Skip to main content

Master’s degree in Business Information Technology, knowledge work leadership

Degree:
Master of Business Administration (AMK)

Degree title:
Master of Business Administration (AMK)

Credits:
90 ects

MASTER´S DEGREE IN BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY, KNOWLEDGE WORK LEADERSHIP (TJY25S)
Code
(TJY25S)
en
Enrollment

26.03.2025 - 31.03.2025

Timing

31.03.2025 - 11.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master´s Degree in Responsible Business Management
  • Master’s Degree in Sports Leadership and Development
  • Master's Degree in Knowledge Management in Business Development
  • Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
  • Master’s degree in Business Information Technology, knowledge work leadership
  • Master's Degree in Knowledge Management in Social and Health Care Development
  • Degree Programme in Management of Health and Social
  • Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
  • Jaana Lappalainen
  • Saija Huhtala
  • Kirsi Meriläinen
  • Perttu Huusko
  • Tanja Korhonen
  • Kirsi Moisanen
Scheduling groups
  • Avoin AMK 1 (Size: 1000. Open UAS: 1000.)
Groups
  • MYA25K
    Master School valintakoe
  • AAMK
    Avoin AMK
Small groups
  • Open UAS 1

Objective

Opiskelija ymmärtää strategisen suunnittelun ja johtamisen merkityksen yrityksen/organisaation kokonaisohjauksen näkökulmasta. Tunnistaa toimintaympäristöjen kansallisia ja kansainvälisiä haasteita ja niiden vaikutuksia yrityksen/organisaation toimintaan ja omaan työhönsä. Hallitsee strategisen suunnitteluprosessin ja kykenee analysoimaan yrityksen/organisaation strategiseen suunnitteluun, johtamiseen ja kehittämiseen liittyviä periaatteita ja toimintoja sekä arvioimaan niiden vaikutuksia. Kehittyy analysoimaan organisaation käyttämiä strategisia mittareita toiminnan arvioinnin välineenä. Kehittyy analysoimaan, käyttämään ja arvioimaan yrityksen/organisaation toimintaympäristön muutoksia suunnittelun, päätöksenteon ja seurannan tueksi.

Content

Strategisen johtamisen peruskäsitteistö ja prosessi:
• Orientaatio opintojaksolle
• Strategiaprosessi
• Strategisen johtamisen analyysit ja työkalut
• Strategian implementointi ja toimenpiteistäminen
• Strateginen mittaaminen ja mittareiden arviointi

Location and time

Opintojakso suoritetaan ajalla 31.3.-11.5.2025

Student workload

On tärkeää, että opiskelija tunnistaa ajankäytön vaatimukset tällä opintojaksolla. Vaikka opintojakso on varsin joustavasti suoritettavissa, aikataulu on tiivis. Strategisen johtamisen 5 op:n laajuinen opintojakso tarkoittaa laskennallisesti 135 h opiskelijan työtä, jonka toteutuminen on toki opiskelijan työskentelystä riippuen yksilöllistä. Opintojakso on suunniteltu työn ohessa tehtäväksi.

Further information

Opintojakso suoritetaan Kajaanin ammattikorkeakoulun Master Schoolin YAMK – koulutusten (ei teknologiaosaamisen johtaminen) pääsykokeena.

Avoimen ammattikorkeakoulun suorituksen saavat kaikki hakijat, jotka ovat suorittaneet valintakurssin =valintakoeopintojakson hyväksytysti ja saaneet kurssista =opintojaksosta yhteensä vähintään 50 pistettä

Evaluation scale

0 - 5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtäviin perustuva pisteytys, min 50/ max 100.

