Sosiaalisen markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: VV00CK03
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Matti Heikkinen
Osaamistavoitteet
- Opiskelija tuntee sosiaalisen/yhteiskunnallisen markkinoinnin peruskäsitteet.
- Opiskelija ymmärtää sosiaalisen markkinoinnin keskeisiä teorioita, malleja ja prosesseja.
- Opiskelija osaa suunnitella sosiaalisen markkinoinnin kampanjan tai projektin valitsemastaan aiheesta.
- Opiskelija osaa arvioida kriittisesti omaa kampanjaansa.
Sisältö
sosiaalinen markkinointi, sosiaalinen markkinointi prosessina, sosiaalisen markkinoinnin kampanja tai projekti
Ilmoittautumisaika
01.01.2025 - 30.11.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Tavoitteet
- Opiskelija tuntee sosiaalisen/yhteiskunnallisen markkinoinnin peruskäsitteet.
- Opiskelija ymmärtää sosiaalisen markkinoinnin keskeisiä teorioita, malleja ja prosesseja.
- Opiskelija osaa suunnitella sosiaalisen markkinoinnin kampanjan tai projektin valitsemastaan aiheesta.
- Opiskelija osaa arvioida kriittisesti omaa kampanjaansa.
Sisältö
sosiaalinen markkinointi, sosiaalinen markkinointi prosessina, sosiaalisen markkinoinnin kampanja tai projekti
Aika ja paikka
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Reppu-oppimisympäristössä 31.12.2025 mennessä.
Oppimateriaalit
Itseopiskelumateriaali Reppu-oppimisympäristössä.
Pakollinen ja valinnainen kirjallisuus kuvattu tarkemmin oppimisympäristössä. Opintojakson voi suorittaa oppimisympäristöstä löytyvän itseopiskelumateriaalin avulla.
Huomioi, että vähäinen osa materiaalista on englanninkielistä.
Opetusmenetelmät
Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, verkkotentti ja aiheesta laadittava raportti).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin voi uusia oman aikataulun mukaan.
Kansainvälisyys
Opintojakson sisällöissä on hyödynnetty kansainvälistä materiaalia. Osa opintojakson sisällöistä ja lisämateriaaleista on saatavilla vain englanninkielellä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on viiden (5) opintopisteen laajuinen. Viisi opintopistettä vastaa n. 135 opiskelijan työtuntia.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu opintojaksoon sisältyvän pakollisen verkkotentin sekä pakollisen raportin arvosanojen keskiarvosta.
Hylätty (0)
Opiskelijan on saatava yli puolet kysymyksistä ja pisteistä oikein, jotta verkkotentti on hyväksytty. Myös pakollisesta raportista on saatava arvosanaksi vähintään tyydyttävä (1).
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson keskeisiä osaamistavoitteita ja tyydyttävän arvosanan (1-2) perusvaatimuksia.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
- käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
Taidot:
- analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
- analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatatapoja hankkimansa tiedon avulla
- toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
- valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä toiminnassaan.
Asenteet:
- toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
- toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
- soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
- käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
- nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
- toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
- toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
- käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
- toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
- toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Matti Heikkinen
Vastuuopettaja
Matti Heikkinen
Ryhmät
-
VAPVAL2024VAPVAL2024
Tavoitteet
- Opiskelija tuntee sosiaalisen/yhteiskunnallisen markkinoinnin peruskäsitteet.
- Opiskelija ymmärtää sosiaalisen markkinoinnin keskeisiä teorioita, malleja ja prosesseja.
- Opiskelija osaa suunnitella sosiaalisen markkinoinnin kampanjan tai projektin valitsemastaan aiheesta.
- Opiskelija osaa arvioida kriittisesti omaa kampanjaansa.
Sisältö
sosiaalinen markkinointi, sosiaalinen markkinointi prosessina, sosiaalisen markkinoinnin kampanja tai projekti
Aika ja paikka
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Reppu-oppimisympäristössä 31.12.2024 mennessä.
Oppimateriaalit
Itseopiskelumateriaali Reppu-oppimisympäristössä.
Pakollinen ja valinnainen kirjallisuus kuvattu tarkemmin oppimisympäristössä. Opintojakson voi suorittaa oppimisympäristöstä löytyvän itseopiskelumateriaalin avulla.
Huomioi, että osa materiaalista on englanninkielistä.
Opetusmenetelmät
Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, verkkotentti ja aiheesta laadittava raportti).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin voi uusia oman aikataulun mukaan.
Kansainvälisyys
Opintojakson sisällöissä on hyödynnetty kansainvälistä materiaalia. Osa opintojakson sisällöistä ja lisämateriaaleista on saatavilla vain englanninkielellä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on viiden (5) opintopisteen laajuinen. Viisi opintopistettä vastaa n. 135 opiskelijan työtuntia.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson oppimismateriaali on Reppu-oppimisympäristössä.
Opintojaksolla laadittavan raportin voi laatia parityönä.
KAMK:n opiskelijoiden Easy Enrolment -kurssiavain Reppuun: jcxgap
CampusOnline ja avoimen amk:n opiskelijoiden Easy Enrolment -kurssiavain Reppuun: kas7h9
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu opintojaksoon sisältyvän pakollisen verkkotentin sekä pakollisen raportin arvosanojen keskiarvosta.
Hylätty (0)
Opiskelijan on saatava yli puolet kysymyksistä ja pisteistä oikein, jotta verkkotentti on hyväksytty. Myös pakollisesta raportista on saatava arvosanaksi vähintään tyydyttävä (1).
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson keskeisiä osaamistavoitteita ja tyydyttävän arvosanan (1-2) perusvaatimuksia.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
- käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
Taidot:
- analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
- analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatatapoja hankkimansa tiedon avulla
- toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
- valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä toiminnassaan.
Asenteet:
- toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
- toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
- soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
- käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
- nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
- toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
- toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
- käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
- toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
- toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.