Siirry suoraan sisältöön

Matkailumarkkinointi (5op)

Opintojakson tunnus: AM00BC75

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteet ja tuntee markkinointiajattelu kehittymisen. Hän tunnistaa markkinoinnin toimintaympäristöön vaikuttavat tekijät sekä tuntee markkinoinnin kilpailukeinot yleisellä tasolla. Opiskelija osaa kuvata markkinoinnin merkityksen palveluyrityksen toiminnassa.
Hän tuntee asiakassuuntaisen markkinoinnin toteutuksen.
Opiskelija osaa suunnitella matkailun perusmarkkinointia alan erityispiirteet huomioiden sekä arvioida toteutuksen onnistumista.

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteet ja markkinointiprosessi
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakassuuntainen markkinointi
Mainonta
Suhde- ja tiedotustoiminta (PR)
Myynnin edistäminen (SP)
Markkinoinnin suunnittelu
Matkailumarkkinoinnin erityispiirteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa arvioida markkinointiprosessin onnistuneisuutta.
Opiskelija osaa arvioida markkinoinnin onnistumista asiakastyytyväisyyden ja kannattavuuden kannalta.
Opiskelija osaa suunnitella ja käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja osana markkinoinnin suunnittelua asiakaslähtöisesti ja matkailun erityispiirteet huomioiden.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa johdonmukaisesti käyttää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa määritellä asiakassuhdeajattelun periaatteet. Hän osaa markkinoinnin alkeellisen suunnittelun huomioiden kilpailukeinot ja matkailun erityispiirteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa listata markkinoinnin peruskäsitteet ja markkinointiprosessin vaiheet. Hän tunnistaa asiakassuhteiden merkityksen yrityksen markkinoinnissa. Hän osaa listata markkinoinnin suunnittelun vaiheet ja kilpailukeinot.
Opiskelija tunnistaa matkailumarkkinoinnin erityispiirteitä.

Lisätiedot

T&K opinnot 1 op.

Siirry alkuun