YhteisöviestintäLaajuus (5 cr)
Code: AV00CH58
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Tuula Rajander
Objective
The student knows the basics of corporate communication, recognizes the components of a communication process and knows how to plan and implement internal and external communication in a company. The student knows the basics of reputation management and can use the tools of communication in change and crisis management.
Content
Basics of corporate communication and communication process
Areas of communication
Panning and implementation of communication
Reputation management
Communication in change and crisis management
Materials
Kirjallisuus: Juholin, E. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. MIF (Vanhemmat painokset ok). Åberg, L. Viestinnän johtaminen. Åberg, L. Esimiehen viestintäopas. Åberg, L. Viestinnän strategiat. Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä Moodle-material
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.
Enrollment
01.01.2025 - 30.11.2025
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 10
Teachers
- Tuula Rajander
Scheduling groups
- KAMK Avoin AMK 1 (Size: 10. Open UAS: 10.)
Groups
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- KAMK Open UAS 1
Objective
The student knows the basics of corporate communication, recognizes the components of a communication process and knows how to plan and implement internal and external communication in a company. The student knows the basics of reputation management and can use the tools of communication in change and crisis management.
Content
Basics of corporate communication and communication process
Areas of communication
Panning and implementation of communication
Reputation management
Communication in change and crisis management
Location and time
A nonstop course that can be started according to one's own schedule during the year 20245
Materials
Kirjallisuus: Juholin, E. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. MIF (Vanhemmat painokset ok). Åberg, L. Viestinnän johtaminen. Åberg, L. Esimiehen viestintäopas. Åberg, L. Viestinnän strategiat. Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä Moodle-material
Teaching methods
Independent study in Moodle and submission of the final assignment.
Employer connections
Collaboration with working life is implemented in the final assignment.
Exam schedules
None
Completion alternatives
Discuss with the teacher.
Student workload
5 cr = 135 hours of student's own work
Content scheduling
Community communication - what is it?
Influencer communication and reputation management
Crisis communication
Communication planning
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.
Assessment methods and criteria
The course is assessed based on the final assignment according to the course assessment criteria
Assessment criteria, fail (0)
The satisfactory criteria are not met.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is capable of responsibly and solution-orientedly utilizing the various areas, tools, and communication process models of organizational communication. In their portfolio, they can develop and analyze communication within their own organization from the perspectives of individual and group communication.
The student identifies and reflects on the effects of communication culture on guiding individuals and groups. Their portfolio demonstrates commendable and diverse use of sources, serving as a foundation for their own reflections.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The student is well acquainted with the tools and models of organizational communication that can be utilized. In their portfolio, they demonstrate the ability to apply communication, tools, and models within their own organization, as well as analyze communication and identify areas for improvement.
The student's use of sources in their portfolio is moderately good and diverse.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is aware of the fundamental tasks, roles, and responsibilities of organizational communication. In their portfolio, they can examine factors influencing individual and group behavior from a communication perspective and reflect on the impact of communication.
However, the student's use of sources in their portfolio is limited and one-sided.
Enrollment
01.01.2024 - 30.11.2024
Timing
01.01.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Teacher in charge
Tuula Rajander
Scheduling groups
- Avoin AMK 1 (Size: 10. Open UAS: 10.)
Groups
-
AVOINAMK2024AVOINAMK2024
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- Open UAS 1
Objective
The student knows the basics of corporate communication, recognizes the components of a communication process and knows how to plan and implement internal and external communication in a company. The student knows the basics of reputation management and can use the tools of communication in change and crisis management.
Content
Basics of corporate communication and communication process
Areas of communication
Panning and implementation of communication
Reputation management
Communication in change and crisis management
Location and time
A nonstop course that can be started according to one's own schedule during the year 2024.
Materials
Kirjallisuus: Juholin, E. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. MIF (Vanhemmat painokset ok). Åberg, L. Viestinnän johtaminen. Åberg, L. Esimiehen viestintäopas. Åberg, L. Viestinnän strategiat. Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä Moodle-material
Teaching methods
Independent study in Moodle and submission of the final assignment.
Employer connections
Collaboration with working life is implemented in the final assignment.
Exam schedules
None.
International connections
-
Completion alternatives
Discuss with the teacher.
Student workload
5 cr = 135 hours of student's own work.
Content scheduling
Community communication - what is it?
Influencer communication and reputation management
Crisis communication
Communication planning
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.
Assessment methods and criteria
The course is assessed based on the final assignment according to the course assessment criteria.
Assessment criteria, fail (0)
The satisfactory criteria are not met.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is capable of responsibly and solution-orientedly utilizing the various areas, tools, and communication process models of organizational communication. In their portfolio, they can develop and analyze communication within their own organization from the perspectives of individual and group communication.
The student identifies and reflects on the effects of communication culture on guiding individuals and groups. Their portfolio demonstrates commendable and diverse use of sources, serving as a foundation for their own reflections.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The student is well acquainted with the tools and models of organizational communication that can be utilized. In their portfolio, they demonstrate the ability to apply communication, tools, and models within their own organization, as well as analyze communication and identify areas for improvement.
The student's use of sources in their portfolio is moderately good and diverse.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is aware of the fundamental tasks, roles, and responsibilities of organizational communication. In their portfolio, they can examine factors influencing individual and group behavior from a communication perspective and reflect on the impact of communication.
However, the student's use of sources in their portfolio is limited and one-sided.
Enrollment
13.07.2023 - 31.10.2023
Timing
13.07.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Teachers
- Tuula Rajander
Scheduling groups
- Avoin AMK 1 (Size: 10. Open UAS: 10.)
Groups
-
AVOINAMK2023AVOINAMK2023
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- Open UAS 1
Objective
The student knows the basics of corporate communication, recognizes the components of a communication process and knows how to plan and implement internal and external communication in a company. The student knows the basics of reputation management and can use the tools of communication in change and crisis management.
Content
Basics of corporate communication and communication process
Areas of communication
Panning and implementation of communication
Reputation management
Communication in change and crisis management
Location and time
Nonstop-toteutukseen perustava opintojakso, jonka opiskelun voi aloittaa oman aikataulun mukaisesti.
Materials
Kirjallisuus: Juholin, E. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. MIF (Vanhemmat painokset ok). Åberg, L. Viestinnän johtaminen. Åberg, L. Esimiehen viestintäopas. Åberg, L. Viestinnän strategiat. Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä Moodle-material
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu moodlessa ja kokoavan tehtävän palauttaminen.
Student workload
5 op = 135 tuntia opiskelijan omaa työtä.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.