Siirry suoraan sisältöön

Innovatiivinen palveluliiketoimintaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LT00BF18

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä.

Sisältö

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelujen markkinointi ja palveluverkostot
Palvelujen laatu
Palvelujen tuotteistaminen
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Palvelumuotoilu ja palvelun ennakoiva vuorovaikutus
Käyttäjälähtöinen innovaatioprosessi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista kehittämistehtävissä.
Opiskelija osoittaa kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan tulevaisuuden haasteet. Tehtävien tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen tehtävissä on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen tehtävissä on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Lisätiedot

18.5.2016 Liisa ja Mervi. 25.5. Maarit

Siirry alkuun