Digital Sales and MarketingLaajuus (5 cr)
Course unit code: LT00CW64
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Opiskelija oppii digitaalisen myynnin ja markkinoinnin keinoja sekä ymmärtää verkkokaupan ja sähköisen liiketoiminnan perusteet .
Opintojakso kasvattaa opiskelijoiden ymmärrystä digitaalisen myynnin ja verkkokaupan mahdollisuuksista sekä antaa valmiudet kehittää ja suunnitella kannattavaa verkkokauppaa. Opiskelija osaa verkkokaupan erilaiset muodot sekä tunnistaa verkkokauppamyynnin lisäämisen keinot. Opiskelija ymmärtää yleisimmät verkkomyynnin avainmittarit ja analyysityökalut. Hän osaa hyödyntää erilaisia markkinoinnin automaatio- ja uutiskirjejärjestelmiä sekä hakukonetyökaluja myynnin tukena.
Content
Kohderyhmien rakentaminen ja ostajapersoonat digitaalisessa ympäristössä
Verkkokauppastrategia
Data ja analytiikka, asiakkuudenhallinnan työkalut, automatisoidut kampanjat
Sähköpostimarkkinointi
Hakukoneoptimointi
Hakukonemainonta
Materials
Komulainen Minna 2023, MENESTY DIGIMARKKINOINNILLA 2.0, Kauppakamari
Gerdt & Eskelinen, 2018 tai uudempi, Digiajan asiakaskokemus
SAMK 2024 Verkkokauppa 2.0 : Tukea verkkokaupan kasvuun. Satakunnan ammattikorkeakoulun julkaisu
Execution methods
Lähiopetus
Verkko-opetus
Accomplishment methods
Opintojakson lähiopetus
MFAMK-hankkeen verkkototeutus MFAMK-kurssialustalla (3op)