Skip to main content

Tourism Transport, Sales and Reservation Services (5 cr)

Code: AM00BH01-3006

General information


Enrollment

01.08.2023 - 30.09.2023

Timing

01.08.2023 - 29.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Tourism

Teachers

  • Katja-Mari Kärkkäinen
  • Mika Pietarinen

Groups

  • AMA22S
    AMA22S

Objective

The students will have an in depth understanding of the importance of passenger transport in the
tourism cluster, also from the perspective of tourism service accessibility. They will gain proficiency
in key sales and reservation services currently used in the tourism industry, including the principles
of digital business operations.

Content

The significance of transport in terms of accessibility
Forms of transport: airplane, boat, train, road transport
Tourism service distribution systems and practitioners
Digital tourism business operations
The benefits of using social media

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää kiitettävästi matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa syvällisesti kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy kiitettävästi matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää kiitettävästi sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää hyvin matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa hyvin kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy hyvin matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää hyvin sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija ymmärtää matkustajakuljetusten merkityksen matkailun klusterissa. Hän hahmottaa tyydyttävästi kuljetuspalveluiden tarpeellisuuden matkailupalveluiden saatavuuden kannalta. Opiskelija perehtyy tyydyttävästi matkailualan kannalta keskeisiin myynti- ja varauspalveluihin. Hän ymmärtää sähköisen liiketoiminnen periaatteet ja sen merkityksen matkailussa.