Recruitment and Employer BrandingLaajuus (5 cr)
Code: YA00BU13
Credits
5 op
Objective
Opiskelija hallitsee rekrytointiprosessin eri vaiheet ja ymmärtää rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän ymmärtää työnantajamielikuvan aktiivisen rakentamisen tärkeyden osana strategista johtamista ja erityisesti osana strategista henkilöstöjohtamista. Hän ymmärtää ja osaa analysoida ja arvioida työnantajamielikuvan merkitystä nykyisten ja tulevien työntekijöiden sitouttamisessa ja rekrytoinnin tukena. Opiskelija osaa kehittää organisaation rekrytointiosaamista ja työnantajamielikuvaa. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia organisaation tavoitteiden mukaisia työntekijöiden sitouttamis-, kannustus- ja palkitsemisjärjestelmiä. Hän osaa hyödyntää viestintää, verkostoja ja yhteistyötä eri sidoryhmien kanssa sekä rekrytoinnin että työnantajamielikuvan rakentamisen tukena.
Content
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Enrollment
01.08.2024 - 31.08.2025
Timing
01.01.2025 - 15.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master´s Degree in Responsible Business Management
Teachers
- Kirsi Meriläinen
- Hannele Siipola
Groups
-
AYM24SAYM24S
-
TLY24STLY24S
-
LYL24SVLYL24SV
-
SJY24SSJY24S
-
LYL24SLYL24S
-
ALY24SALY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
Opiskelija hallitsee rekrytointiprosessin eri vaiheet ja ymmärtää rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän ymmärtää työnantajamielikuvan aktiivisen rakentamisen tärkeyden osana strategista johtamista ja erityisesti osana strategista henkilöstöjohtamista. Hän ymmärtää ja osaa analysoida ja arvioida työnantajamielikuvan merkitystä nykyisten ja tulevien työntekijöiden sitouttamisessa ja rekrytoinnin tukena. Opiskelija osaa kehittää organisaation rekrytointiosaamista ja työnantajamielikuvaa. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia organisaation tavoitteiden mukaisia työntekijöiden sitouttamis-, kannustus- ja palkitsemisjärjestelmiä. Hän osaa hyödyntää viestintää, verkostoja ja yhteistyötä eri sidoryhmien kanssa sekä rekrytoinnin että työnantajamielikuvan rakentamisen tukena.
Content
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Enrollment
01.08.2023 - 31.08.2024
Timing
01.01.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
Teachers
- Kirsi Meriläinen
- Hannele Siipola
Groups
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
LYL23SVLYL23SV
-
SYT23SSYT23S
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
ALY23SALY23S
Objective
Opiskelija hallitsee rekrytointiprosessin eri vaiheet ja ymmärtää rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän ymmärtää työnantajamielikuvan aktiivisen rakentamisen tärkeyden osana strategista johtamista ja erityisesti osana strategista henkilöstöjohtamista. Hän ymmärtää ja osaa analysoida ja arvioida työnantajamielikuvan merkitystä nykyisten ja tulevien työntekijöiden sitouttamisessa ja rekrytoinnin tukena. Opiskelija osaa kehittää organisaation rekrytointiosaamista ja työnantajamielikuvaa. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia organisaation tavoitteiden mukaisia työntekijöiden sitouttamis-, kannustus- ja palkitsemisjärjestelmiä. Hän osaa hyödyntää viestintää, verkostoja ja yhteistyötä eri sidoryhmien kanssa sekä rekrytoinnin että työnantajamielikuvan rakentamisen tukena.
