English for MarketingLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00BN89
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti markkinoinnin aihepiirien keskeistä sanastoa eri tyyppisissä suullisissa ja kirjallisissa työelämän vaatimissa tilanteissa.
Sisältö
Integrointi markkinoinnin aineopintojen
sisältöihin: tekstejä, sanasto- ja rakenneharjoituksia, suullisia ja kirjallisia tehtäviä
Liikekirjeet
Opinnäytetyön abstraktin kirjoittaminen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hoitaa vaativatkin suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen sekä mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin kulttuurin mukaan.
Opiskelija osaa valmistella ja pitää vakuuttavan ja jäsennellyn suullisen esityksen tarvittavine materiaaleineen omin sanoin; osaa vastata yleisön tekemiin kysymyksiin spontaanisti ja asiantuntevasti; sanaston ja rakenteiden käyttö on sujuvaa ja monipuolista, ääntäminen ja intonaatio ovat lähes virheettömät.
Opiskelija pystyy viestimään kokouksissa ja neuvotteluissa sujuvasti ja tehokkaasti eri rooleissa halliten yllättävätkin tilanteet ilman etukäteisvalmistelua sekä osaa laatia ammattimaisen kokouskutsun, esityslistan ja pöytäkirjan.
Opiskelija osaa tulkita ja raportoida suullisesti ja kirjallisesti vaativaakin ammatillista tekstiä tuuliseikat huomioiden.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa hoitaa suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutehtävät asianmukaisesti eri viestintävälineitä käyttäen.
Opiskelija osaa valmistella ja pitää selkeän esityksen alansa aiheesta tukeutuen ajoittain muistiinpanoihin/esitysmateriaaliin; käyttää englantia rakenteellisesti ja sanastollisesti pääosin ilman suurempia virheitä ja ääntää selkeästi kiinnittäen huomiota intonaatioon.
Opiskelija pystyy osallistumaan kokouksiin ja neuvotteluihin suhteellisen spontaanisti kaikissa rooleissa ja hallitsee kokoussanaston; osaa laatia kokousasiakirjat suhteellisen virheettömästi.
Opiskelija pystyy tulkitsemaan ja raportoimaan kohtalaisen sujuvasti sekä suullisesti että kirjallisesti alan tekstiä asianmukaisella tyylillä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista asiakaspalvelutehtävistä (esim. neuvonta- ja myyntilanteet, peruspuhelintilanteet, sähköposti ).
Opiskelija kykenee pitämään tutusta aiheesta yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmistettuun materiaaliin tukeutuen sekä pyrkien huomioimaan yleisön esityksen eri vaiheissa; sanaston ja rakenteiden käytössä selkeitä puutteita.
Opiskelija pystyy osallistumaan osanottajana kokous- ja neuvottelutilanteisiin edellyttäen, että on valmistautunut aiheeseen hyvin; ymmärtää pääosin kokouksen kulun ja osaa tehdä muistiinpanoja.