Skip to main content

Using RAI Comparative Information in Management and DevelopmentLaajuus (5 cr)

Code: YA00CC36

Credits

5 op

Objective

Student
- examine your organisation's RAI reference databases or find out what information is available from the databases (note the studies)
- is able to critically analyze and interpret the information obtained through the RAI assessment
- is able to determine the change and development needs of the work community and organization on the basis of RAI comparison data
- is able to promote the development and management of high-quality social and health care services
- is able to consolidate, argue and evaluate R&D work based on RAI evaluations in multidisciplinary and interdisciplinary activities in the social and health care sector
- is able to manage evidence-based RAI activities in the organization and work community

Content

- RAI data and RAI comparative information in management
- RAI assessment indicators and interpretation of the information obtained from them
- Utilization of RAI metrics and quality indicator data
- The current state of RAI assessment in the work community and organization
- Change and development interventions
- Development of interprofessional and interdisciplinary social and health services
- Implementation models
- Consolidation, monitoring and evaluation of change in RAI activities

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja niistä saatavan tiedon tulkinnan

analysoi ja tulkitsee kriittisesti RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää perustellen organisaation tai työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen ja yhdistäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön innovatiivisesti myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa innovatiivisesti näyttöön perustuen

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija

hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja osaa hyödyntää niistä saatavaa tietoa

analysoi ja tulkitsee RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää organisaation tai työyhteisön muutos- tai kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija

tuntee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja ymmärtää, mitä tietoa niistä on saatavilla

pyrkii arvioimaan ja tulkitsemaan RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

kartoittaa RAI-vertailutietoa ja pyrkii määrittelemään työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

osaa hyödyntää näyttöä ja RAI-vertailutietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön osittain myös eri toimijoita

pyrkii uudistamaan organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

en
Enrollment

01.01.2026 - 31.08.2026

Timing

01.09.2026 - 13.12.2026

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Management of Health and Social
  • Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
  • Susanna Veteläinen
  • Saija Huhtala
Groups
  • SJY25S
    SJY25S
  • SYT25S
    SYT25S
  • SKY25S
    SKY25S

Objective

Student
- examine your organisation's RAI reference databases or find out what information is available from the databases (note the studies)
- is able to critically analyze and interpret the information obtained through the RAI assessment
- is able to determine the change and development needs of the work community and organization on the basis of RAI comparison data
- is able to promote the development and management of high-quality social and health care services
- is able to consolidate, argue and evaluate R&D work based on RAI evaluations in multidisciplinary and interdisciplinary activities in the social and health care sector
- is able to manage evidence-based RAI activities in the organization and work community

Content

- RAI data and RAI comparative information in management
- RAI assessment indicators and interpretation of the information obtained from them
- Utilization of RAI metrics and quality indicator data
- The current state of RAI assessment in the work community and organization
- Change and development interventions
- Development of interprofessional and interdisciplinary social and health services
- Implementation models
- Consolidation, monitoring and evaluation of change in RAI activities

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja niistä saatavan tiedon tulkinnan

analysoi ja tulkitsee kriittisesti RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää perustellen organisaation tai työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen ja yhdistäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön innovatiivisesti myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa innovatiivisesti näyttöön perustuen

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija

hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja osaa hyödyntää niistä saatavaa tietoa

analysoi ja tulkitsee RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää organisaation tai työyhteisön muutos- tai kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija

tuntee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja ymmärtää, mitä tietoa niistä on saatavilla

pyrkii arvioimaan ja tulkitsemaan RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

kartoittaa RAI-vertailutietoa ja pyrkii määrittelemään työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

osaa hyödyntää näyttöä ja RAI-vertailutietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön osittain myös eri toimijoita

pyrkii uudistamaan organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

en
Enrollment

01.08.2024 - 31.12.2024

Timing

01.02.2025 - 18.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

4 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Management of Health and Social
  • Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
  • Susanna Veteläinen
  • Saija Huhtala
Groups
  • SJY24S
    SJY24S
  • SYT24S
    SYT24S

Objective

Student
- examine your organisation's RAI reference databases or find out what information is available from the databases (note the studies)
- is able to critically analyze and interpret the information obtained through the RAI assessment
- is able to determine the change and development needs of the work community and organization on the basis of RAI comparison data
- is able to promote the development and management of high-quality social and health care services
- is able to consolidate, argue and evaluate R&D work based on RAI evaluations in multidisciplinary and interdisciplinary activities in the social and health care sector
- is able to manage evidence-based RAI activities in the organization and work community

Content

- RAI data and RAI comparative information in management
- RAI assessment indicators and interpretation of the information obtained from them
- Utilization of RAI metrics and quality indicator data
- The current state of RAI assessment in the work community and organization
- Change and development interventions
- Development of interprofessional and interdisciplinary social and health services
- Implementation models
- Consolidation, monitoring and evaluation of change in RAI activities

