Skip to main content

Master’s Degree in Tourism Leadership and Development

Degree:
Master of Hospitality Management

Degree title:
Master of Hospitality Management (AMK)

Credits:
90 ects

MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM25S)
Code
(AYM25S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM24S)
Code
(AYM24S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM23S)
Code
(AYM23S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM22S)
Code
(AYM22S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM21S)
Code
(AYM21S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS 2020 YAMK
Code
(AYM20S)
en
Enrollment

01.01.2024 - 31.08.2024

Timing

01.08.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master’s Degree in Sports Leadership and Development
  • MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
  • Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
Teachers
  • Arto Heikkinen
Scheduling groups
  • Avoin AMK 1 (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
  • SJY23S
    SJY23S
  • LYL23S
    LYL23S
  • LYL23SV
    LYL23SV
  • SYT23S
    SYT23S
  • TLY23S
    TLY23S
  • AYM23S
    AYM23S
  • AAMK
    Avoin AMK
  • ALY23S
    ALY23S
Small groups
  • Open UAS 1

Objective

Opintojakson pääteemana on matkailupalveluiden laadukas ja vastuullinen asiakaslähtöinen kehittäminen. Opintojakson aikana perehdytään matkailualan ajankohtaisiin ilmiöihin ja sovelletaan tietoa asiakaslähtöisen tuotteistamisen viitekehykseen matkailupalvelun erityispiirteet huomioiden. Lisäksi opintojaksolla opitaan arvioimaan ja kehittämään omaa asiantuntijuutta.

Content

Matkailupalvelujen kehittäminen, tuotteistaminen ja palvelun kehittämisen prosessit.
Asiakaslähtöisen kehittämisen eri osa-alueet osana palvelun kehittämisen prosessia.
Palveluosaamisen arvioiminen ja kehittäminen.

Materials

Annetaan opintojakson alussa.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kriittisesti analysoida ja arvioida matkailupalvelujen kehittämisprosesseja asiakaslähtöisyyden ja prosessin toimivuuden näkökulmasta. Hän osaa kehittää organisaation strategiaan pohjautuvia asiakaslähtöisiä ja vastuullisia matkailupalveluja analyysin perusteella. Hän osaa arvioida ja kehittää omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida asiakaslähtöisiä matkailupalveluita. Hän osaa löytää malleja palveluiden kehittämiseksi ja esittää niistä pohjalta suunnitelmia matkailupalveluja tuottaville yrityksille tai organisaatioille. Hän ymmärtää ja osaa arvioida omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa matkailupalvelujen asiakaslähtöisiä kehittämistarpeita. Hän osaa esittää niihin ratkaisuja. Hän tunnistaa omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa.

en
Enrollment

01.08.2024 - 31.12.2024

Timing

17.03.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
Teachers
  • Katri Takala
  • Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
  • Perttu Huusko
Groups
  • AYM24S
    AYM24S
  • TLY24S
    TLY24S
  • LYL24SV
    LYL24SV
  • SJY24S
    SJY24S
  • LYL24S
    LYL24S
  • ALY24S
    ALY24S
  • SYT24S
    SYT24S

Objective

Student
- understands the possibilities of collecting, applying and utilizing exercise and well-being data
- can evaluate user-oriented and health-promoting technological solutions in different contexts of sports and wellness services
- knows how to define different service needs
- knows how to evaluate and develop services and functions in a multidisciplinary group from the point of view of customer orientation and customer well-being

Content

Sports and well-being data and its utilization (collection and analysis)
Different solutions of sports and wellness technology to support well-being
Service needs related to sports and well-being
Data-based sports and wellness services
Ethical questions

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa arvioida liikunta-ja hyvnvointidatan soveltamisen mahdollisuuksia sekä tietää terveyttä edistäviä teknologisia ratkaisuja erilaisissa konteksteissa. Hän osaa kartoittaa erilaisia palvelutarpeita ja tuottaa ratkaisuja organisaatioiden ja yritysten liikunta- ja hyvinvointipalvelujen kehittämiseksi. Hän osaa arvioida omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa liittyen liikuntadatan hyödyntämiseen aihepiirin tiimoilta.

Further information

Reported in Reppu

en
Enrollment

15.02.2025 - 16.03.2025

Timing

17.03.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
Scheduling groups
  • KAMK avoin 1 (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
  • AAMK
    Avoin AMK
Small groups
  • KAMK Open UAS 1

Objective

Student
- understands the possibilities of collecting, applying and utilizing exercise and well-being data
- can evaluate user-oriented and health-promoting technological solutions in different contexts of sports and wellness services
- knows how to define different service needs
- knows how to evaluate and develop services and functions in a multidisciplinary group from the point of view of customer orientation and customer well-being

Content

Sports and well-being data and its utilization (collection and analysis)
Different solutions of sports and wellness technology to support well-being
Service needs related to sports and well-being
Data-based sports and wellness services
Ethical questions

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa arvioida liikunta-ja hyvnvointidatan soveltamisen mahdollisuuksia sekä tietää terveyttä edistäviä teknologisia ratkaisuja erilaisissa konteksteissa. Hän osaa kartoittaa erilaisia palvelutarpeita ja tuottaa ratkaisuja organisaatioiden ja yritysten liikunta- ja hyvinvointipalvelujen kehittämiseksi. Hän osaa arvioida omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa liittyen liikuntadatan hyödyntämiseen aihepiirin tiimoilta.

Further information

Reported in Reppu