Skip to main content

Digital Sales and MarketingLaajuus (5 cr)

Course unit code: LT00CW64

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opiskelija oppii digitaalisen myynnin ja markkinoinnin keinoja sekä ymmärtää verkkokaupan ja sähköisen liiketoiminnan perusteet .
Opintojakso kasvattaa opiskelijoiden ymmärrystä digitaalisen myynnin ja verkkokaupan mahdollisuuksista sekä antaa valmiudet kehittää ja suunnitella kannattavaa verkkokauppaa. Opiskelija osaa verkkokaupan erilaiset muodot sekä tunnistaa verkkokauppamyynnin lisäämisen keinot. Opiskelija ymmärtää yleisimmät verkkomyynnin avainmittarit ja analyysityökalut. Hän osaa hyödyntää erilaisia markkinoinnin automaatio- ja uutiskirjejärjestelmiä sekä hakukonetyökaluja myynnin tukena.

Content

Kohderyhmien rakentaminen ja ostajapersoonat digitaalisessa ympäristössä
Verkkokauppastrategia
Data ja analytiikka, asiakkuudenhallinnan työkalut, automatisoidut kampanjat
Sähköpostimarkkinointi
Hakukoneoptimointi
Hakukonemainonta

Materials

Komulainen Minna 2023, MENESTY DIGIMARKKINOINNILLA 2.0, Kauppakamari
Gerdt & Eskelinen, 2018 tai uudempi, Digiajan asiakaskokemus
SAMK 2024 Verkkokauppa 2.0 : Tukea verkkokaupan kasvuun. Satakunnan ammattikorkeakoulun julkaisu

Execution methods

Lähiopetus
Verkko-opetus

Accomplishment methods

Opintojakson lähiopetus
MFAMK-hankkeen verkkototeutus MFAMK-kurssialustalla (3op)

Go back to top of page