Content
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Enrollment
02.09.2022 - 22.11.2023
Timing
01.01.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
Teachers
- Kirsi Meriläinen
- Hannele Siipola
- Miia Jansson
- Päivi Karhu
Groups
-
AYM22SAYM22S
-
SYT22SSYT22S
-
TLY22STLY22S
-
LYL22SVLYL22SV
-
LYL22SLYL22S
-
ALY22SALY22S
-
SJY22SSJY22S
Objective
Opiskelija hallitsee rekrytointiprosessin eri vaiheet ja ymmärtää rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän ymmärtää työnantajamielikuvan aktiivisen rakentamisen tärkeyden osana strategista johtamista ja erityisesti osana strategista henkilöstöjohtamista. Hän ymmärtää ja osaa analysoida ja arvioida työnantajamielikuvan merkitystä nykyisten ja tulevien työntekijöiden sitouttamisessa ja rekrytoinnin tukena. Opiskelija osaa kehittää organisaation rekrytointiosaamista ja työnantajamielikuvaa. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia organisaation tavoitteiden mukaisia työntekijöiden sitouttamis-, kannustus- ja palkitsemisjärjestelmiä. Hän osaa hyödyntää viestintää, verkostoja ja yhteistyötä eri sidoryhmien kanssa sekä rekrytoinnin että työnantajamielikuvan rakentamisen tukena.
Content
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Teaching methods
Opintojakson sisältö:
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiprosessi ja rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Suoritustapa: Jatkuvasuoritteinen, itsenäisesti opiskeltava opintojakso.
Palautettavat tehtävät: Orientaatiovaiheen tehtävä sekä Oppimistehtävät 1, 2 ja 3.
Ilmoitathan opintojakson opettajille, kun haluat aloittaa opintojaksolla, jotta saat pääsyn opintojakson materiaaleihin Reppuun: kirsi.merilainen(a)kamk.fi
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Enrollment
01.08.2021 - 31.08.2022
Timing
01.01.2022 - 16.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master’s Degree in Sports Leadership and Development
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
- Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
- Business Information Technology and Business Expertise Degree (Masters)
- Degree Programme in Management of Health and Social
Teachers
- Hannele Siipola
- Päivi Karhu
Groups
-
ALY21SALY21S
-
SJY21SSJY21S
-
LYL21SVLYL21SV
-
TLY21STLY21S
-
LYL21SLYL21S
-
AYM21SAYM21S
Objective
Opiskelija hallitsee rekrytointiprosessin eri vaiheet ja ymmärtää rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän ymmärtää työnantajamielikuvan aktiivisen rakentamisen tärkeyden osana strategista johtamista ja erityisesti osana strategista henkilöstöjohtamista. Hän ymmärtää ja osaa analysoida ja arvioida työnantajamielikuvan merkitystä nykyisten ja tulevien työntekijöiden sitouttamisessa ja rekrytoinnin tukena. Opiskelija osaa kehittää organisaation rekrytointiosaamista ja työnantajamielikuvaa. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia organisaation tavoitteiden mukaisia työntekijöiden sitouttamis-, kannustus- ja palkitsemisjärjestelmiä. Hän osaa hyödyntää viestintää, verkostoja ja yhteistyötä eri sidoryhmien kanssa sekä rekrytoinnin että työnantajamielikuvan rakentamisen tukena.
Content
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Teaching methods
Opintojakson sisältö:
Rekrytointiosaamisen merkitys ja rekrytoinnin haasteet
Rekrytointiprosessi ja rekrytointiosaaminen
Psykologinen sopimus
Työnantajamielikuvan muodostumisen osatekijät
Työntekokulttuuri (arvot, strategia, työympäristö, toimintatavat, rakenteet ja käytännön toiminta)
Työntekijäkokemus ja hakijakokemus
Työnantajamielikuvan rakentaminen
Työntekijöiden sitouttaminen
Kannustin- ja palkitsemisjärjestelmät
Viestintä rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen tukena
Verkostojen ja sidosryhmäyhteistyö rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisessä
Suoritustapa: Jatkuvasuoritteinen, itsenäisesti opiskeltava opintojakso.
Palautettavat tehtävät: Orientaatiovaiheen tehtävä sekä Oppimistehtävät 1, 2 ja 3.
Ilmoitathan opintojakson opettajille, kun haluat aloittaa opintojaksolla, jotta saat pääsyn opintojakson materiaaleihin DevMoodleen/Reppuun: hannele.siipola(a)kamk.fi ja paivi.karhu(a)kamk.fi
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan oman työyhteisön rekrytointiosaamisen ja työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelman, joka pohjautuu analyysiin, teorioihin ja aiempiin tutkimuksiin.