en
Enrollment

01.08.2025 - 31.12.2025

Timing

19.01.2026 - 17.05.2026

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master´s Degree in Responsible Business Management
  • Master’s Degree in Technology Competence Management
  • Master’s Degree in Sports Leadership and Development
  • Data-analytiikka ja liiketoiminnan kehittäminen
  • Energy Transition Management
  • Master's Degree in Knowledge Management in Business Development
  • Master's Degree in Knowledge Management in Social and Health Care Development
  • Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
  • Master’s degree in Business Information Technology, knowledge work leadership
Teachers
  • Perttu Huusko
  • Risto Oikari
Groups
  • SJY25S
    SJY25S
  • SYT25S
    SYT25S
  • TJY25S
    TJY25S
  • EJY25K
    EJY25K
  • LYL25SV
    LYL25SV
  • LYL25S
    LYL25S
  • DAY25S
    DAY25S
  • ALY25S
    ALY25S
  • AYM25S
    AYM25S
  • TTY25S
    TTY25S

Objective

The student understands the importance and role of foresight as part of innovation and is able to use common foresight methods. The student understands the importance of innovation and knows the key concepts and sub-areas of innovation process, as well as the special features of innovation management. The student can apply the principles of innovation in his/her own work, can develop innovation in the work community and can apply innovation management methods as part of the development of his/her own field.

Content

Future research and foresight as part of innovation
Foresight tools and analysis of the business environment
Using scenarios for business development
The role of innovation
Key concepts of innovation
The innovation process and its development
Specific features of innovation management
Financing innovation
Innovation environment

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

K5: Opiskelija hallitsee laajasti ennakointi- ja innovaatiotoiminnan käsitteiden käytön. Opiskelija pystyy syvällisesti analysoimaan organisaation (esim. oman työpaikan) ennakointi- ja innovaatiotoiminnan nykytilaa. Opiskelija pystyy laatimaan selvän ja hyvin muotoilun suunnitelman organisaation ennakointi- ja innovaatiotoiminnan kehittämiseksi käyttäen laajasti ja monipuolisesti yhdistelemällä eri menetelmiä. Raportin rakenne ja kieli ovat erinomaisia. Lähdekirjallisuutta on käytetty hyvin laajasti hyödyntäen myös kansainvälistä alan kirjallisuutta ja opintojakson materiaaleissa esittelemätöntä kirjallisuutta.

Assessment criteria, good (3)

H3: Opiskelija tuntee laajasti ennakointi- ja innovaatiotoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata organisaation ennakointi- ja innovaatiotoiminnan nykytilan käyttäen em. käsitteitä. Opiskelija tunnistaa ennakointi- ja innovaatiotoiminnan kehittämistarpeita osaa laatia jäsennellyn kehittämissuunnitelman. Raportin rakenne ja kieli ovat hyviä. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti.

H4: Opiskelija tuntee laajasti ennakointi- ja innovaatiotoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida organisaation ennakointi- ja innovaatiotoiminnan nykytilan käyttäen em. käsitteitä. Opiskelija tunnistaa ennakointi- ja innovaatiotoiminnan kehittämistarpeita osaa laatia jäsennellyn ja perustellun kehittämissuunnitelman käyttäen laajasti eri menetelmiä. Raportin rakenne ja kieli ovat erinomaisia. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti hyödyntäen myös opintojakson materiaaleissa esittelemätöntä kirjallisuutta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

t1: Opiskelija tuntee ennakointi- ja innovaatiotoiminnan peruskäsitteet. Opiskelija osaa kuvata organisaation (esim. oman työpaikan) ennakointi- ja innovaatiotoiminnan nykytilan pääpiirteissään. Ehdotus ennakointi- ja innovaatiotoiminnan kehittämiseksi on puutteellinen. Raportin rakenteessa ja/tai kielessä on merkittäviä puutteita. Lähdekirjallisuutta on käytetty hyvin vähän.

T2: Opiskelija tuntee ennakointi- ja innovaatiotoiminnan peruskäsitteet. Opiskelija osaa kuvata organisaation (esim. oman työpaikan) ennakointi- ja innovaatiotoiminnan nykytilan pääpiirteissään. Ehdotus ennakointi- ja innovaatiotoiminnan kehittämiseksi on suppea. Raportin rakenteessa ja/tai kielessä on puutteita. Lähdekirjallisuutta on käytetty vähän.