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja niistä saatavan tiedon tulkinnan

analysoi ja tulkitsee kriittisesti RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää perustellen organisaation tai työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen ja yhdistäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön innovatiivisesti myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa innovatiivisesti näyttöön perustuen

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija

hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja osaa hyödyntää niistä saatavaa tietoa

analysoi ja tulkitsee RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää organisaation tai työyhteisön muutos- tai kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija

tuntee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja ymmärtää, mitä tietoa niistä on saatavilla

pyrkii arvioimaan ja tulkitsemaan RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

kartoittaa RAI-vertailutietoa ja pyrkii määrittelemään työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

osaa hyödyntää näyttöä ja RAI-vertailutietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön osittain myös eri toimijoita

pyrkii uudistamaan organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

en
Enrollment

01.08.2023 - 31.12.2023

Timing

01.01.2024 - 15.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Management of Health and Social
  • Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
  • Saija Huhtala
  • Katja Räisänen
Groups
  • SKY23S
    SKY23S
  • SJY23S
    SJY23S
  • SYT23S
    SYT23S

Objective

Student
- examine your organisation's RAI reference databases or find out what information is available from the databases (note the studies)
- is able to critically analyze and interpret the information obtained through the RAI assessment
- is able to determine the change and development needs of the work community and organization on the basis of RAI comparison data
- is able to promote the development and management of high-quality social and health care services
- is able to consolidate, argue and evaluate R&D work based on RAI evaluations in multidisciplinary and interdisciplinary activities in the social and health care sector
- is able to manage evidence-based RAI activities in the organization and work community

Content

- RAI data and RAI comparative information in management
- RAI assessment indicators and interpretation of the information obtained from them
- Utilization of RAI metrics and quality indicator data
- The current state of RAI assessment in the work community and organization
- Change and development interventions
- Development of interprofessional and interdisciplinary social and health services
- Implementation models
- Consolidation, monitoring and evaluation of change in RAI activities

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja niistä saatavan tiedon tulkinnan

analysoi ja tulkitsee kriittisesti RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää perustellen organisaation tai työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen ja yhdistäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön innovatiivisesti myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa innovatiivisesti näyttöön perustuen

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija

hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja osaa hyödyntää niistä saatavaa tietoa

analysoi ja tulkitsee RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää organisaation tai työyhteisön muutos- tai kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija

tuntee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja ymmärtää, mitä tietoa niistä on saatavilla

pyrkii arvioimaan ja tulkitsemaan RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

kartoittaa RAI-vertailutietoa ja pyrkii määrittelemään työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

osaa hyödyntää näyttöä ja RAI-vertailutietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön osittain myös eri toimijoita

pyrkii uudistamaan organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

en
Enrollment

01.01.2022 - 31.12.2023

Timing

01.02.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sote

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Management of Health and Social
  • Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
  • Rauni Leinonen
  • Saija Huhtala
Groups
  • SKY21S
    SKY21S
  • SYT22S
    SYT22S
  • SJY21S
    SJY21S
  • SJY22S
    SJY22S

Objective

Student
- examine your organisation's RAI reference databases or find out what information is available from the databases (note the studies)
- is able to critically analyze and interpret the information obtained through the RAI assessment
- is able to determine the change and development needs of the work community and organization on the basis of RAI comparison data
- is able to promote the development and management of high-quality social and health care services
- is able to consolidate, argue and evaluate R&D work based on RAI evaluations in multidisciplinary and interdisciplinary activities in the social and health care sector
- is able to manage evidence-based RAI activities in the organization and work community

Content

- RAI data and RAI comparative information in management
- RAI assessment indicators and interpretation of the information obtained from them
- Utilization of RAI metrics and quality indicator data
- The current state of RAI assessment in the work community and organization
- Change and development interventions
- Development of interprofessional and interdisciplinary social and health services
- Implementation models
- Consolidation, monitoring and evaluation of change in RAI activities

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja niistä saatavan tiedon tulkinnan

analysoi ja tulkitsee kriittisesti RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää perustellen organisaation tai työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen ja yhdistäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön innovatiivisesti myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa innovatiivisesti näyttöön perustuen

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija

hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja osaa hyödyntää niistä saatavaa tietoa

analysoi ja tulkitsee RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää organisaation tai työyhteisön muutos- tai kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija

tuntee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja ymmärtää, mitä tietoa niistä on saatavilla

pyrkii arvioimaan ja tulkitsemaan RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

kartoittaa RAI-vertailutietoa ja pyrkii määrittelemään työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

osaa hyödyntää näyttöä ja RAI-vertailutietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön osittain myös eri toimijoita

pyrkii uudistamaan organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen