudu edellä mainituista kriteereistä.

fi
Ilmoittautumisaika

02.07.2026 - 31.07.2026

Ajoitus

01.08.2026 - 31.12.2026

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
  • AMM25K
    AMM25K

Tavoitteet

Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerronnan elementtejä sekä tarinallistamista liiketoiminnan tehostamiskeinona.

Sisältö

- Tarinaelementit ja draaman kaari tarinoissa
- Vaikuttava ja elämyksellinen tarinankerronta
- Asiakkaan tarinapolku
- Tarinallisuus palvelutapahtuman tehosteena
- Tarinankerronnan hyöty liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi hyväksytty - hylätty.

Arvioinnissa hyväksytyn suorituksen raja on 70 % tehtävistä oikein.
Hyväksytty: Opiskelija tunnistaa tarinaelementit ja tietää draaman kaaren pääperiaatteet ja osaa hyödyntää niitä suunnitellessaan palveluliiketoimintaa. Opiskelija ymmärtää tarinallistamisen vaikuttavuuden periaatteet ja osaa suunnitella palvelutapahtuman tarinankerronnan avulla, sekä tunnistaa tarinallistamisen hyödyn liiketoiminnan kehittämisessä.

Hylätty: Opiskelija ei suoriudu edellä mainituista kriteereistä.