Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen myynti ja markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LT00CW64

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii digitaalisen myynnin ja markkinoinnin keinoja sekä ymmärtää verkkokaupan ja sähköisen liiketoiminnan perusteet .
Opintojakso kasvattaa opiskelijoiden ymmärrystä digitaalisen myynnin ja verkkokaupan mahdollisuuksista sekä antaa valmiudet kehittää ja suunnitella kannattavaa verkkokauppaa. Opiskelija osaa verkkokaupan erilaiset muodot sekä tunnistaa verkkokauppamyynnin lisäämisen keinot. Opiskelija ymmärtää yleisimmät verkkomyynnin avainmittarit ja analyysityökalut. Hän osaa hyödyntää erilaisia markkinoinnin automaatio- ja uutiskirjejärjestelmiä sekä hakukonetyökaluja myynnin tukena.

Sisältö

Kohderyhmien rakentaminen ja ostajapersoonat digitaalisessa ympäristössä
Verkkokauppastrategia
Data ja analytiikka, asiakkuudenhallinnan työkalut, automatisoidut kampanjat
Sähköpostimarkkinointi
Hakukoneoptimointi
Hakukonemainonta

Oppimateriaalit

Komulainen Minna 2023, MENESTY DIGIMARKKINOINNILLA 2.0, Kauppakamari
Gerdt & Eskelinen, 2018 tai uudempi, Digiajan asiakaskokemus
SAMK 2024 Verkkokauppa 2.0 : Tukea verkkokaupan kasvuun. Satakunnan ammattikorkeakoulun julkaisu

Toteutustavat

Lähiopetus
Verkko-opetus

Suoritustavat

Opintojakson lähiopetus
MFAMK-hankkeen verkkototeutus MFAMK-kurssialustalla (3op)

Siirry alkuun